AnonymBruker Skrevet 24. januar #1 Del Skrevet 24. januar Jeg leier av et firma, der alle som bor i komplekset leier av de samme. De driver et primært firma og eier leiligheter og lokaler. Lite tettsted. Lurer litt på ting rundt det å ta kontakt med dem. Vanligvis venter jeg til mandag morgen om noe dukker opp i helgen - fordi de går på jobb da. Men gjorde det også nylig selv om det hastet mer. Noen mente at det ikke skulle være noe problem med å ta kontakt da, selv om det skulle være helt/ferie osv. hva syntes dere er riktig? Med ting som er «smått» har jeg ikke problemer med å vente, av respekt for fritiden deres. Samtidig ser jeg at andre bekjente av meg som leier har kontakt med utleier uavhengig av dag og tid på døgnet ved behov. hva tenker dere? Anonymkode: 90d53...3a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #2 Del Skrevet 24. januar Må legge til at alle bor noen hundre meter fra hverandre her ☺️😅 Anonymkode: 90d53...3a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #3 Del Skrevet 24. januar Ta kontakt skriftlig så svarer de når de kan. Ikke ring dem med mindre vannet spruter, eller flammene står inn døra. Anonymkode: 3ba13...3f3 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #4 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ta kontakt skriftlig så svarer de når de kan. Ikke ring dem med mindre vannet spruter, eller flammene står inn døra. Anonymkode: 3ba13...3f3 Ja, mente kontakt generelt og skriftlig ja. ringte faktisk en gang da vannet sprutet😬 hadde panikk og klarte ikke tenke meg til at jeg kunne skru av hovedkranen (som jeg jo vet). Anonymkode: 90d53...3a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #5 Del Skrevet 24. januar Vil tro at de har en eller annen form for vakttelefon hvis de leier ut mange leiligheter og lokaler, og de vet at ting kan skje i helger og utenom arbeidstid som krever at de må gjøre noe akkurat da. Så da må du vurdere om du må ha hjelp nå eller om det kan vente til neste arbeidsdag. Anonymkode: 89fcc...b2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #6 Del Skrevet 24. januar Sender melding når som helst, men forventer ikke svar med en gang. Har tatt kontakt flere ganger når det har vært ferie/helg, og tenker at de svarer når de kan. De eier jo tross alt huset, så uansett greit at de vet noe er galt for eksempel. Anonymkode: 12148...c1c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #7 Del Skrevet 24. januar Mest sannsynlig er det ingen som gidder sjekke når du har sendt mail, de svarer når de ser den... Anonymkode: b5ecd...121 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #8 Del Skrevet 24. januar Jeg leierav privatperson. Skriver melding når som helst. Det må man tåle når man leier ut, firma eller privat. Anonymkode: ce5de...7f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 24. januar #9 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg leierav privatperson. Skriver melding når som helst. Det må man tåle når man leier ut, firma eller privat. Anonymkode: ce5de...7f9 Epost er greit når som helst, sms bør unngås på kveld og natt. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 24. januar #10 Del Skrevet 24. januar E-post kan du sende når som helst. Å ringe eller sende sms bør du gjøre i arbeidstiden. Med mindre det er krise, da kan du ringe når som helst. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #11 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg leierav privatperson. Skriver melding når som helst. Det må man tåle når man leier ut, firma eller privat. Anonymkode: ce5de... Epost er greit, men håper virkelig ikke du har sendt melding til utleieren din sent på kveld og natt. Det må man faktisk ikke tåle nei,det er bare frekt. Det gir deg også dårlig bolig referanse om du skal leie hos nye Anonymkode: 2f24f...0ac 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #12 Del Skrevet 24. januar Jeg er utleier, og får meldinger til alle døgnets tider. Synes det er OK. Har på lydløs og svarer når det passer. Telefoner går gjennom med lyd, så det forventer jeg at holdes til arbeidstid eller hvis det er noe som ikke kan vente. Anonymkode: 61181...d1a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #13 Del Skrevet 25. januar Hvor mye kontakt trenger man egentlig å ta med utleier? Jeg leide i mange mange år. Tror jeg tok kontakt 3 ganger med huseier. En gang da vannet frøys, en gang da vårflommen kom og kjelleren ble full av vann, og en gang for å gi beskjed om at jeg hadde vært uheldig og knust en taklampe som var deres. Leide der i 7 år. Anonymkode: c71b8...b37 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie123 Skrevet 25. januar #14 Del Skrevet 25. januar Har leid her jeg bor i nesten 15år og tar sjelden kontakt med vaktmesteren og da gjør jeg det på dagtid. Men vet at enkelte andre som bor her, tar kontakt nesten hele døgnet og da for ting som fint kan vente. Det synes jeg er en uting. En bør respektere andres fritid. Men selvfølgelig, hender det noe alvorlig, så må en jo ta kontakt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #15 Del Skrevet 25. januar Jeg leier privat og har bodd her i 9 år. Utleier bor i en leilighet i samme bygg, så dersom det dukker opp et problem tar jeg en tlf, så tusler han bortom og tar en titt. Jeg ringer bare på dagtid hverdager, såfremt det ikke skulle være noe litt ekstra prekært. Hadde jeg vært usikker på om hvorvidt det hastet, og det var kveld, ville jeg sendt en sms og tenkt at han kan ta stilling til det når han ser meldingen. Når jeg bodde et sted med vaktmester ble henvendelser tatt skriftlig såfremt det ikke var krise, da hadde de en vakttelefon. Anonymkode: 71e4a...393 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #16 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg leierav privatperson. Skriver melding når som helst. Det må man tåle når man leier ut, firma eller privat. Anonymkode: ce5de...7f9 Hvilke situasjoner gjør at leietaker har behov for å kontakte utleier når som helst? Jeg kommer på så få at da haster det såpass at man bør ringe og ikke sende melding. Anonymkode: f3224...cb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå