Gå til innhold

Til menn - vil dere egentlig ha en familie med barn?

AnonymBruker

Vil du egentlig ha barn?  

53 stemmer

1. 1. Vil du har barn eller føyer du deg bare fordi dama vil ha barn?

• Jeg vil ha barn
      37
    • Jeg vil likke ha barn, men føyer meg for å beholde dama
      6
    • Jeg vil ikke ha barn, og går fra dama hun krever det
      10

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

I samliv er det kvinnene som flykter mest, menn bretter opp ermene og blir i forhold. 

Anonymkode: 398b7...fbf

Hovedårsaken til skilsmisser, når kvinner går, er at menn parkerer i sofaen. Og gjør lite eller ingenting hjemme. Verken med barn eller hus.

Det nytter lite å bli når partneren viser at hn ikke har respekt for den andre. Det er en vesentlig forskjell på å være giddalaus og å feks få kreft.

Anonymkode: 505bd...736

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden Norge ligger på bunn i Europa på kondombruk, er det nok svært mange menn som vil ha barn med alle de ligger med. I motsatt fall ville de ha beskyttet seg.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker ikke barn, det er en absolutt deal braker, har klippet strengen og hjemmeboende barn fra tidligere forhold er heller ikke aktuelt. 

Anonymkode: 52964...b66

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tror beste svaret her er å vi menn, ikke ønsker oss barn med hvilken som helst. 😅

Anonymkode: 9c313...791

Der har vi nok det riktige å ærlige svaret. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har snakket litt om det i min vennegjeng. Av 6 menn ville bare én ha barn. Vi er straks 40 og barnløse hele gjengen.

DINKs er tingen!

Anonymkode: 1f77e...7b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi har snakket litt om det i min vennegjeng. Av 6 menn ville bare én ha barn. Vi er straks 40 og barnløse hele gjengen.

DINKs er tingen!

Anonymkode: 1f77e...7b9

Tenkte meg det.

Anonymkode: 56a3c...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil ha barn, men ser at det er en risiko for at hun slår opp fordi jeg kommer til å kjøre vanlig oppdragelse og ikke en moderne og slapp en hvor barna blir kjørt hit og dit i stedet for å gå eller sykle. Eller at hun er en sånn som tror foreldre skal rydde etter barna i stedet for å lære dem og rydde opp etter seg selv. 

Og siden dette er KG så er det nødvendig å påpeke at jeg forventer ikke at en toåring skjønner rydding intuitivt, det er en pågående prosess hvor man bygger på det sten for sten, sånn at barnet ikke blir en sånn som ikke engang vet hvordan man setter på en klesvask når man går på videregående. 

No shit at "det tredje skiftet" er en greie når man lar det skje. I en familie er man 3+, og man bidrar deretter. Tredjeklassinger klarer å smøre en brødskive selv.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hovedårsaken til skilsmisser, når kvinner går, er at menn parkerer i sofaen. Og gjør lite eller ingenting hjemme. Verken med barn eller hus.

Anonymkode: 505bd...736

Kilde?

Anonymkode: 92935...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosalilje84 skrev (18 timer siden):

Siden Norge ligger på bunn i Europa på kondombruk, er det nok svært mange menn som vil ha barn med alle de ligger med. I motsatt fall ville de ha beskyttet seg.

Betyr det at alle kvinnene som tar abort egentlig ville ha barn? For i motsatt fall ville de ha beskyttet seg?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 20.37):

Menn har langt høyere evne å elske enn hva kvinner har. Kvinner elsker seg selv først og fremst.

Menn er de som springer inn i brennende bygninger og springer mot soldatene som regner fra himmelen, kvinner flykter for å redde seg selv.

Anonymkode: bac91...f0c

Menn har muligens en litt _annen_ måte å elske på enn hva kvinner har. Handling, fysisk beskyttelse, selvoppofrelse og å stoisk gjøre det beste ut av situasjonen har vært mannlig oppførsel (og/eller idealer).

Å sette de to opp mot hverandre tjener liten hensikt. Det må to kjønn til for å lage barn, og de fleste ønsker nok at barna skal vokse opp med to deltagende foreldre. Hvorfor rakke ned på hverandre da 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullprat. De fleste menn skjønner at det er krevende med barn.

Anonymkode: 398b7...fbf

Det er veldig mange Bonde Tusviker her inne som ser på menn som døgeniktene fra jødiske Hollywood-sitcoms på TV-en. De som sitter i sofaen og drikker øl og som faktisk går og legger seg på sofaen når dama sier "You're sleeping on the couch tonight, mister". Og siden dette ligner på de mennene de velger så er det "alle menn er sånn", i stedet for å se seg rundt i sitt eget nabolag. Damer som er med på å dra lasset, som er med å måke snø eller bytte dekk på bilen eller å pusse opp (sparkling/maling, listverk(ikke "visualisering")) er ikke sånn. De har anlegg for å se helheten og hva som er produktiv hvile og rekreasjon og hva som er waste of time. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 20.37):

Menn har langt høyere evne å elske enn hva kvinner har. Kvinner elsker seg selv først og fremst.

Menn er de som springer inn i brennende bygninger og springer mot soldatene som regner fra himmelen, kvinner flykter for å redde seg selv.

Hææ??😂

Anonymkode: e5a11...dea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn har muligens en litt _annen_ måte å elske på enn hva kvinner har. Handling, fysisk beskyttelse, selvoppofrelse og å stoisk gjøre det beste ut av situasjonen har vært mannlig oppførsel (og/eller idealer).

Å sette de to opp mot hverandre tjener liten hensikt. Det må to kjønn til for å lage barn, og de fleste ønsker nok at barna skal vokse opp med to deltagende foreldre. Hvorfor rakke ned på hverandre da 

🎖🏆🏅

Dette vil jeg utheve. Menn og kvinner er forskjellige og skal være forskjellige. Helt naturlig utvikling at etter at barnet er "ferdig" med den første delen av den fysiske utviklingen hos mor (voksing, bli større) og syns det er mer spennende med pappa som tar seg av neste del av den fysiske utviklingen som er motorikk. Det er en grunn til at fedre elsker å kaste barnet i lufta eller at de elsker trampoline og sisten. Dette fungerer dårlig om det er gnag mellom mor og far for da er det mye trygghet som er borte som nevronene jobber med i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hm, er det virkelig 35 menn som har svart på meningsmålingen, eller er det damer som har svart ? 😂

Anonymkode: 56a3c...fe6

Obviously kvinner. Ser du på statistikk utenfor KG så viser det at 96% av menn har et dypt ønske om barn.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utrolig nok så finnes det både menn og kvinner som ikke ønsker barn eller familie. Det er ikke en "mannegreie".

Anonymkode: 7eac1...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Utrolig nok så finnes det både menn og kvinner som ikke ønsker barn eller familie. Det er ikke en "mannegreie".

Anonymkode: 7eac1...050

To av de jeg gikk i klasse med er DINK-er sammen. Juridisk gift. Jeg kan ikke forstå at han vil det, han hadde jo hatt mer ressurser om hun var en privilegert venn. Nå tar han en enorm risiko med det materielle, men han har vel et helt annet behov for å være sosial enn det jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Betyr det at alle kvinnene som tar abort egentlig ville ha barn? For i motsatt fall ville de ha beskyttet seg?

Ofte svikter prevensjonen. Det er også flere kvinner som tar p-piller enn menn som bruker kondom.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...