Gå til innhold

Fjerning av fottorner med småkirurgi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fjernet flere dype torner hos fastlegen, men har flere igjen. Er under føttene, og det har blødd veldig mye. Er ikke så vondt på ene foten nå, kjenner det bare litt, men fremdeles ganske vondt, særlig der den ene tornen lå, på andre foten. 

Ene tornen var på vel en centimeter dyp, så jeg skjønner jo det vil ta litt tid å héle, men noen som har noen anelse om hvor lang tid? Fikk beskjed om å droppe løpeturen i ettermiddag og heller ta en seriemaraton av fastlegen, også trodde fastlegen at jeg i hvert fall ville klare deler av helgens planlagte aktivitet. 

Fastlegen var overrasket over at jeg reagerte på smerte, men dette her var skikkelig vondt, og jeg har bred erfaring med ulike typer smerter, og større og mindre inngrep. 

Veldig glad for de som er ute, for dette har jo plaget meg veldig, men håper det ikke vil gå for mye utover trening og hverdagsaktivitet fremover. 

Tar gjerne imot andres erfaringer. For de som lurer så har jeg brukt fotterapeut jevnlig, men disse her var for store, og dype til at det holdt med det en fotterapeut kan gjøre. 

Anonymkode: ab254...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er du helt sikker på at det kun er torner? Jeg hadde blanding mellom torner og vorter. Jeg plagdes i mange år med det jeg trodde bare var torner som kom tilbake igjen og igjen. Hadde vært hos både fastlege og fotpleier som sa at det var torner. Så kom jeg til en fotterapaut som kombinerte behandling av torne og vorte. Tre behandlinger, har nå gått 5 år uten å få de tilbake.

Anonymkode: 17a83...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du helt sikker på at det kun er torner? Jeg hadde blanding mellom torner og vorter. Jeg plagdes i mange år med det jeg trodde bare var torner som kom tilbake igjen og igjen. Hadde vært hos både fastlege og fotpleier som sa at det var torner. Så kom jeg til en fotterapaut som kombinerte behandling av torne og vorte. Tre behandlinger, har nå gått 5 år uten å få de tilbake.

Anonymkode: 17a83...f48

Ja er helt sikker. Henger sammen med aktivitetsnivået, og belastning/trykk. Ingen tegn til vorter, men store torner jeg fikk se med egne øyne etter de var fjernet. Takk for kommentar da, og godt det hjalp deg. Jeg håper det vil ta tid før det kommer nye der de jeg nå har fjernet er, selv om det er belastende områder. 

Anonymkode: ab254...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...