Gå til innhold

Hvor lang tid tok det fra dere bestemte dere for å gå fra hverandre, til dere flyttet fra hverandre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og når sa dere noe til barna?

Hvordan gikk det å leve sammen etter brudd, men mens dere fortsatt bodde sammen?

Anonymkode: a31ae...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg sa i fra 1 oktober og flyttet 31 oktober.  Den mnd gikk fint. Vi sov på hvert vårt som slik vi uansett hadde gjort i mange år. Også siden han alltid var hjemme så dro jeg mer ut og var borte.  Jeg og datter sov hos min mor i helgene, samt vi fant på mer. 

Bruddet var egentlig ganske greit, men han kunne plutselig bli lei seg og irritert og da måtte han prate og prøve å fikse opp. Jeg var ferdig for lenge siden, så var ingenting å diskutere for min del. 

Anonymkode: cf70f...ec4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1 måned. Barna er voksne, men ble fortalt når bruddet kom

Anonymkode: c8963...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

To måneder. 

Tiåringen gjettet det før vi rakk å si noe, så den praten ble bare et par dager etter brudd. Fireåringen husker jeg ikke, men like deretter vil jeg tro. 

Vi syntes begge det var veldig slitsomt å bo sammen i etterkant. Kranglet ikke, bare kjip stemning. Vi har ellers hatt et veldig godt samarbeid etter bruddet. 

Anonymkode: 78e0d...e4f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

4 mnd. Men bodde ikke I huset på likt de månedene..

Anonymkode: 072bd...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen timer. Jeg flyttet inn hos foreldrene mine i påvente av å finne noe eget. Han ble så sint, så det var ikke mulig å bo sammen. Fortalte det til barna samme dag.

Anonymkode: 116a7...075

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for svar.

Synes dette er så vanskelig. Jeg og samboer ble i fjor sommer enige om å gi det ett år til, men jeg ser allerede nå at det ikke vil funke. Han later som ingenting, og for min del kjenner jeg at det ikke er mer å hente. Føler meg mer og mer følelsesmessig ferdig med forholdet. 

Men å flytte fra hverandre blir ikke aktuelt før til sommeren, så er usikker på om jeg skal fortsette å prøve, eller si allerede nå at det ikke går. Er redd de månedene vil bli uutholdelige hvis stemningen bare blir enda kjipere. Samtidig føles det dumt å «late som» når jeg ikke føler jeg har mer å gi.

Anonymkode: a31ae...94f

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En måned. Sa fra til barna etter en liten uke. De fikk tid til å se at vi fortsatt fungerte som venner og familie uten at en dro ut døra like etter beskjeden. 

Anonymkode: 348fe...090

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sa fra til ungene før jeg sa noe til han. Han var voldelig og alt måtte planlegges nøye på forhånd. Jeg startet vel snikpakking et halvt år før jeg faktisk dro. 

Jeg vet ikke om jeg egentlig sa det ordentlig til ham, lot som det var midlertidig og at vi snart kunne flytte sammen igjen. Fant sted å bo osv så alt var klart på kort tid. 

Å bo sammen med ham lenge etter et brudd hadde vært farlig. 

Anonymkode: 7ef0d...ef5

• Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

8 mnd. Ungene visste det hele veien og det gikk veldig fint for alle sammen. I mellomtiden fikk ungene bli trygge på at mamma og pappa var venner. Vi solgte huset så derfor ble det sånn. 

Anonymkode: 1eded...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker ikke helt hvor lang tid det gikk fra vi bestemte oss til ungene fikk vite det, men kanskje en mnd. Vi avtalte at de skulle få vite det på slutten av påskeferien, siden vi ikke ville ødelegge den planlagte ferien på hytta. Vi klarte fint å holde maska og samarbeide godt. Vi sov allerede på forskjellige rom, siden minstemann var inne i en mørkredd-periode og sov sammen med en av oss.

Fra barna fikk vite det gikk det gikk det ca 3 mnd til jeg fikk overta leilighet og flytte inn. Barna var med i den prosessen, var med på visninger (bare 2 leiligheter) og visste hvor jeg skulle flytte. Hadde overtagelse i sommerferien og før det var vi på en planlagt utenlandstur sammen.

Vi har stort sett ett bra samarbeid, selvom man svelger noen kameler og er uenige innimellom.

Jeg opplever at barna har taklet det bra, vi har 50/50 og bor ca 10 min gåavstand fra hverandre. Vi voksne frakter ting mellom hjemmene (ting som instrument, sportsutstyr, yttertøy), men barna kommer stadig innom hos den andre dersom de har glemt noe.

Anonymkode: 408b1...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1 time. Jeg var sammen med en narsissist så han ville aldri akseptert at jeg gjorde det slutt og fortsatt bodde i huset en dag til (var hans hus). 

Anonymkode: 925d0...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5- 2 år omtrent. Skjedde rett før koronaen for min del men så kom pandemien også måtte vi bare bli boende sammen liksom. Var egentlig planen at han skulle flytte ut fra der vi bodde sammen men han kom seg aldri ut og da jeg endelig satte foten ned så endte han opp med å ville beholde boligen isteden, da flyttet jeg kjapt ut for å si det mildt. Jeg begynte allerede flyttingen dagen etter. Vi hadde også en utleieleilighet vi eide sammen så da flyttet jeg ut til den når det ikke bodde noen der på det tidspunktet. Han ble ganske frustrert over at vi mistet så mye utleie inntekter men boligen måtte uansett selges så da var det bedre at jeg bodde der i mellomtiden. Ting gikk litt fortere da gitt. 

Endret av Fighter83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så fort han fikk ny leilighet. Tok et par mnd. 

Vi sameksisterte og var enige.

Anonymkode: 5386c...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

10 dager. Jeg lånte ham penger til depositum og første husleia. Fortalte det raskt til 3-åringen. 

Anonymkode: 1c978...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ca 8 mnd fra den dagen vi ble enig om at nå er det slutt, til vi flyttet fra hverandre. Det tok lang tid fordi huset ble ikke solgt og vi ville ikke flytte midt i et barnehageår. 

Anonymkode: 93335...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier det gikk 5 dager til noen uker, hvordan fikk dere det til? Med tanke på salg av felles bolig, det tar jo litt tid… Selv hvis man skal ut på leiemarkedet så tar det lott tid før man finner en passende bolig med plass til barn og seg selv, for å ikke snakke om at den boligen skal være i rimelig avstand fra barnehage/skole og den voksnes jobb…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner heller ikke hvordan dere klarer å flytte så raskt, eller at dere får bodd sammen. 

Her vil jeg gå, men vet at når jeg sier det, så må jeg reise på dagen. Uten barn og alt. Det går jo ikke. Har ikke penger til depositum eller egenandel til evt kjøp uten å måtte ta fra felles sparekonto som jeg ikke kan, eller selge huset. Skulle gjerne beholdt huset, men det får jeg ikke. Ikke uten at vi samarbeider.. kan heller ikke bo hos noen 

Anonymkode: 3f47c...ede

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Stacy__ skrev (16 minutter siden):

Dere som sier det gikk 5 dager til noen uker, hvordan fikk dere det til? Med tanke på salg av felles bolig, det tar jo litt tid… Selv hvis man skal ut på leiemarkedet så tar det lott tid før man finner en passende bolig med plass til barn og seg selv, for å ikke snakke om at den boligen skal være i rimelig avstand fra barnehage/skole og den voksnes jobb…

Bodde hos nye kjæresten min og min mor frem til leiligheten jeg skulle leie ble ledig. Den var ledig fra d.d. 

Anonymkode: cf70f...ec4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...