AnonymBruker Skrevet 24. januar #1 Del Skrevet 24. januar Jeg hadde besøk av nabogutten en dag her...og det kuktet av han....som i udusjet.........og mener at foreldre bør skjerpe seg...en 9åring som lukter....mine barn dusjes annenhver dag...noe annet er ekkelt.....hvor ofte vasker dere barna deres...? Anonymkode: 7f8a2...5c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #2 Del Skrevet 24. januar Mine på 10 dusjes annenhver dag. Men den ene har begynt å få kroppslukt Anonymkode: 69561...2d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg BobbySocks Skrevet 24. januar Populært innlegg #3 Del Skrevet 24. januar Noen dusjer ikke barna, andre klarer ikke skrive normal norsk. Livet er hardt. 62 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #4 Del Skrevet 24. januar BobbySocks skrev (Akkurat nå): Noen dusjer ikke barna, andre klarer ikke skrive normal norsk. Livet er hardt. Tenk om.....man lukter....OG ikke klarer å skrive....norsk! Anonymkode: 57f1b...bee 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #5 Del Skrevet 24. januar Bader 2-åringen 2-3 g uken. Det er en kamp så blir oftere to enn tre. Vasker over henne med klut utenom. Anonymkode: 85cee...3cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #6 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bader 2-åringen 2-3 g uken. Det er en kamp så blir oftere to enn tre. Vasker over henne med klut utenom. Anonymkode: 85cee...3cd 2 ganger i uka er for lite! Det er d u som er sjefen! Det er jo bare å bære henne i dusjen og skru på vannet! De kan jo ikke vite forskjell på rett og galt! Anonymkode: 7f8a2...5c3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. januar Populært innlegg #7 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 2 ganger i uka er for lite! Det er d u som er sjefen! Det er jo bare å bære henne i dusjen og skru på vannet! De kan jo ikke vite forskjell på rett og galt! Anonymkode: 7f8a2...5c3 Dette vaskehysteriet har tatt helt av jo. To ganger i uka er helt fint. Anonymkode: 385b7...15e 51 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #8 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg hadde besøk av nabogutten en dag her...og det kuktet av han....som i udusjet.........og mener at foreldre bør skjerpe seg...en 9åring som lukter....mine barn dusjes annenhver dag...noe annet er ekkelt.....hvor ofte vasker dere barna deres...? Anonymkode: 7f8a2...5c3 De har alltid dusjet/badet etter bhg og nå etter skole. Men vasker ikke håret hver dag. Dusjer med dusjolje for å ikke tørke ut huden. Rene klær i sofa, senger og ellers er et must. Anonymkode: f03e4...c52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 24. januar #9 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): 2 ganger i uka er for lite! Det er d u som er sjefen! Det er jo bare å bære henne i dusjen og skru på vannet! De kan jo ikke vite forskjell på rett og galt! Anonymkode: 7f8a2...5c3 Det er mulig det er for lite for dine, men det går helt fint for andre barn. Det er mulig å vaske seg uten å dusje også. Hvorfor byttet du ut elipsetegn med utropstegn? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #10 Del Skrevet 24. januar Etter å ha jobbet med barn i mange, mange år, så kan jeg bare si at det er noen barn som helt tydelig dusjer/vasker seg for sjelden. Og ja, de lukter. Ikke voksen svette osv, men de lukter. Særlig er det hår/hodebunn ofte som lager lukta. Jeg skjønner ikke at foreldrene ikke merker det selv. Det er ikke noe bedre med de som stinker herreparfyme (fordi de vil ha en dusj eller tre av det pappa tar på seg om morgenen) eller skyllemiddel så du kjenner at de er der før de kommer inn døra. Men hvis jeg MÅ velge, så velger jeg de sistnevnte foran den uvasket-lukta.... Det er ikke det at jeg skal ha noen fasit på hvor ofte ungene må vaskes, men når de lukter har det gått for lang tid, altså. Hvor lang tid det er er garantert individuelt, men foreldrene bør skru på nesa også når det gjelder egne unger. Anonymkode: b347a...9ed 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #11 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dette vaskehysteriet har tatt helt av jo. To ganger i uka er helt fint. Anonymkode: 385b7...15e Slik ser noen på den saken, andre ser annerledes på samme saken. Å bli enige om at mer er for mye eller mindre er for lite, kan man aldri med mennesker som i denne tråde; har ulik oppfatning. Mine barn skal heller være for rene eller gå flekkete og eller lukte, de skal heller ikke dra med seg sand, søle, matrester og andre ting barn kommer hjem med etter en bhg eller skole dag opp i senger, møbler eller leker. De skal og møte neste dag uten stress med dusj og andre krav når de er trette og skal ut døra. Hvorfor ser jeg slik på den saken? Jo, fordi ingen av nøye med at jeg dusjet eller var ren i tøyet da jeg var liten. Det setter mine vurderinger. Anonymkode: f03e4...c52 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 24. januar #12 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke det at jeg skal ha noen fasit på hvor ofte ungene må vaskes, men når de lukter har det gått for lang tid, altså. Hvor lang tid det er er garantert individuelt, men foreldrene bør skru på nesa også når det gjelder egne unger. Anonymkode: b347a...9ed Hvis man er vant til lukta, så er kjenner man ikke igjen den selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #13 Del Skrevet 24. januar Fra en lærer: mot slutten av barneskolen er det ofte en del møkkete hender og fett hår i klasserommet. Gutter på 10 kan gå i den samme buksa til den står av seg selv. Det er som om det tar litt tid for barna å forstå at kropp lukter når de blir større. Så kommer ungdomsskolen, og alle blir hygiene- og parfymefanatikere og å gå inn i et klasserom er som å møte en knallhard vegg av Axe og J-Lo-stank. Konklusjonen er at hver lukt har sin tid Anonymkode: 513b6...ea5 12 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #14 Del Skrevet 24. januar Barn nr 1 bader hver dag, barn nr 2 bader en gang i uken og barn nr 3 tørker man støv av. Anonymkode: 4c8fa...99a 6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #15 Del Skrevet 24. januar Meowmere skrev (1 minutt siden): Hvis man er vant til lukta, så er kjenner man ikke igjen den selv. Det har du sikkert rett i. Men jeg skjønner ikke at man ikke ønsker å passe på at ungene ikke blir noen som andre barn ikke vil sitte ved siden av fordi de lukter... Og det er jo ofte to foreldre med to neser, at det ikke er en av dem som reagerer.... Helsesykepleier på skolen hos oss har tatt samtalen flere ganger med foreldre. Da har det blitt bedre, og ungene blir mer fornøyde fordi andre unger ikke unngår dem. Anonymkode: b347a...9ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #16 Del Skrevet 24. januar Dusjer og vasker håret på 5-åringen tre ganger i uken, men går over med klut i armhuler, ansikt og underliv hver dag. Anonymkode: 33df9...a6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #17 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Etter å ha jobbet med barn i mange, mange år, så kan jeg bare si at det er noen barn som helt tydelig dusjer/vasker seg for sjelden. Og ja, de lukter. Ikke voksen svette osv, men de lukter. Særlig er det hår/hodebunn ofte som lager lukta. Jeg skjønner ikke at foreldrene ikke merker det selv. Det er ikke noe bedre med de som stinker herreparfyme (fordi de vil ha en dusj eller tre av det pappa tar på seg om morgenen) eller skyllemiddel så du kjenner at de er der før de kommer inn døra. Men hvis jeg MÅ velge, så velger jeg de sistnevnte foran den uvasket-lukta.... Det er ikke det at jeg skal ha noen fasit på hvor ofte ungene må vaskes, men når de lukter har det gått for lang tid, altså. Hvor lang tid det er er garantert individuelt, men foreldrene bør skru på nesa også når det gjelder egne unger. Anonymkode: b347a...9ed Vel, man kan jo spørre seg, når man klager over hodebunnlukt... Er det virkelig barna som dusjer for sjelden, eller er det vi i samfunnet som overdriver vaskingen slik at vi oppfatter helt vanlig kroppslukt som ekkelt? Det er jo overhodet ingen gitt sannhet at DU har mest rett her... Anonymkode: 6c40e...6c7 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #18 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Vel, man kan jo spørre seg, når man klager over hodebunnlukt... Er det virkelig barna som dusjer for sjelden, eller er det vi i samfunnet som overdriver vaskingen slik at vi oppfatter helt vanlig kroppslukt som ekkelt? Det er jo overhodet ingen gitt sannhet at DU har mest rett her... Anonymkode: 6c40e...6c7 Det er helt riktig, men det er nå engang sånn at det ikke er veldig komfortabelt å ha denne typen barn på fanget. En ekstra dusj i uka ville jeg valgt framfor å fronte "vaskehysteriet" på egenhånd sånn at andre barn ikke vil sitte ved siden av barnet mitt.... Anonymkode: b347a...9ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #19 Del Skrevet 24. januar De er ikke så hysterisk på dusjing som enkelte kg-brukere er. De vasker sikkert ungene med vaseklut. Anonymkode: 40da6...b3b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #20 Del Skrevet 24. januar Det går jo an å gi noen hint til ungene da. Hvis det var meg ville jeg sagt til barna (inkludert mitt) noe som "oiii sann dere har jammen vært aktive i dag! Det gjør seg nok med en dusj før leggetid ikveld!" Om det barnet som lukter husker det når det drar hjem er selvsagt ikke sikkert, men det kan jo hende det hjelper å bare nevne det sånn ut i plenum.. Anonymkode: 45f8f...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå