Fjugur Skrevet 25. januar #21 Del Skrevet 25. januar Som godt voksen, ville samboerskap vært uaktuelt for meg dersom jeg ble sammen med noen. Har vært såpass lenge alene at jeg har mine særheter + at jeg liker min "space", for ikke å snakke om det økonomiske, vil være helt selvstendig i så måte. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 25. januar #22 Del Skrevet 25. januar (endret) For vår del er det helt perfekt. Han er mannen jeg elsker og skal dele resten av livet mitt med, vi er gift og har sett det verste av hverandre og det beste av hverandre og støttet hverandre både i medgang og motgang. Han er min trygge bauta og den havnen jeg kommer til når verden utenfor uler❤️Men vi trives best som særboere, vi har ingen barn og ikke skal vi ha noen heller. Det er en helt fantastisk boform som passer som hånd i hanske for meg og han og er veldig glad jeg har funnet meg en med samme synspunkt på særboer boformen som meg. Endret 25. januar av skreppamedleppa 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #23 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Særboere livet ut = godværskjærester og helgekjærester -> Dobbelt så dyrt, halvparten så autentisk. Nei Takk ! Anonymkode: 8c182...81c Stakkars deg som ikke vet hva særboerskap er,du har min medfølelse. Skjønner godt at det er leit at folk ser ned på deg pga din uvitenhet. Skaff deg til lærdom så blir det enklere. Anonymkode: 2cbbd...f6e 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #24 Del Skrevet 25. januar Det å bo med en gubbe på 70+ er kun et liv som ubetalt hus- og vaskehjelp, kokk og hjemmesykepleier. Aldri i livet 😅 Akkurat nå stortrives jeg med å bo alene etter et 20 år langt ekteskap. Det er rett og slett ufattelig befriende å ikke bli tatt for gitt og å måtte gå rundt og rydde og vaske etter en på papiret voksen mann. Hvis jeg mot formodning skulle finne en ny partner så vil det i så fall bli som kjærester, aldri samboerskap. Jeg er rett og slett brukt opp, og nyter å ha funnet tilbake til meg selv for første gang på mange, mange år 🥰 Anonymkode: 9fb63...a59 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #25 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg klarer meg godt uten autensiteten av skitne sokker, rot og frustrasjon over ulike ønsker og krav til hverdagslivet. Det å slippe å krangle om praktiske ting kan gi rom for positivt fokus på forholdet istedet. Og det er fint å kunne savne hverandre innimellom ❤️ Anonymkode: c46f1...5d7 Tenker bare på hvor mye bedre forhold jeg fikk til egne foreldre, etter at jeg ikke lenger trengte bo med dem. Anonymkode: 4268f...d05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #26 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 14.55): Særboere livet ut = godværskjærester og helgekjærester -> Dobbelt så dyrt, halvparten så autentisk. Nei Takk ! Anonymkode: 8c182...81c Og minimalt med drama, krangling og å irritasjon. Ja, takk Anonymkode: e0c4d...c49 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #27 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg klarer meg godt uten autensiteten av skitne sokker, rot og frustrasjon over ulike ønsker og krav til hverdagslivet. Det å slippe å krangle om praktiske ting kan gi rom for positivt fokus på forholdet istedet. Og det er fint å kunne savne hverandre innimellom ❤️ Anonymkode: c46f1...5d7 Vel, ikke alle forhold er sånn. Er man typen som krangler om alt mulig, så skjønner jeg at man må bo hver for seg. Vi har det ikke sånn, vi elsker å bo sammen. Anonymkode: 3d597...25d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #28 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vel, ikke alle forhold er sånn. Er man typen som krangler om alt mulig, så skjønner jeg at man må bo hver for seg. Vi har det ikke sånn, vi elsker å bo sammen. Anonymkode: 3d597...25d Hvorfor er det i sånne diskusjoner som ofest sånn at særboere beskriver hvorfor det fungerer best for dem, mens samboere mener deres valg er bedre enn andres og at de har bedre forhold enn særboere? Litt som i tråder om frivillig barnløse, de med barn mener alltid de vet best og sitter på fasiten. Samtidig kryr det av tråder fra foreldre som beskriver hvor jævlig det er å være forelder. Og det samme igjen med samboere og ektefeller, mye klaging på partneren. Sjelden man ser det samme fra særboere. Anonymkode: 4268f...d05 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym11223344 Skrevet 26. januar #29 Del Skrevet 26. januar Jeg drømte alltid om familie, men mistrivdes i tre samboerskap. Nå er jeg lykkelig som aleneboende med kjæreste på fjerde året. Men man må ha råd til det. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #30 Del Skrevet 26. januar Vi er særboere, og kommer til å fortsette med det. Vi liker begge alenetid, og ser ingen grunn til at vi skal flytte sammen og endre på en fin kjærestetilværelse. Samboerskap er på mange måter «normen», og jeg har opplevd at bekjente (mest eldre) kan være kritiske og ikke forstå konseptet. 😅 Fått kommentarer på at vi gjør det slik fordi forholdet er skjørt og vi ikke ville «tålt» å bo sammen, at vi er usikre på relasjonen, redd for forpliktelser osv. Kunne jo kontret med å si ting som «er du så avhengig av mannen din at dere må være sammen 24/7?» Eller spurt om de trodde forholdet ville røket om de først fikk smaken på å bo alene? Eller om de er redd for at mannen ville være utro hvis hun ikke var der og passet på osv, bare for å få frem hvor malplasserte slike kommentarer er 😅 Sier ikke slike ting selvfølgelig, og mener det heller ikke. Fortsetter å forklare at vi begge har våre rutiner, interesser og vaner som vi trives med å pleie alene, og at vi stortrives i hverandres selskap når vi er sammen. 😊 Anonymkode: 7772b...720 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #31 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor er det i sånne diskusjoner som ofest sånn at særboere beskriver hvorfor det fungerer best for dem, mens samboere mener deres valg er bedre enn andres og at de har bedre forhold enn særboere? Litt som i tråder om frivillig barnløse, de med barn mener alltid de vet best og sitter på fasiten. Samtidig kryr det av tråder fra foreldre som beskriver hvor jævlig det er å være forelder. Og det samme igjen med samboere og ektefeller, mye klaging på partneren. Sjelden man ser det samme fra særboere. Anonymkode: 4268f...d05 Jeg sier jo bare at hvis det er sånn det er for vedkommende jeg siterte å bo med kjæresten (krangling, rot, drama, irritasjon, ulikt fokus osv.) så skjønner jeg veldig godt hvorfor man bor hver for seg. Men det er jo ikke sånn for alle. (At folk som ikke bor sammen liksom ikke klager på kjæresten sin her… eh, da får du åpne øynene litt. Det er da MINST like mange innlegg fra frustrerte særboere som samboere). Jeg synes det er flott at folk finner en samlivsform som fungerer for dem. Men litt rart at man samtidig må svartmale andres samlivsform. De fleste bor jo sammen fordi man trives med det. Anonymkode: 3d597...25d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #32 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg sier jo bare at hvis det er sånn det er for vedkommende jeg siterte å bo med kjæresten (krangling, rot, drama, irritasjon, ulikt fokus osv.) så skjønner jeg veldig godt hvorfor man bor hver for seg. Men det er jo ikke sånn for alle. (At folk som ikke bor sammen liksom ikke klager på kjæresten sin her… eh, da får du åpne øynene litt. Det er da MINST like mange innlegg fra frustrerte særboere som samboere). Jeg synes det er flott at folk finner en samlivsform som fungerer for dem. Men litt rart at man samtidig må svartmale andres samlivsform. De fleste bor jo sammen fordi man trives med det. Anonymkode: 3d597...25d De fleste bor sammen pga. økonomi. Anonymkode: ed864...94c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bipolar Skrevet 26. januar #33 Del Skrevet 26. januar exictence skrev (På 24.1.2025 den 14.22): Noen som tenker dette når dere er et kjærestepar som dere tenker forholdet vil vare resten av livet? livet ut er 3 i dagens samfunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bipolar Skrevet 26. januar #34 Del Skrevet 26. januar (endret) skreppamedleppa skrev (18 timer siden): For vår del er det helt perfekt. Han er mannen jeg elsker og skal dele resten av livet mitt med, vi er gift og har sett det verste av hverandre og det beste av hverandre og støttet hverandre både i medgang og motgang. Han er min trygge bauta og den havnen jeg kommer til når verden utenfor uler❤️Men vi trives best som særboere, vi har ingen barn og ikke skal vi ha noen heller. Det er en helt fantastisk boform som passer som hånd i hanske for meg og han og er veldig glad jeg har funnet meg en med samme synspunkt på særboer boformen som meg. Leppa. Et samliv er ikke dedikert av staten eller kirka. Et samliv er, som dres, dedikert av to personer som lever sammen, og ikke ønsker å leve uten den andre. Det er enn fulltidsjobb, uten gucci elle DG. I dagens samfun planlegges den neste før den første veldig ofte. derfor får vi en gjeng med single som vil ha de ikke-single over til sin side. Feil påvirkning. men men. jeg er nå en gang bare en gammel mannsjovinist. Kos dere. Og gi faen i hva folk mener Endret 26. januar av bipolar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #35 Del Skrevet 26. januar Jeg kjenner et par som var samboere så lenge barna bodde hjemme, men nå bor hver for seg. Det ser ut til å fungere helt utmerket. Da kan de styre som de vil i eget hus, men likevel få hjelp av hverandre. De spiser frokost og middag sammen, og han hjelper til med bil og annet hun ikke klarer. Når man ikke er 100% enig om alt, så er dette en fin måte å løse det på. Anonymkode: f38f0...1ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie123 Skrevet 26. januar #36 Del Skrevet 26. januar Fjugur skrev (18 timer siden): Som godt voksen, ville samboerskap vært uaktuelt for meg dersom jeg ble sammen med noen. Har vært såpass lenge alene at jeg har mine særheter + at jeg liker min "space", for ikke å snakke om det økonomiske, vil være helt selvstendig i så måte. Samme her. Er dessuten så brent at jeg tviler på at jeg vil møte en mann som jeg vil greie å stole 100% på. Har det mye bedre nå. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 26. januar Forfatter #37 Del Skrevet 26. januar Jeg synes det er godt å være særboer. Det deiligste og det som i hvert fall passer meg best er at jeg veldig ofte lager noe enkel mat som bare jeg liker og spiser for meg selv. Veldig koselig å spise sammen som vi også gjør noen få ganger i uken. Men utrolig herlig å bare lage seg noe enkelt for meg selv også. Han lager seg gjerne mer avanserte retter og det skal ofte være så mye tilbehør. Han om det. Jeg om mitt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #38 Del Skrevet 26. januar Hadde ikke giddet. Ville ha følt meg som en prostituert som drar hjem etter sex. I tillegg er noe av det beste JEG vet, hudkontakt og det å sove sammen. Anonymkode: c8d60...20a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #39 Del Skrevet 26. januar Hvis jeg hadde vært særboer med eksen hadde jeg sannsynligvis ikke oppdaget noen av de tingene som gjorde at jeg ikke ville være kjæreste med han mer, så jeg vet ikke helt. Jeg kunne bodd sammen med noen som var helt spesiell. Men tror det er lite sjanse for å finne. Og hadde ikke solgt huset mitt, må ha en utvei om det ikke gikk så bra. Anonymkode: 2f889...c76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:10 #40 Del Skrevet søndag kl 10:10 AnonymBruker skrev (5 timer siden): De fleste bor sammen pga. økonomi. Anonymkode: ed864...94c Med andre ord klarer de ikke å forsørge seg selv? Det er en veldig uromantisk og kynisk grunn til å bo med en annen. Anonymkode: 6bf8b...a9b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå