AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:29 #61 Del Skrevet søndag kl 12:29 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man må ikke, man gjør det fordi man vil og velger det. Anonymkode: 2cbbd...f6e Nettopp. Man ønsker ikke å forplikte seg. Og det er helt greit. Anonymkode: c8d60...20a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:29 #62 Del Skrevet søndag kl 12:29 skreppamedleppa skrev (Akkurat nå): Det er en hovedregel men ingen krav. En kan fint være folkeregisteret på to ulike addresser. https://advokatenhjelperdeg.no/spor-advokaten/kan-et-ektepar-med-felles-barn-ha-saerbo/ Enda enklere selvsagt når en ikke har barn Pass på det med deling av felleseie hvis det blir brudd. Siden dere ikke har bodd sammen, kan dette faktum ha utslag mht det økonomiske. Anonymkode: c8d60...20a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:30 #63 Del Skrevet søndag kl 12:30 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men man kan jo kjøpe en hytte og trekke seg tilbake der. Trenger ikke å ha to husholdninger for det. Anonymkode: c8d60...20a Jo, i enkelte tilfeller og når voksene mennesker ønsker det så trenger man og kan man det, faktisk! Det kan være av hensyn til egne barn ect. Anonymkode: a0ab3...8c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:31 #64 Del Skrevet søndag kl 12:31 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere deler ikke husholdning og har ikke felles tilholdssted. Dere treffes, har sex og gjør kjæresteting. Uten noen planer om mer forpliktende forhold i fremtiden. Anonymkode: c8d60...20a Vi har absolutt planer om å være sammen livet ut. Vi har felles husholdning når vi er sammen, deler på utgifter og hjelper hverandre. Vi har bare to hjem i stedet for ett. Og vi har absolutt forpliktelser, som vi har valgt selv, overfor hverandre. Hvorfor er det vanskelig å forstå og akseptere? Hvorfor bo sammen og krangle om trivialiteter og så gå fra hverandre når man kan dra hver til sitt i blandt , få lufta hodet og bevare forholdet? DET skjønner ikke jeg! Anonymkode: 2cbbd...f6e 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:32 #65 Del Skrevet søndag kl 12:32 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nettopp. Man ønsker ikke å forplikte seg. Og det er helt greit. Anonymkode: c8d60...20a Vi er forpliktet like mye som en samboer. Hvordan kan du uttale deg om noe og noen du ikke vet noe om? Anonymkode: 2cbbd...f6e 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:33 #66 Del Skrevet søndag kl 12:33 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har absolutt planer om å være sammen livet ut. Vi har felles husholdning når vi er sammen, deler på utgifter og hjelper hverandre. Vi har bare to hjem i stedet for ett. Og vi har absolutt forpliktelser, som vi har valgt selv, overfor hverandre. Hvorfor er det vanskelig å forstå og akseptere? Hvorfor bo sammen og krangle om trivialiteter og så gå fra hverandre når man kan dra hver til sitt i blandt , få lufta hodet og bevare forholdet? DET skjønner ikke jeg! Anonymkode: 2cbbd...f6e Sant! Jeg fatter ikke at en slik avgjørelse mellom to voksene mennesker skal være så vanlig å akseptere, ikke minst normalisere. Anonymkode: a0ab3...8c4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:37 #67 Del Skrevet søndag kl 12:37 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har absolutt planer om å være sammen livet ut. Vi har felles husholdning når vi er sammen, deler på utgifter og hjelper hverandre. Vi har bare to hjem i stedet for ett. Og vi har absolutt forpliktelser, som vi har valgt selv, overfor hverandre. Hvorfor er det vanskelig å forstå og akseptere? Hvorfor bo sammen og krangle om trivialiteter og så gå fra hverandre når man kan dra hver til sitt i blandt , få lufta hodet og bevare forholdet? DET skjønner ikke jeg! Anonymkode: 2cbbd...f6e Dere har null juridiske forpliktelser overfor hverandre. Og hvorfor krangle? Kan man ikke finne seg noen man passer sammen med? Jeg bor sammen med mannen. Vi krangler ikke. Men vi har heller ikke valgt hverandre ut fra utseendet, mengde penger og annet irrelevant. Anonymkode: c8d60...20a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:37 #68 Del Skrevet søndag kl 12:37 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi er forpliktet like mye som en samboer. Hvordan kan du uttale deg om noe og noen du ikke vet noe om? Anonymkode: 2cbbd...f6e Juridisk er dere hverandres ingen. Anonymkode: c8d60...20a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet søndag kl 12:40 #69 Del Skrevet søndag kl 12:40 skreppamedleppa skrev (10 minutter siden): Det er en hovedregel men ingen krav. En kan fint være folkeregisteret på to ulike addresser. https://advokatenhjelperdeg.no/spor-advokaten/kan-et-ektepar-med-felles-barn-ha-saerbo/ Enda enklere selvsagt når en ikke har barn Du verden, da ble vi feilinformert av advokaten vi kontaktet! Nå ble jeg veldig irritert, siden den infoen førte til at vi ikke kunne kjøpe det huset med boplikt som vi var ute etter 😡 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:41 #70 Del Skrevet søndag kl 12:41 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dere deler ikke husholdning og har ikke felles tilholdssted. Dere treffes, har sex og gjør kjæresteting. Uten noen planer om mer forpliktende forhold i fremtiden. Anonymkode: c8d60...20a Forpliktelse kan være mange ting. Vi tenker å være sammen livet ut, men har hvert vårt bosted fordi vi ønsker det. Ingen fasit på at man må ha felles tilholdssted for å satse på et forhold. Så kan man jo være gift/samboer, være og utro både fysisk og økonomisk, ikke prioritere hverandre, osv. Da er en «forpliktelse» lite verdt. Det er bare en annen måte å leve på enn det som er «normen», sier ingenting om «kvaliteten» på relasjonen. Anonymkode: 7772b...720 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:44 #71 Del Skrevet søndag kl 12:44 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Juridisk er dere hverandres ingen. Anonymkode: c8d60...20a Vi er ikke sammen for noe juridisk,vi har evne til å forsørge oss selv. Om det skulle bli slutt kommer ingenting ved økonomiotil å forandre seg. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dere har null juridiske forpliktelser overfor hverandre. Og hvorfor krangle? Kan man ikke finne seg noen man passer sammen med? Jeg bor sammen med mannen. Vi krangler ikke. Men vi har heller ikke valgt hverandre ut fra utseendet, mengde penger og annet irrelevant. Anonymkode: c8d60...20a I det jeg leser her så krangler alle om fordeling av husarbeid for eksempel. Det er ikke er tema for oss . Vi får fordeler og slipper ulemper,vi får det beste ut av hverandre i et felles liv. Det er i mine øyne kun bra! Anonymkode: 2cbbd...f6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:44 #72 Del Skrevet søndag kl 12:44 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forpliktelse kan være mange ting. Vi tenker å være sammen livet ut, men har hvert vårt bosted fordi vi ønsker det. Ingen fasit på at man må ha felles tilholdssted for å satse på et forhold. Så kan man jo være gift/samboer, være og utro både fysisk og økonomisk, ikke prioritere hverandre, osv. Da er en «forpliktelse» lite verdt. Det er bare en annen måte å leve på enn det som er «normen», sier ingenting om «kvaliteten» på relasjonen. Anonymkode: 7772b...720 På en måte så gjør det det. Dere ønsker ikke å dele hverdagen sammen, og tåler ikke hverandre annet enn i begrensede mengder. Da er spørsmålet om to stykker som kun passer sammen når alt er tipp topp, egentlig er skapt for hverandre. Det er også trist at samfunnet går mer og mer i retning av mindre forpliktelse og individualisme. Anonymkode: c8d60...20a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:45 #73 Del Skrevet søndag kl 12:45 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi er ikke sammen for noe juridisk,vi har evne til å forsørge oss selv. Om det skulle bli slutt kommer ingenting ved økonomiotil å forandre seg. I det jeg leser her så krangler alle om fordeling av husarbeid for eksempel. Det er ikke er tema for oss . Vi får fordeler og slipper ulemper,vi får det beste ut av hverandre i et felles liv. Det er i mine øyne kun bra! Anonymkode: 2cbbd...f6e Jeg snakker ikke kun om forsørging. Og nei, hvis man er sammen med noen man krangler med hele tiden, så er man ikke rette for hverandre. At man velger KUN godværsdager sammen, er mindre forpliktelse enn å stå i det dag inn og dag ut, uansett hva. Anonymkode: c8d60...20a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:47 #74 Del Skrevet søndag kl 12:47 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg snakker ikke kun om forsørging. Og nei, hvis man er sammen med noen man krangler med hele tiden, så er man ikke rette for hverandre. At man velger KUN godværsdager sammen, er mindre forpliktelse enn å stå i det dag inn og dag ut, uansett hva. Anonymkode: c8d60...20a Men hva betyr det for deg? Vi har det bra på denne måten,er ikke det en bra ting da? Anonymkode: 2cbbd...f6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet søndag kl 12:49 #75 Del Skrevet søndag kl 12:49 AnonymBruker skrev (8 timer siden): De fleste bor sammen pga. økonomi. Anonymkode: ed864...94c Eller fordi det første man vil når man våkner om morran er å se kjæresten sin sove søtt. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:50 #76 Del Skrevet søndag kl 12:50 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På en måte så gjør det det. Dere ønsker ikke å dele hverdagen sammen, og tåler ikke hverandre annet enn i begrensede mengder. Da er spørsmålet om to stykker som kun passer sammen når alt er tipp topp, egentlig er skapt for hverandre. Det er også trist at samfunnet går mer og mer i retning av mindre forpliktelse og individualisme. Anonymkode: c8d60...20a Nå finner du bare på ting. Du kan godt mene at man må dele hjem og alle hverdager for å ha et godt forhold, det betyr ikke at det er slik for alle. At man ikke tåler hverandre, og kun vil være sammen når ting er tipp topp, tror jeg ikke jeg gidder kommentere, da det bare er fordommer fra din side. Anonymkode: 7772b...720 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:55 #77 Del Skrevet søndag kl 12:55 Irak skrev (5 minutter siden): Eller fordi det første man vil når man våkner om morran er å se kjæresten sin sove søtt. Nettopp. Hudkontakt, nærhet. Ikke bare det fornuftige og tekniske. Anonymkode: c8d60...20a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:56 #78 Del Skrevet søndag kl 12:56 Det er jo ikke slik at man kjenner på formen og hvis man ikke føler at alt stemmer så er man ikke sammen den dagen. For oss er det slik at vi har faste avtaler, akkurat som samboere,og de dagene er vi sammen uansett. Ofte drar vi spontant til hverandre som en bonus . Hvem som kjøper mat er tilfeldig,der bidrar vi begge to uten å ha noe regnskap på det. Anonymkode: 2cbbd...f6e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:56 #79 Del Skrevet søndag kl 12:56 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå finner du bare på ting. Du kan godt mene at man må dele hjem og alle hverdager for å ha et godt forhold, det betyr ikke at det er slik for alle. At man ikke tåler hverandre, og kun vil være sammen når ting er tipp topp, tror jeg ikke jeg gidder kommentere, da det bare er fordommer fra din side. Anonymkode: 7772b...720 Det er jo ikke det? Du ønsker å unngå alt som ikke er fordeler ved et forhold. For eksempel, uenighet og dårlige dager. Samtidig som du ønsker alenetid og muligheten til å gjøre det slutt på dagen. Det er ikke å velge hele personen, kun hans/hennes beste sider. Anonymkode: c8d60...20a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:57 #80 Del Skrevet søndag kl 12:57 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo ikke slik at man kjenner på formen og hvis man ikke føler at alt stemmer så er man ikke sammen den dagen. For oss er det slik at vi har faste avtaler, akkurat som samboere,og de dagene er vi sammen uansett. Ofte drar vi spontant til hverandre som en bonus . Hvem som kjøper mat er tilfeldig,der bidrar vi begge to uten å ha noe regnskap på det. Anonymkode: 2cbbd...f6e Faste avtaler høres teknisk og følelsesløst ut. "På torsdag skal vi ha romantisk middag" og "på søndag skal vi ha samleie". Hvor er kjærligheten? Anonymkode: c8d60...20a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå