Gå til innhold

Resten av livet som særboere

exictence

Anbefalte innlegg

Noen som tenker dette når dere er et kjærestepar som dere tenker forholdet vil vare resten av livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
exictence skrev (31 minutter siden):

Noen som tenker dette når dere er et kjærestepar som dere tenker forholdet vil vare resten av livet?

Særboere livet ut = godværskjærester og helgekjærester -> Dobbelt så dyrt, halvparten så autentisk.

Nei Takk !

Anonymkode: 8c182...81c

• Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser ingen problemer med dette så lenge begge er enige. Det er mange som trives i eget selskap og vil ha ting i hjemmet på sin måte, men som også ønsker et fast, stabilt forhold. Det kan også være enklere dersom man begge har barn på hver sin kant. Helt opp til hver enkelt uansett. 

Anonymkode: c8ac1...f22

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
exictence skrev (1 time siden):

Særboerskap er det beste som har hendt meg. Men vi har andre ting sammen som betyr mye mer enn samboerskap. Elsker særboerlivet! Men vi har råd til det, ikke alle har det. 

Anonymkode: af398...73b

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er særboere nå, elsker det. Han har kjøpt hus nærmere meg nå, så det blir bra. Trenger å ha en plass for meg selv innimellom. Det hadde helt klart vært romsligere økonomisk å bodd sammen 

Anonymkode: 1f6a5...8e5

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror mange flere forhold hadde vart hvis flere hadde vært særboere. Særlig hvis en eller begge har hjemmeboende barn. 

Så yey fra meg 

Anonymkode: 2babe...8d1

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har barn, så særboer til det er over. Og til hans eventuelle barn har flyttet. Men får se, om jeg treffer noen, hva jeg tenker.. Tror nok det blir slik.. Kan heller ta en vurdering, når det bare er oss to det står på..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har man felles barn er det naturlig å bo sammen. Har man barn hver for seg så er det lettest å bo hver for seg. For meg handler det om lojalitet til egne unger. Så lenge de trenger meg.

Anonymkode: 2bca0...b85

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Særboere livet ut = godværskjærester og helgekjærester -> Dobbelt så dyrt, halvparten så autentisk.

Nei Takk !

Deg om det.

Jeg ønsker å være særboer. Det er kjempehyggelig å være sammen når det passer for begge og så er det veldig deilig med alenetid. Jeg sover også best alene. Nydelig å slippe å måtte forholde seg til at vi har ulikt syn på barneoppdragelse. 

Anonymkode: 8711b...1a9

• Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei Takk !

Pisspreik.

Begge kan bo etter evne og ønsker heller enn tilpasse seg hverandres behov og preferanser.

Slik unngåes også en god del problemerstilling rundt arv, husarbeid og økonomi som kan gi rom for et bedre og nærere forhold enn om man må navigere masse praktisk som ikke nødvendigvis bringer en sammen.

Jeg er gift og trives selv best med å bo med mannen men er glad jeg har evnen til å forstå at mine preferanser ikke er riktige for alle andre.

Anonymkode: 3515d...5a0

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er samboer nå men skulle ønske at jeg hadde holdt meg til å være særboere. 
Er veldig i tenkeboksen på om jeg skal si at jeg ønsker særboerskap igjen.

Begge har hjemmeboende barn.

Anonymkode: 56cce...f82

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg være så heldig å finne en mann nå ville jeg ha vært særboer. Da har man tiden for seg selv og ikke bli lei av hverandre. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kunne ikke tenkt meg noe annet i godt voksen alder og med råd til egen bolig. Merkelig nok er det sterke meninger om dette fra utenforstående, som ikke på noen måte påvirkes av andres valg. 

Anonymkode: 4268f...d05

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kunne ikke tenkt meg noe annet i godt voksen alder og med råd til egen bolig. Merkelig nok er det sterke meninger om dette fra utenforstående, som ikke på noen måte påvirkes av andres valg. 

Og kan legge til at det samme gjelder om man har delt økonomi, da er det alltid andre som mener at deres felles økonomi er det eneste rette - ikke bare for dem selv, men også for alle andre. Ellers har man ikke ordentlig forhold.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var en av de som tenkte da jeg var gift, av ulike årsaker. Nå er jeg skilt og blir jeg sammen med ny mann så blir det særboer. Mine dine orker jeg rett og slett ikke i samme hus og heller ikke en samboer igjen. Kanskje når ungene er flyttet ut , men akkurat nå tenker jeg det er best at ungene og jeg bor alene. Dessuten tror jeg ikke et samboerskap med enkelte av mine barn som har noen krevende diagnoser ville gjort samboerskap godt. 

Anonymkode: a0ab3...8c4

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var særboer med min eksmann, aldri igjen. For meg vitnet det kun om et forhold som var på vei til å forvitre.

Heldigvis er jeg gift på nytt med en flott mann, og kunne ikke tenke meg noe annet å bo sammen. Å være særboere er helt uaktuelt.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Etter et langt ekteskap, og med voksne barn, er det ikke aktuelt å flytte sammen med noen igjen. Har vært i et særboer-forhold i ti år nå, og det fungerer veldig bra for oss begge.

Anonymkode: 9a9e0...1be

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei Takk !

Jeg klarer meg godt uten autensiteten av skitne sokker, rot og frustrasjon over ulike ønsker og krav til hverdagslivet. Det å slippe å krangle om praktiske ting kan gi rom for positivt fokus på forholdet istedet. Og det er fint å kunne savne hverandre innimellom ❤️ 

Anonymkode: c46f1...5d7

• Liker 11
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg klarer meg godt uten autensiteten av skitne sokker, rot og frustrasjon over ulike ønsker og krav til hverdagslivet. Det å slippe å krangle om praktiske ting kan gi rom for positivt fokus på forholdet istedet. Og det er fint å kunne savne hverandre innimellom ❤️ 

Anonymkode: c46f1...5d7

Signerer på denne ☺️☺️

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hyggelig når særboeren kommer innom..helt ok når han drar igjen. Han roter mer enn jeg liker og ting er mer på stell når han ikke er her.Vi har begge tenåringer fra før av. Er ikke sikker på om vi blir samboer noen ganger egentlig 

Anonymkode: dc4d1...b47

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...