AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:17 #101 Del Skrevet lørdag kl 18:17 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 20-50 gram er ikke moderat karbo. Anonymkode: db599...561 Nei, egentlig 20- 100 hvis du ikke bruker begrepet karboredusert på over 50. Anonymkode: 1455d...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:18 #102 Del Skrevet lørdag kl 18:18 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg mente ikke å fraråde Farris i seg selv, bare at Farris ikke er en optimal kilde. Det er f.eks veldig lite kalium i farris. Anonymkode: db599...561 Ok 👍 Anonymkode: 1455d...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:46 #103 Del Skrevet lørdag kl 18:46 Jeg har ikke lest alle seks sidene, men vær klar over at du legger på deg alt i gjen det øyeblikket du slutter å være i ketose. Anonymkode: 97031...64c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:13 #104 Del Skrevet lørdag kl 19:13 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har ikke lest alle seks sidene, men vær klar over at du legger på deg alt i gjen det øyeblikket du slutter å være i ketose. Anonymkode: 97031...64c Skal over til lavkarbo etter keto. Anonymkode: a2cec...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:20 #105 Del Skrevet lørdag kl 19:20 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Nei, egentlig 20- 100 hvis du ikke bruker begrepet karboredusert på over 50. Anonymkode: 1455d...bfb 20-100 er heller ikke moderat. Anonymkode: db599...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:30 #106 Del Skrevet lørdag kl 19:30 Jeg var i ketose en hel graviditet. Det var lite gøy ærlig talt. Erfaring med ketose i fredstid uten barn i magen er at det virker best de første 14 dagene. Da raser du ned. Så blir det bare et kg i uken, og da kan du like gjerne gå over på knekkebrødkur med lavkarbomiddag for å få mer variasjon. Anonymkode: ca557...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:31 #107 Del Skrevet lørdag kl 19:31 Tights har lavkarbotabletter som du kan bruke for å forsterke ketosen mye raskere. Anonymkode: ca557...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:33 #108 Del Skrevet lørdag kl 19:33 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg var i ketose en hel graviditet. Det var lite gøy ærlig talt. Erfaring med ketose i fredstid uten barn i magen er at det virker best de første 14 dagene. Da raser du ned. Så blir det bare et kg i uken, og da kan du like gjerne gå over på knekkebrødkur med lavkarbomiddag for å få mer variasjon. Anonymkode: ca557...4cc Hørtes ikke moro ut .jeg skal over til lavkarbo etter keto. Men man går vel ikke ned masse på 14 dager hvis man ikke er veldig stor ? Anonymkode: a2cec...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:46 #109 Del Skrevet lørdag kl 19:46 For meg fungerte VLCD (suppeposer, finnes også i grøt og andre varianter, ikke kun kyllingsuppe, liksom) og det gikk egentlig raskere enn ketose og var mye mer "clean" og det var lettere å forholde seg til en enkelt pose, 3 ganger om dagen, 4 hvis jeg virkelig var desperat. De har også tilpasset næringsinnhold for dietten. Man sier jo at man går opp igjen etter endt kur, men jeg gjorde ikke det, eller kanskje et par, litt jojovekt, men innenfor ulike variasjoner av normal vekt. Jeg dro flere fordeler av det. Det fungerte på en måte som detox, jeg mistet rett og slett lysten på mat fra et trøsteperspektiv, jeg kunne se på sjokolade på butikken og spørre meg selv om jeg virkelig ville ha sjokoladen, og så la jeg den tilbake. Tror magesekken krympet seg og, jeg koste meg små, delikate (franske🤭) etter VLCD var overstått og samtidig være fornøyd. Jeg følte kanskje at jeg fikk mer kontroll i ettertid, det ble ikke en "greie", liksom. Og det er ikke SÅ vanskelig, men samtidig vanskelig. Må også tilføye at jeg ikke hadde en energikrevende livsstil. 😅Det har nok en del å si. Sånn sett er kanskje ketose bedre. Men jeg vet ikke men er vel lettere å "jukse" på ketose, ta snarveier, samt at noen kanskje passer bedre til det enn andre? Uansett, syntes det var lettere å gå opp etter ketose-kur, hvis jeg husker rett. Det ble bare useriøst for min del. Man mister veldig fort lysten på den type mat, kanskje i begynnelsen er det kult og gøy, men blir bare slitsomt i lengden ... fra mitt perspektiv. Anonymkode: 8fad4...295 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:48 #110 Del Skrevet lørdag kl 19:48 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For meg fungerte VLCD (suppeposer, finnes også i grøt og andre varianter, ikke kun kyllingsuppe, liksom) og det gikk egentlig raskere enn ketose og var mye mer "clean" og det var lettere å forholde seg til en enkelt pose, 3 ganger om dagen, 4 hvis jeg virkelig var desperat. De har også tilpasset næringsinnhold for dietten. Man sier jo at man går opp igjen etter endt kur, men jeg gjorde ikke det, eller kanskje et par, litt jojovekt, men innenfor ulike variasjoner av normal vekt. Jeg dro flere fordeler av det. Det fungerte på en måte som detox, jeg mistet rett og slett lysten på mat fra et trøsteperspektiv, jeg kunne se på sjokolade på butikken og spørre meg selv om jeg virkelig ville ha sjokoladen, og så la jeg den tilbake. Tror magesekken krympet seg og, jeg koste meg små, delikate (franske🤭) etter VLCD var overstått og samtidig være fornøyd. Jeg følte kanskje at jeg fikk mer kontroll i ettertid, det ble ikke en "greie", liksom. Og det er ikke SÅ vanskelig, men samtidig vanskelig. Må også tilføye at jeg ikke hadde en energikrevende livsstil. 😅Det har nok en del å si. Sånn sett er kanskje ketose bedre. Men jeg vet ikke men er vel lettere å "jukse" på ketose, ta snarveier, samt at noen kanskje passer bedre til det enn andre? Uansett, syntes det var lettere å gå opp etter ketose-kur, hvis jeg husker rett. Det ble bare useriøst for min del. Man mister veldig fort lysten på den type mat, kanskje i begynnelsen er det kult og gøy, men blir bare slitsomt i lengden ... fra mitt perspektiv. Anonymkode: 8fad4...295 Har prøvd slik vlcd og funket dessverre ikke for meg .jeg skal over på lavkarbo etter keto. Anonymkode: a2cec...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:57 #111 Del Skrevet lørdag kl 19:57 Yuvia skrev (På 24.1.2025 den 14.09): Det mest effektive jeg gjør er faste 5-7 dager. da går jeg bed 3-5 kilo. Og opp igjen 2. så fettap er mellom 1-3 kilo. Så er jeg veldig nøye med hva jeg spise etterpå, eller er lavkarbo absolutt å anbefale men kun om du klarer å være strict nok med deg selv. Spiser du ikke i løpet av 5-7 dager? Hva drikker du? Anonymkode: 247ed...0d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yuvia Skrevet lørdag kl 20:30 #112 Del Skrevet lørdag kl 20:30 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Spiser du ikke i løpet av 5-7 dager? Hva drikker du? Anonymkode: 247ed...0d6 Vann og hjemmelaget kraft ja. Skal på ny faste nå for å komme ned til ønsket vekt. det er rett og slett fordi jeg ikke liker å «slanke» meg men spiser sånn at jeg holder vekten- mao så foretrekker jeg å faste. Dette gir meg også veldig gunstige helse fordeler. Neste forsøke er 10 dager . norge er første ute nå med å gjøre forskning på lange faster og resultatene så langt er gunstige. Jeg gikk ned 10 kilo fra slanking, ble lei og fortsatte de neste 8 kiloene med å faste i to runder. nå har jeg noen kilo igjen som jeg håper å ta i to runder 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:38 #113 Del Skrevet lørdag kl 20:38 Yuvia skrev (6 minutter siden): Vann og hjemmelaget kraft ja. Skal på ny faste nå for å komme ned til ønsket vekt. det er rett og slett fordi jeg ikke liker å «slanke» meg men spiser sånn at jeg holder vekten- mao så foretrekker jeg å faste. Dette gir meg også veldig gunstige helse fordeler. Neste forsøke er 10 dager . norge er første ute nå med å gjøre forskning på lange faster og resultatene så langt er gunstige. Jeg gikk ned 10 kilo fra slanking, ble lei og fortsatte de neste 8 kiloene med å faste i to runder. nå har jeg noen kilo igjen som jeg håper å ta i to runder 😊 Jeg ødela tarmen med slik fasting over tid. Anonymkode: db599...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yuvia Skrevet lørdag kl 21:12 #114 Del Skrevet lørdag kl 21:12 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg ødela tarmen med slik fasting over tid. Anonymkode: db599...561 Om man kaster i seg masse elendig mat eller ikke passer på opptrapping kan det være skadelig. for meg som har auto immun sykdom er det veldig symptom lindrende og kroppen får fred til helbredelse. Så trapper jeg opp spising over tid kroppen vår er biologisk programmert til å tåle fasting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:32 #115 Del Skrevet lørdag kl 21:32 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 20-100 er heller ikke moderat. Anonymkode: db599...561 Nei vel 😅 Anonymkode: 1455d...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:33 #116 Del Skrevet lørdag kl 21:33 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ikke lest alle seks sidene, men vær klar over at du legger på deg alt i gjen det øyeblikket du slutter å være i ketose. Anonymkode: 97031...64c Kommer vel helt an på hva man spiser. Har aldri lagt på det øyeblikket jeg har sluttet og være ketose. Eller senere heller. Anonymkode: 1455d...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:41 #117 Del Skrevet lørdag kl 21:41 Yuvia skrev (24 minutter siden): Om man kaster i seg masse elendig mat eller ikke passer på opptrapping kan det være skadelig. for meg som har auto immun sykdom er det veldig symptom lindrende og kroppen får fred til helbredelse. Så trapper jeg opp spising over tid kroppen vår er biologisk programmert til å tåle fasting Jeg spiser aldri elendig mat, og har alltid trappet opp veldig forsiktig. Problemet var at tarmfloraen ble "ødelagt", og jeg fikk derfor vedvarende problemer med å fordøyelsen. Probiotika litt hjelpsomt, men ikke nok. Jeg har fastet så mye gjennom mange år at jeg vet at jeg ikke skal det igjen. Anonymkode: db599...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:11 #118 Del Skrevet lørdag kl 22:11 Jeg gikk ned 26 kilo med ketolysekuren for 15 år siden. Har stort sett holdt meg der med noen variasjoner opp i vekt siden det. Så man legger ikke nødvendigvis på seg alt igjen når man slutter med keto. Anonymkode: c60e7...aed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:24 #119 Del Skrevet i går, 07:24 Jeg har bmi på 27 , men redd jeg vil bli veldig lei av egg , kunne bare trengt noen tips til frokost og middag .hilsen ts Anonymkode: a2cec...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:40 #120 Del Skrevet i går, 11:40 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har bmi på 27 , men redd jeg vil bli veldig lei av egg , kunne bare trengt noen tips til frokost og middag .hilsen ts Anonymkode: a2cec...b53 Hvorfor må du spise egg? Du kan jo spise så mye annet! Oster, kjøttpålegg, nøtter, grønnsaker, knekkebrød, røkelaks. Og til middag kan du spise alt av kjøtt, og masse grønnsaker/salater, fløtesauser, +++ Keto trenger ikke å gjøres mer avansert enn at man kutter halvfabrikata/ultraprossesert og lager mat med rene råvarer. Anonymkode: c60e7...aed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå