AnonymBruker Skrevet 24. januar #61 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, da er du blant de heldige. Anonymkode: 1455d...bfb Ok Anonymkode: a2cec...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #62 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Aldri prøvd keto , jeg er ts og ønsker å prøve Anonymkode: a2cec...b53 Ok, beklager at jeg blandet brukere. Ja, man måler ketoner i urin eller blod for og sjekke om man er i ketose. De fleste må ligge på rundt 10 g, men det er litt individuelt. Anonymkode: 1455d...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #63 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, beklager at jeg blandet brukere. Ja, man måler ketoner i urin eller blod for og sjekke om man er i ketose. De fleste må ligge på rundt 10 g, men det er litt individuelt. Anonymkode: 1455d...bfb Jeg er 1.61 høy og 74 kg , spent på.hbor mye jeg klarer gå ned .om jeg går ned i det hele tatt . Anonymkode: a2cec...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #64 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er 1.61 høy og 74 kg , spent på.hbor mye jeg klarer gå ned .om jeg går ned i det hele tatt . Anonymkode: a2cec...b53 Over hvor lang tid? Hvor mye vil du ned? Hva er målet, Skal du endre livsstil, eller bruke dette som en « kur « for en spesiell anledning? Du vil nok ikke rase ned da du ikke er spesielt overvektig i utgangspunktet . Hvis du f.eks. skal ned 10 kg skjer det neppe på en uke, men om du kommer i ketose vil det få en rask start på fettforbrenningen. Anonymkode: 1455d...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #65 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg er 1.61 høy og 74 kg , spent på.hbor mye jeg klarer gå ned .om jeg går ned i det hele tatt . Anonymkode: a2cec...b53 Det du går ned er i stor grad vannvekt. Viktig å drikke elektrolytter (pulver, ikke farris). Du trenger ikke gå i ketose for å gå ned i vekt heller, bare det å kutte ut korn, bønner, linser osv, vil trolig gi stor effekt. Anonymkode: db599...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #66 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det du går ned er i stor grad vannvekt. Viktig å drikke elektrolytter (pulver, ikke farris). Du trenger ikke gå i ketose for å gå ned i vekt heller, bare det å kutte ut korn, bønner, linser osv, vil trolig gi stor effekt. Anonymkode: db599...561 Så hvis jeg skal prøve keto noen mnd så vil jeg bare miste vann? Jeg har pcos derfor tenkte jeg prøve keto også over til lavkarbo. Anonymkode: a2cec...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #67 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så hvis jeg skal prøve keto noen mnd så vil jeg bare miste vann? Jeg har pcos derfor tenkte jeg prøve keto også over til lavkarbo. Anonymkode: a2cec...b53 Nei, men det er vannvekt du mister først. Jeg ville heller begynt med lavkarbo, og heller gått over til keto når kroppen var tilvent mye mindre karbohydrater. Anonymkode: db599...561 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #68 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi det er sånn for de fleste. Nå skal ikke jeg påstå at det gjelder deg, jeg har ikke sett dine prøver, men jeg har delt erfaring med mange. Ulikheter er det, men ketose på 50 g har jeg aldri hørt om før nå. Anonymkode: 1455d...bfb Nei, det er ikke sånn for de fleste. Ketose er en prosess, og den prosessen er avhengig av enkelte kriterier. Dette er data, altså tall og verdier. Du kan fint spise 100 gram ris hver dag da det inneholder under 50g karbohydrat. Anonymkode: 0f87a...58f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #69 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Nei, det er ikke sånn for de fleste. Ketose er en prosess, og den prosessen er avhengig av enkelte kriterier. Dette er data, altså tall og verdier. Du kan fint spise 100 gram ris hver dag da det inneholder under 50g karbohydrat. Anonymkode: 0f87a...58f Jo. Har du målt ketoner etter 100 gram ris, fint for deg. Det er veldig sjelden. JEG kan ikke spise 50g karbohydrater uten og gå ut av ketose, det har jeg testet utallige ganger hvor grensen min går. Men ja, det går fint og spise 100 gram ris hver dag, man må ikke være i ketose for og ha det fint. Anonymkode: 1455d...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #70 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): det er ingen dietter som gjør at man går fort ned i vekt uten at man går fort opp igjenn eneste som funker er og spise vanelig sunn mat og at det tar den tiden det tar Anonymkode: 5e7f4...5c8 Kroppen min hadde ikke fått med seg den informasjonen. Jeg gikk ned nærmere 30kg på lavkarbo/ketogent kosthold og vekten har holdt seg stabil i ca 15 år. Spiser også fler kalorier enn jeg gjorde før. "Sunn mat" er ingen enkel definisjon. Anonymkode: 00d96...b67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #71 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Så hvis jeg skal prøve keto noen mnd så vil jeg bare miste vann? Jeg har pcos derfor tenkte jeg prøve keto også over til lavkarbo. Anonymkode: a2cec...b53 Nei. Hvis du ikke spiser karbohydrater trenger kroppen energi fra en annen kilde. Den lager egne « karbohydrater «/ ketoner fra kroppsfett. Etter noen dager ( 2-5 dager) går du i ketose og rett på fatburn ,da det kroppsfett kroppen danner ketoner av. Du kan egentlig merke når det skjer om du har gjort det før, men som ny bør du måle. og når du skal ut av ketose kan du eksperimentere . Spis f.eks. en spiseskje ris og mål. Anonymkode: 1455d...bfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #72 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kroppen min hadde ikke fått med seg den informasjonen. Jeg gikk ned nærmere 30kg på lavkarbo/ketogent kosthold og vekten har holdt seg stabil i ca 15 år. Spiser også fler kalorier enn jeg gjorde før. "Sunn mat" er ingen enkel definisjon. Anonymkode: 00d96...b67 Kjempebra jobba hvordan så en typisk dag ut for deg ? Hilsen ts Anonymkode: a2cec...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #73 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Kjempebra jobba hvordan så en typisk dag ut for deg ? Hilsen ts Anonymkode: a2cec...b53 Jeg har ikke veid maten underveis, men prøvd å spise etter hva kroppen har gitt signaler om. Det var ikke bare enkelt i starten, da jeg var ganske sukkeravhengig. Derfor ble det litt "godt" som var "godkjent" (mørk sjokolade og ting med sukkererstatning). Da jeg økte fettinnholdet - smør og kokosfett, så fikk jeg tilbake mens (hadde ingen PCOS diagnose, men mange symptomer på det) og gikk ganske raskt ned i vekt til en BMI på ca 20. Har spist mye rent kjøtt og endel egg. Er ikke redd for naturlig fett, og føler det gjør godt for kroppen min. Spiser 1-2 måltider om dagen. Spiste mer brokkoli, blomkål, sopp, sellerirot de første årene, men har lagt mer om til animalsk etterhvert. Selv tåler jeg godt ost, rømme, fløte og yogurt, så jeg har hele tiden variert med det. Kjøper gjerne en oksestek, lammestek eller nå som det fortsatt er i noen butikker - svineribbe. Da har jeg mat i flere dager. Til stek spiser jeg gjerne majones eller smør for å få i meg mer fett. Kan også ta litt sylteagurk eller tomat for smaken sin del. Eller jeg lager eggerøre, spiser hardkokte egg, omelett med mye ost og bacon. "Steak and butter girl" har en fasinerende historie med å gå fra å være veganer til carnivore. https://www.youtube.com/watch?v=2_qGBBtubAw Hun har også flere intervjuer med andre som har hatt store helseforbedringer etter å ha lagt om kostholdet. Anonymkode: 00d96...b67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #74 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Keto er ikke ment som en "kur" eller noe man skal gjøre i 1 mnd, for å så gå over til normal kost. Sier seg selv at du vil få tilbakefall av vekt osv da. Anonymkode: db599...561 Keto er ikke anbefalt å stå på over lang tid. Det er i høyeste grad regnet som en "kur". Anonymkode: 41627...c2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #75 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Keto er ikke ment som en "kur" eller noe man skal gjøre i 1 mnd, for å så gå over til normal kost. Sier seg selv at du vil få tilbakefall av vekt osv da. Anonymkode: db599...561 Jeg tenkte spise keto 1 mnd også over til lavkarbo Anonymkode: a2cec...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #76 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er ts ,kommer til å ligge rundt 25 gram karbo. Anonymkode: a2cec...b53 Dårlig idé. Da ligger kroppen støtt og bulker ut og inn av ketose. Dette er direkte ubehagelig og lite nyttig. Gå heller ned til 10-12 gr, så er du dønn i ketose hele døgnet. Anonymkode: 41627...c2a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #77 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei, men det er vannvekt du mister først. Jeg ville heller begynt med lavkarbo, og heller gått over til keto når kroppen var tilvent mye mindre karbohydrater. Anonymkode: db599...561 Det første en mister er glukoselageret i kroppen. Anonymkode: 41627...c2a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #78 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dårlig idé. Da ligger kroppen støtt og bulker ut og inn av ketose. Dette er direkte ubehagelig og lite nyttig. Gå heller ned til 10-12 gr, så er du dønn i ketose hele døgnet. Anonymkode: 41627...c2a Jeg må prøve meg frem først, 10-12 gram er veldig lite Anonymkode: a2cec...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #79 Del Skrevet 25. januar I dag har jeg spist 2 speilegg med majones til frokost ,så blir det tacosalat til middag . TS Anonymkode: a2cec...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #80 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Keto er ikke anbefalt å stå på over lang tid. Det er i høyeste grad regnet som en "kur". Anonymkode: 41627...c2a De fleste jeg vet om har spist keto i årevis. Anonymkode: db599...561 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå