AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Heihei. Noen som har tips til brae brystpumper? Hva er fordelene med dobbel pumpe å trenger man egentlig det? manuell eller elektrisk? Del deres erfaringer! Anonymkode: 5ced6...716 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden Man trenger i utg.punktet ikke dobbel elektrisk brystpumpe hvis man bare skal pumpe en gang i blant fordi man skal ut på noe og vil gi barnet på flaske f.eks. Man trenger i alle fall ikke kjøpe det før fødsel. De fleste fullammer og trenger derfor ikke pumpe seg, og har uansett med baby overalt. Så kan man også gi MME i stedet akkurat den ene gangen man er borte fra baby i noen timer, så slipper man det styret. Har man en fullbåren og frisk baby skal baby i utg.punktet selv klare å få opp produksjonen uten at man trenger en brystpumpe til å gjøre den jobben. Hvis man skal fullpumpe over tid trenger man en dobbel elektrisk brystpumpe, og gjerne handsfree for å kunne ta seg av baby etc mens man pumper. Jeg tilnærmet fullpumpet i 4 uker grunnet prematur baby og gikk til innkjøp av medela swing maxi når vi ikke hadde hjemmesykehus mer og dermed ikke hadde sykehuspumpe mer. Medela har handsfree oppsamlingskopper som passer til swing maxi, og du får kjøpt selve pumpen med utstyr til et par hundrelapper brukt. Altså veldig økonomisk og bra pumpe. Du bør isåfall også ha en sterilisator om du skal pumpe daglig. For min del, nå når jeg bare vil ha ut litt melk midt på natta når jeg har melkespreng (har litt overproduksjon, så har mye mer melk enn baby trenger hvis det går 4 timer uten amming på natt) så håndmelker jeg. Jeg får ut 30-40 ml på et bryst på noen minutter med håndmelking, og så har jeg et sterilisert isbitbrett i silikon i fryseren som jeg hiver skvettene oppi sånn at jeg kan bruke det i grøt, og til det formålet kan jeg bruke melken i opptil 12 måneder frem i tid. Med håndmelking slipper jeg alt styret med å sterilisere pumpeutstyret. Anonymkode: 9f0af...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Jeg har også medela swing maxi, kjøpt brukt. Kjøpte handsfree oppsamlingskopper til. Men i starten hadde jeg bare en medela harmony (manuell pumpe), kjøpte ikke elektrisk før jeg skulle tilbake på jobb. Anonymkode: 8b064...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå