AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Del Skrevet 12 timer siden etter fødsel uten å gjøre noe med det. Opplever det i omgangskrets og nå senest i ei gruppe på Facebook, Kvinnegruppen i Norge, hvor mange skriver at de lekker urin, f eks ved nysing, gåing, hopping osv. Mange har holdningen om at dette er noe man bare må leve med. Nei, man må jo ikke det! Det finnes en operasjon for dette og den tar ca en halvtime å gjennomføre. Og til dere som hevder det bare er å knipe, nei, det hjelper nødvendigvis ikke. Knipeøvelser hjelper på slakk bekkenbunn, men det er ikke nødvendigvis dette som er grunnen til at man lekker urin. Man kan bl a ha fått underlivsprolaps og da hjelper det selvfølgelig ikke å knipe. Så mitt tips, hvis man er lei av å alltid lekker og/eller alltid gå med bind; oppsøkte hjelper, det kan absolutt hende du kan få hjelp. Anonymkode: 15fb5...1f0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden Det er også overraskende mange som ikke får skikkelig hjelp desverre . Enten fordi det ikke er mulig eller fordi helsepersonell ikke ser årsaken. Anonymkode: be995...eb6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Jeg oppsøkte legen for dette og fikk god hjelp. Jeg ble sendt til bekkenbunnsfysioterapaut, når det ikke hjalp ble jeg henvist til sykehuset for operasjon. Det er så deilig å kunne leke med ungene uten å være redd for lekasje. Jeg kan bli med i trampolineparken og løpe om kapp med dem igjen nå. Jeg kunne ha lekasje ved sex så operasjonen har gitt ny selvtillit på soverommet også. Jeg er veldig glad for at jeg oppsøkte hjelp for dette problemet! Anonymkode: b2e7c...1b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden Yess ihvertfall etter Graviditet 😶🌫️ Anonymkode: 62901...3e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden Jeg har oppsøkt lege om det flere ganger siden 2007 og eneste hjelp er beskjed du må knipe. Værste nå er jo det at det leker, og jeg nesten ikke klarer å tisse til tider nå. Og her er det tilogmed sykehuset som bare sier du må bare knipe. Ja du gjør øvelsen rett så det ska fungere Anonymkode: caba5...3ad 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har oppsøkt lege om det flere ganger siden 2007 og eneste hjelp er beskjed du må knipe. Værste nå er jo det at det leker, og jeg nesten ikke klarer å tisse til tider nå. Og her er det tilogmed sykehuset som bare sier du må bare knipe. Ja du gjør øvelsen rett så det ska fungere Anonymkode: caba5...3ad Jeg får samme tilbakemelding fra helsevesenet. Lekker ved hopping, løping etc. Veldig synd, oppleves som veldig begrensende i lek med barna. I tillegg må jeg sørge for å ikke måtte holde meg mer enn noen få min. Har opplevd et par ganger på tur med hunden f.eks at full blære går rett i buksa. Ingen kontroll. Går alltid med tykt bind og svarte bukser. Anonymkode: 5fd8c...c46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Del Skrevet 12 timer siden Nei, en operasjon fikser ikke alltid problemet. Mamma har blitt operert men har fortsatt problemer. Anonymkode: a5276...3f3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Del Skrevet 11 timer siden Jeg har vært igjennom så mange undersøkelser på sykehuset på grunn av urinveisinfeksjon og lekkasje at jeg nå ikke vil mer. Helt siden jeg var barn har jeg hatt uvi og tisset meg ut. Å undersøkelsene har satt sine spor. Cystoskopi når man er et barn, blæreskylling, røntgen med kontrast i blæren, ja listen er lang. Da jeg som voksen tenkte å få hjelp til min inkontines sa det stopp. Jeg greide ikke gjennomføre de undersøkelser som man må igjennom før eventuelt operasjon. Synd mente man på sykehuset, da de mente jeg ville få et nytt liv uten lekkasje. Jeg er nå 50 år å har brukt bleier hele mitt liv. Anonymkode: e2574...100 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #9 Del Skrevet 11 timer siden «Dette er bare sånn det er, du får slutte å hoppe på trampoline da». Var det jeg fikk beskjed om fra fastlegen. Anonymkode: be2af...d9f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #10 Del Skrevet 11 timer siden Men helt seriøst, er det ikke vanlig å lekke urin ved nysing, løping, hopping osv etter at man har født? Jeg trodde at for at det skulle være noe de tok alvorlig måtte dreie seg om typ lekke kontinuerlig mens man bevegde seg. Jeg kan ikke hopp eller løpe uten å lekke, så må bruke truseinnlegg når jeg trener. Trodde dette faktisk var noe en måtte regne med og godta. Kanskje ta det opp neste gang jeg er hos legen? Anonymkode: 4a19a...da0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #11 Del Skrevet 11 timer siden Hypopressiv trening. Anonymkode: 34ab7...d68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #12 Del Skrevet 11 timer siden Sier bare en ting: BULKAMID BEHANDLING!!!!! 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻🫶🏻💃🏼 Anonymkode: 59b1e...1d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden Virker som jeg jar verr heldig når jeg tok opp dette med fastlegen og når jeg kom til sykehuset? Jeg har ikke fått høre en eneste gang at dette er noe jeg bare må leve med av noen. På sykehuset måtte jeg ta en "hoppetest" hvor de sjekket hvor mye som lakk når jeg hoppet, så var det henvisning til operasjon. Anonymkode: b2e7c...1b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): etter fødsel uten å gjøre noe med det. Opplever det i omgangskrets og nå senest i ei gruppe på Facebook, Kvinnegruppen i Norge, hvor mange skriver at de lekker urin, f eks ved nysing, gåing, hopping osv. Mange har holdningen om at dette er noe man bare må leve med. Nei, man må jo ikke det! Det finnes en operasjon for dette og den tar ca en halvtime å gjennomføre. Og til dere som hevder det bare er å knipe, nei, det hjelper nødvendigvis ikke. Knipeøvelser hjelper på slakk bekkenbunn, men det er ikke nødvendigvis dette som er grunnen til at man lekker urin. Man kan bl a ha fått underlivsprolaps og da hjelper det selvfølgelig ikke å knipe. Så mitt tips, hvis man er lei av å alltid lekker og/eller alltid gå med bind; oppsøkte hjelper, det kan absolutt hende du kan få hjelp. Anonymkode: 15fb5...1f0 Kniping er ikke svaret på alt nei, man kan få låste muskler i underlivet som er spent hele tiden, presser på urinveier og blære, og gir følelse av UVI hele tiden. Er ikke noe god behandling mot det heller. Anonymkode: 02642...fbb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men helt seriøst, er det ikke vanlig å lekke urin ved nysing, løping, hopping osv etter at man har født? Jeg trodde at for at det skulle være noe de tok alvorlig måtte dreie seg om typ lekke kontinuerlig mens man bevegde seg. Jeg kan ikke hopp eller løpe uten å lekke, så må bruke truseinnlegg når jeg trener. Trodde dette faktisk var noe en måtte regne med og godta. Kanskje ta det opp neste gang jeg er hos legen? Anonymkode: 4a19a...da0 Nei det må man ikke bare godta. Jeg ble operert i 2006 etter svangerskap med tvillinger, og var tett til for bare ett år siden. Nå får jeg operasjon på ny. Anonymkode: 91cd5...f43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har hatt urinlekkasje hele livet, dvs i 40 år, har bare tenkt at "sånn er det bare". Kan ikke hoppe på trampoline, ha latterkrampe eller løpe (uten å tømme blæren heeelt først). Tisset meg ofte ut som liten, fikk kjeft av mamma hver gang, og bare lærte meg etterhvert å unngå situasjonene som gjorde at det lakk. Anonymkode: fc830...1f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sier bare en ting: BULKAMID BEHANDLING!!!!! 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻🫶🏻💃🏼 Anonymkode: 59b1e...1d5 effekten gikk ut ca tre måneder etter på begge behandlingene mine desverre:( Hadde det vært lett å få time der, hadde jeg tatt injeksjoner hver tredje måned. Anonymkode: baadd...a73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hatt urinlekkasje hele livet, dvs i 40 år, har bare tenkt at "sånn er det bare". Kan ikke hoppe på trampoline, ha latterkrampe eller løpe (uten å tømme blæren heeelt først). Tisset meg ofte ut som liten, fikk kjeft av mamma hver gang, og bare lærte meg etterhvert å unngå situasjonene som gjorde at det lakk. Anonymkode: fc830...1f6 huff da . Men om du ønsker å gjøre noe med det, så må du oppsøke fastlege, eventuelt gynekolog som kan henvise deg til sykehuset. Du får garantert hjelp der! Anonymkode: baadd...a73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men helt seriøst, er det ikke vanlig å lekke urin ved nysing, løping, hopping osv etter at man har født? Jeg trodde at for at det skulle være noe de tok alvorlig måtte dreie seg om typ lekke kontinuerlig mens man bevegde seg. Jeg kan ikke hopp eller løpe uten å lekke, så må bruke truseinnlegg når jeg trener. Trodde dette faktisk var noe en måtte regne med og godta. Kanskje ta det opp neste gang jeg er hos legen? Anonymkode: 4a19a...da0 Har født og har aldri lekket en dråpe, og kjenner ingen andre som lekker heller utenom eldre damer. Det er ikke sånn det skal være etter fødsel. Anonymkode: 71193...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har født og har aldri lekket en dråpe, og kjenner ingen andre som lekker heller utenom eldre damer. Det er ikke sånn det skal være etter fødsel. Anonymkode: 71193...913 Da er det nok bare at det ikke snakkes om i din krets. Det er ganske vanlig etter graviditet generelt. Anonymkode: be995...eb6 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå