AnonymBruker Skrevet 24. januar #1 Del Skrevet 24. januar Når sluttet dere å gi bort klær som er blitt for små for barna deres, evt. når sluttet de å arve av søsken, søskenbarn etc.? Er det kult for en 13-åring å arve klær fortsatt eller vil de kjøpe nye klær?😆 Anonymkode: 97da5...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #2 Del Skrevet 24. januar Slutter man med det? Mannen og brødrene hans er godt voksne, men arver/bytter fremdeles klær seg i mellom, spesielt dresser og andre penklær. Om det er kult for en 13-åring å arve klær tror jeg kommer an på klærne og 13-åringen. Da jeg var 13 hadde jeg med glede tatt imot en arvet dunjakke, for alternativet hadde vært boblejakke fra Sparkjøp. Anonymkode: ca408...891 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #3 Del Skrevet 24. januar Jeg arvet en jakke etter min mor (som ikke brukte den lenger) for et par uker siden, og 12-åringen min går stadig på loftet og finner seg noen av mine avlagte klær. Sønnen min arvet nettopp en lue fra tanta si, og den brukes hver eneste dag. I tillegg fikk han en hel pose med klær etter barna til en venninne av meg, som var stor stas! Jeg ser ikke for meg at vi slutter med arving noen gang, men når barna er ferdig utvokst vil de jo oftere slite ut klær før de vokser fra dem, så det blir _mindre_ å arve. Anonymkode: 37801...039 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #4 Del Skrevet 24. januar Min 18-åring arver fortsatt klær fra sin kusine på 26. Hun elsker å få lov til å plukke seg klær fra kusinens VELDIG rikholdige klesskap 😄 Men, det er klart, det forutsetter jo at den man arver fra har en klesstil man selv liker. Guttungen vil ikke ha brukte klær fra noen, og han er bare 14, men det er ingen av de som det er naturlig å arve fra som liker samme klær som junior. Anonymkode: 26770...273 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #5 Del Skrevet 24. januar Her nekter!!! 13 åringen arveklær, tenker dette er litt inviduelt. Anonymkode: 708a2...e08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #6 Del Skrevet 24. januar Du slutter når ungen uttrykker misnøye med det. Spør ungen og følg med på kroppsspråket, så finner du raskt ut når det ikke er greit å arve lenger. Anonymkode: d1f74...170 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 24. januar #7 Del Skrevet 24. januar Jeg hadde mye arvet og bruktkjøp i de første barneårene, da kunne det være endel plagg man så var brukt. Ikke flekker og hull, men de var vasket endel ganger og det synes jo. Etter de ble observante på hverandres klær var jeg bare interessert i plagg som enten var nye eller så nye ut. Kan fortsatt gjøre gode bruktfunn på dyre klær/kvalitetsklær selv i tenårene, bare de ser nye ut. Og det klages ikke på her hvertfall. Men basis/sliteplagg kjøpes nytt. Var en gang på barneskolen det ble sånn, rundt 10 års alder kanskje? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #8 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Her nekter!!! 13 åringen arveklær, tenker dette er litt inviduelt. Anonymkode: 708a2...e08 Men kjøper dere heller aldri brukt? eller kanskje han ikke har så dyre vaner enda? (Og så lenge 13.åringen ikke betaler for klærne sine selv, kan de vel ikke bestemme slik?). min 15.åring og venninnene handler masse på Tise, det er jo brukte klær akkurat som om de skulle arvet. Anonymkode: 670a6...6f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 24. januar #9 Del Skrevet 24. januar Det er vel greit så lenge barnet vil det selv. Mellomste (straks 14) arver fremdeles en del klær etter storebroren, særlig yttertøy. Nabogutten er to år eldre enn eldste og det har hendt de kommer på døren med enkelte ting de har lurt på om vi vil ha (ikke hverdagsklær, men f.eks. en dressjakke som han bare rakk bruke to ganger før den var for liten, skøyter eller en dyr og lite brukt vinterjakke) og eldste synes det er fint. Det er jo ikke sånn at klærne er mindre kule bare fordi noen andre har brukt dem først. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 24. januar #10 Del Skrevet 24. januar Tise, arv og gjenbruk er jo helt i skuddet? Her går klær i full rotasjon på alle. Det er da evigheter siden det skulle være "flaut"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 24. januar #11 Del Skrevet 24. januar Jeg sluttet å arve etter storesøster en gang i tenårene - jeg er nesten 15 cm lavere, så det var ikke lenger så aktuelt (og jeg var nok litt mer selektiv den siste tiden - vi hadde litt forskjellig stil og preferanser)... Det vil sannsynligvis være åpenbart når det er på tide å slutte, enten det handler om hva ungene vil eller hva man vokser ut av og inn i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #12 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men kjøper dere heller aldri brukt? eller kanskje han ikke har så dyre vaner enda? (Og så lenge 13.åringen ikke betaler for klærne sine selv, kan de vel ikke bestemme slik?). min 15.åring og venninnene handler masse på Tise, det er jo brukte klær akkurat som om de skulle arvet. Anonymkode: 670a6...6f1 Kjøpte mye brukt før, både klær og utstyr. Men så kommer det en tid da de blir observante på hva andre går med, og klær som da var 10 år gamle ble skikkelig utdatert (var 10 år gamle klær vi for det meste arvet, og ikke fjorårets) Hun er ikke kresen på merket, bare på fasong og farge. Det kan jo komme en tid senere da hun ønsker å handle brukt, at det er en kul og fin ting og gjøre. Anonymkode: 708a2...e08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #13 Del Skrevet 24. januar Min 15 åring hadde elsket å arve, arvede klær er nytt for henne og da nytt. Hun har selv kjøpt brukte klær på Tise. Vi har mye klær liggende, har gitt de tidligere til noen som ga det direkte til flyktninger. Nekter å gi til UFF/Fretex osv. Anonymkode: af2af...698 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 24. januar #14 Del Skrevet 24. januar 18 åringen her elsker når naboen kommer med klær fra datteren sin . Datteren der kjøper nesten nytt hele tiden. Og jenta her elsker å gå gjennom å plukke ut kkær 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #15 Del Skrevet 24. januar Jeg arvet det meste av en familievenn som hadde en datter som var noen år eldre enn meg helt til jeg vokste forbi henne en gang på ungdomsskolen. Jeg syntes hun var dødskul, så brukte alt. Mine barn (fortsatt i barnehagen) er like, alt som kommer fra "store" gutter og jenter er stas. Yngste kommer til å arve etter eldste helt til hun selv har tydelige meninger, da får vi supplere med litt nytt. Som voksen arver jeg fortsatt av både tanter, svigerinner og søsken, syns det er helt topp! Anonymkode: 8eed7...879 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå