AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #21 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lærer sier det ikke er noe feil, og vi har ikke fått brev eller melding. Anonymkode: 520cc...b46 Men når du går inn i appen, så ligger det altså ingen registrerte anmerkninger på eleven? Det kan variere litt fra system til system, men oftest er det på samme side som karakterene står. Det skal antall anmerkninger stå, og så kan man klikke seg inn og se detaljene- dato/lærer/årsak. Anonymkode: 694fe...d28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #22 Del Skrevet 11 timer siden Tenker at det muligens kan være en forskjell dersom det er småting hun har gjort, eller om det er graverende ting som har gjentatt seg et par-tre ganger, for eksempel stygg mobbing. Anonymkode: b471e...b23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuba Skrevet 11 timer siden #23 Del Skrevet 11 timer siden Det høres ut som skolen ikke har fulgt riktige prosedyrer og at det har vært manglende kommunikasjon. Det må dere ta opp med dem. Men hvis dette ikke er en feil så er det jo en grunn til at hun fikk nedsatt karakter og da er dette en god anledning å få tilbakemelding og ta en prat om hva hun må gjøre. Karakteren til jul kommer jo ikke på vitnemålet så det er bedre at hun får beskjed og tar tak nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #24 Del Skrevet 11 timer siden Jeg fikk varsel på Digipost om at min sønn sto i fare for å få nedsatt i orden. Dette skal sendes ut i god tid slik at man får sjans til å rette det opp. Anonymkode: 2bd25...e44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #25 Del Skrevet 11 timer siden Det er småting som å oppholde seg på do i friminutt,tatt opp mobil, spilt på pc i timen, sagt hun heller vil gjøre en oppgave hjemme i stedet for timen o.l. ts Anonymkode: 520cc...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #26 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er småting som å oppholde seg på do i friminutt,tatt opp mobil, spilt på pc i timen, sagt hun heller vil gjøre en oppgave hjemme i stedet for timen o.l. ts Anonymkode: 520cc...b46 Mange småting kan bli et stort problem. Høres ikke ut som hun respekterer skolens regler. Uansett skulle dere hatt varsel om dette. Jeg får melding hver gang mine barn gjør noe av det du nevner. Det blir ført som anmerkninger. Ikke alle skoler lar dette ligge synlig for foreldre. Anonymkode: 2bd25...e44 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #27 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er småting som å oppholde seg på do i friminutt,tatt opp mobil, spilt på pc i timen, sagt hun heller vil gjøre en oppgave hjemme i stedet for timen o.l. ts Anonymkode: 520cc...b46 Alt dette er anmerkningsgrunner. De skal likevel registreres. Så dersom det står i appen : « Anmerkninger: O» så er de ikke registrert slik de skal, og noe er feil. Ellers står det Anmerkniger: 4 ( f.eks.),og så må du trykke på de for å få opp detaljer. Anonymkode: 694fe...d28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 11 timer siden #28 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er småting som å oppholde seg på do i friminutt,tatt opp mobil, spilt på pc i timen, sagt hun heller vil gjøre en oppgave hjemme i stedet for timen o.l. ts Anonymkode: 520cc...b46 Dette er ikke småting, men brudd på reglement. Du må ta en prat med henne om det, og bør endre den innstillingen du har. Men de har tatt tak i det på en dårlig måte, det skal sendes varsel før nedsatt, målet er at eleven skal justere adferd. 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #29 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er småting som å oppholde seg på do i friminutt,tatt opp mobil, spilt på pc i timen, sagt hun heller vil gjøre en oppgave hjemme i stedet for timen o.l. ts Anonymkode: 520cc...b46 Dette er faktisk ikke småting. Jeg ville bedt mitt barn om å ta seg sammen! Kanskje hun kan lære noe av dette. Anonymkode: e3b22...d96 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #30 Del Skrevet 11 timer siden Dette er ikke småting nei, dette er et holdningsproblem til både regelverk og lærer. Anonymkode: fa47f...0e3 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #31 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er småting som å oppholde seg på do i friminutt,tatt opp mobil, spilt på pc i timen, sagt hun heller vil gjøre en oppgave hjemme i stedet for timen o.l. ts Anonymkode: 520cc...b46 Alt dette er grunn til anmerkning og nedsatt karakter. Du bør ta en prat med din lille håpefulle om sin oppførsel. Enkelt og greit. Ho har ikke respekt for regler og lærere Anonymkode: 90320...4d4 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #32 Del Skrevet 11 timer siden Regnet med at det kom kommentarer om at det ikke var småting. Uansett, vi snakker selvfølgelig sammen. Det er måten dette er gjort på fra skolens side som gjør at vi reagerer. Hun og vi må faktisk få en sjans til å finne ut av det og forbedre seg før det får slike konsekvenser. Anonymkode: 520cc...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #33 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er ikke feil sier læreren, og han sier det ikke burde komme som en overraskelse på eleven. Men hun gråter og sier hun ikke skjønner,hun sier videre at mange er mye verre enn henne og de har ikke fått det. Vennene hennes bekrefter jo at de ikke forstår det heller. Uansett VI har ikke hørt noe som helst. Senest i høst har var det bare gode tilbamekdinger på utviklingssamtale. ts Anonymkode: 520cc...b46 Da må hun bare ta det til etterretning og forandre oppførselen sin fremover på skolen siden lærer mener det ikke burde komme som en overraskelse at karakteren er nedsatt. Anonymkode: afe7b...e9d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #34 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Regnet med at det kom kommentarer om at det ikke var småting. Uansett, vi snakker selvfølgelig sammen. Det er måten dette er gjort på fra skolens side som gjør at vi reagerer. Hun og vi må faktisk få en sjans til å finne ut av det og forbedre seg før det får slike konsekvenser. Anonymkode: 520cc...b46 Det har hun helt sikkert fått. Hun har nok fått tilsnakk ved disse handlingen. Er enig i at dere burde fått et varselbrev. Men da får hun ta det til etterretning. Tar hun seg sammen nå, blir dette borte. Fortsetter hun samme adferd, får hun nedsatt til sommeren. Jeg syns du som mange andre foreldre setter fokuset feil her. Det er din datters adferd som har ført henne oppi dette og det er hun som må endre seg. Anonymkode: e3b22...d96 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #35 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da må hun bare ta det til etterretning og forandre oppførselen sin fremover på skolen siden lærer mener det ikke burde komme som en overraskelse at karakteren er nedsatt. Anonymkode: afe7b...e9d Jada, greit det. Men måten det gjøres på mener jeg ikje er innafor og legger opp til et godt skole-hjem samarbeid. ts Anonymkode: 520cc...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #36 Del Skrevet 10 timer siden Om hun ikke har fått varsel om nedsatt, og ingen anmerkninger - så kan hun ikke få nedsatt. Om hun har fått anmerkning for alt det du nevnte over, men ikke fått varsel om nedsatt, så skal hun ikke ha nedsatt. Hva sa lærer om varsel om nedsatt? Hadde hun fått det eller ikke fått det? Det sagt, så er det at foreldre mener disse tingene er småting - som ødelegge. Og tydeligvis hjelper det med krokodilletårer hjemme hos dere. Du mener tydelig at hun ikke fortjente nedsatt, selv om lærer mener at dette ikke burde komme som noen overraskelse på eleven. Det er vel ganske klart at datteren din da ikke er helt ærlig med deg? Eller mener du at lærer lyver om alle reglene datteren din bryter? Jeg hadde bedt datteren min skjerpe seg, og forholde seg til reglene helt uavhengig av hva vennene gjør. Anonymkode: 8db34...6a5 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #37 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jada, greit det. Men måten det gjøres på mener jeg ikje er innafor og legger opp til et godt skole-hjem samarbeid. ts Anonymkode: 520cc...b46 Du burde heller ha fokus på jentas oppførsel enn "måten det gjøres på". Anonymkode: fa47f...0e3 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 10 timer siden #38 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jada, greit det. Men måten det gjøres på mener jeg ikje er innafor og legger opp til et godt skole-hjem samarbeid. ts Anonymkode: 520cc...b46 Og det tilbakemelder du, noe du allerede har gjort, med full rett. Håper de strammer opp praksis, alt skal være forutsigbart. Men nå er du klar over problemet, og må også gå videre og ta jobben med holdningsarbeid. Regner med du alt har gitt beskjed om at bruddene skal føres som anmerkninger slik at dere ser dem, og har en avtale med datteren din om at mobilen skal ligge i sekken og pc skal brukes til notater og arbeid. At man ikke snakker nedsettende om skole og lærer rundt middagsbordet, men ansvarliggjør. Foreldre vil jo at barna skal lære og prestere, oppføre seg og likevel ha det bra. Men å henge på do i friminutt med venninner, DET synes jeg er en bagatell. De trenger de ventilene. Jeg henger meg enda en gang opp i ordet "småting" men det er fordi det får så stor konsekvens for opplæringen hennes og dermed karakterer fordi hun rett og slett ikke får med seg det som er nytt stoff, og mister den kunnskapen som hun skal vurderes i. Elever som holder på med spill og mobil kunne like godt ikke vært til stede, de greier ikke å multitaske. Derfor tar man det så på alvor, det er til elevens beste, og det er alt annet enn en bagatell. Skole/hjemsamarbeid går begge veier, og det er stor, markant stor, faktisk, forskjell på læringsutbyttet til elever utifra om foreldrene er skolens medspillere eller motspillere. De skal før eller siden ut i en konkurranse der kunnskap vil avgjøre. Men jeg vet ikke helt om alle ser akkurat det. Barna er umodne, men foreldrene skal jo være veiledere? Uansett har du tatt tak i det, og regner med at skolen skjerper praksis, hvis ikke ville nok jeg blitt en masete mor. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #39 Del Skrevet 10 timer siden Det er ikke noe krav om å sette anmerkninger eller at dette skal offentliggjøres. MEN - det er krav om å sende varsel på forhånd om at hun står i fare for å få nedsatt. Uten varsel kan hun ikke settes ned. At hun og vennene ikke forstår noen ting ville jeg tatt med en liten klype salt 😅 men snakk med læreren for å komme til bunns i dette. Det er eneste måten å oppklare det på. Anonymkode: b3737...d75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #40 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Lærer sier det ikke er noe feil, og vi har ikke fått brev eller melding. Anonymkode: 520cc...b46 Om det blir stående til sommeren, nedsatt karakter altså, så klager dere pga manglende varsling og ingen advarsel og ingen anmerkninger. Anonymkode: 0a7ce...6af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå