AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden I en travel hverdag kan det være utfordrende å finne tid og rom for de gode og viktige samtalene som et parforhold trenger. Noen er utfordrende, men de må like fullt tas. Vi sliter litt der. Vi har litt ulik døgnrytme når det kommer til jobb, men vi legger oss stort sett noenlunde samtidig. Men mannen vil helst ikke snakke på senga. Han mener at senga ikke skal assosieres med utfordrende og kanskje litt vonde ting, og han sier at han sliter med å få sove om han må legge seg til å sove opprørt/usikker/stresset innvending. Resultatet blir at vi nesten aldri prater sammen, og utfordringene begynner tårne seg opp. Kanskje jeg kan lokke han med sex - at vi alltid skal ha sex etter en prat, for at vi skal bekrefte og føle at vi er ok med hverandre, til tross for at vi kanskje ser ulikt på ting? Kanskje han sover bedre da? Hva kan vi gjøre? Tips? Anonymkode: 9a0a4...498 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden Jeg trykket meg inn med et uhell og hadde ikke tenkt å kommentere noe, men jeg føler jeg må si at du aldri må finne på å bruke sex som et verktøy/lokkemiddel for å oppnå noe som helst. Anonymkode: 9e35d...632 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden At han ikke vil prate om utfordringer når han er trøtt og skal sove er forståelig. Dere burde heller avtale noen faste date nights der dere kan finne tilbake til å være kjærester og ha de gode samtalene. Det er viktig å prioritere hverandre i en travel hverdag så en ikke bare blir to fremmede som lever under samme tak og glir fra hverandre. Har dere barn så ville jeg skaffet barnevakt fast noen ganger i mnd. Anonymkode: 91e35...e47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Eksen min var også sånn, når jeg skulle bli trøtt og legge fra meg bekymringer, så skulle han dele alt mulig. For meg føltes det som at han lesset alle sine bekymringer over på meg, sånn at han fikk tomt hode og kunne sove godt. Resultatet ble jo at jeg lå og bekymret meg og grublet på ting. Så jeg forstår mannen din. Har dere aldri kvelder med tv eller noe felles? Dropp skjermer ved frokost/middag/kvelds og så prater dere i stedet. Ringe hverandre under pause på jobb? Anonymkode: 69ea3...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden Vi prater på senga, men aldri om utfordringer i forholdet. Det er helt uaktuelt for meg å snakke om utfordringer i forholdet ved sengetid. Da får man heller sette av tid ellers i hverdagen. Senga er for soving, nærhet, kos og sex. Når man er trøtt og sliten, og endelig finner senga, så er det lett å bare jatte med partneren for å slippe mer diskusjon, bare for å få sove... Eller at man er såpass sliten at man sier ting man kanskje ikke egentlig mener. Jeg kan ofte virke mye mer krass når jeg er trøtt og sliten. Og hvis jeg har en samtale rett før jeg sovner, så er det heller ikke sikkert at jeg i det hele tatt husker den dagen etter... Eller at jeg er usikker på hva som var virkelig samtale og hva som var drøm... Anonymkode: 77105...e2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): I en travel hverdag kan det være utfordrende å finne tid og rom for de gode og viktige samtalene som et parforhold trenger. Noen er utfordrende, men de må like fullt tas. Vi sliter litt der. Vi har litt ulik døgnrytme når det kommer til jobb, men vi legger oss stort sett noenlunde samtidig. Men mannen vil helst ikke snakke på senga. Han mener at senga ikke skal assosieres med utfordrende og kanskje litt vonde ting, og han sier at han sliter med å få sove om han må legge seg til å sove opprørt/usikker/stresset innvending. Resultatet blir at vi nesten aldri prater sammen, og utfordringene begynner tårne seg opp. Kanskje jeg kan lokke han med sex - at vi alltid skal ha sex etter en prat, for at vi skal bekrefte og føle at vi er ok med hverandre, til tross for at vi kanskje ser ulikt på ting? Kanskje han sover bedre da? Hva kan vi gjøre? Tips? Anonymkode: 9a0a4...498 Enig med mannen din i dette. Synes forøvrig ikke man skal legge seg sint eller opprørt heller. Det er ikke bra. Om dere begge har lyst på sex så kan dere gjøre det. Det finner du fort ut av 😉 Bare ikke bruk det som et pressmiddel for noe. Det er ikke bra. Det er det noen som gjør... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden vi har vel ikke lagt oss samtidig på flere år da vi har ulik døgnrytme, jeg er oppe og på jobb timer før han og tilsvarende er jeg i seng timer før så for oss ville det å bruke sengen som samtalested ikke fungert av den grunn, men jeg er enig med mannen din - sengen er ikke stedet for de "gode samtalene" 🤔 Anonymkode: d4e81...7bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellah Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Vi legger oss sjelden samtidig, og de gangene vi legger oss samtidig ser vi på reels sammen og kosesnakker. De "gode samtalene" tar vi når det passer, det er ikke i senga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden Kjæresten snakker som en foss etter sex. Så tipset er sex før prat. Må ikke legge dere for sent da… Anonymkode: 4bf2c...1c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Vi snakker sammen i senga før vi legger oss, men om fine ting. Hvis det er noe vi vil ta opp, tsr vi en prat i sofaen eller ved kjøkkenbordet lenge før leggetid. Når man er trøtt blir ting ofte vanskeligere fordi begge har mindre tålmodighet. Anonymkode: ac3bd...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå