AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Jeg sliter med at jeg ikke får tatt meg av ungene som de trenger fordi jeg må på jobb og ikke har noe fleksibilitet i arbeidet. Jobber i helsevesenet og har en tenåring som sliter med psyken. Nå er det nok en dag hvor jeg må på jobb selv om jeg hadde trengt å blitt hjemme og tatt meg av datteren min. Arbeidsgiver har begynt å følge opp dersom man har vært borte mer enn 3 ganger i løpet av et år. Jeg syns det er altfor strengt. Jeg har 3 barn, hvorav en går i bhg og drar med seg smitte hjem. Det samme blir jeg utsatt for på jobb. Ikke unormalt at jeg har både en runde med omgangssyke, et par forkjølelser og migrene i løpet av året. Og så er det min egen psyke som får en knekk innimellom. Men jeg er på jobb 99% av alle arbeidsdager og jeg hater at det er så lite fleksibelt! Nå må jeg dra på jobb vel vitende om at datteren min er hjemme og har det helt jævlig. Hun kommer seg ikke på skolen i dag, for jeg må på jobb og ta meg av andre som er syke. Bare et klageinnlegg. Ikke lett å strekke til over alt... Anonymkode: 5673d...2fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mymlen Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Mange som har dette dilemmaet dessverre. Hadde det vært mulig å kun jobbe 80%? Ev enda mindre? Er du alene med barna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Med 3 barn hr du vel rett til 15 sykt barn dager per år? Jeg har to barn, og vi brukte opp alle våre 10 sykt barn dager i fjor. Leder har ikke reagert på det. Anonymkode: bedfc...5c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Jobben er viktig, men barna er viktigere. Jeg hadde blitt hjemme med barnet uten dårlig samvittighet ❤️ Anonymkode: 97597...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg sliter med at jeg ikke får tatt meg av ungene som de trenger fordi jeg må på jobb og ikke har noe fleksibilitet i arbeidet. Jobber i helsevesenet og har en tenåring som sliter med psyken. Nå er det nok en dag hvor jeg må på jobb selv om jeg hadde trengt å blitt hjemme og tatt meg av datteren min. Arbeidsgiver har begynt å følge opp dersom man har vært borte mer enn 3 ganger i løpet av et år. Jeg syns det er altfor strengt. Jeg har 3 barn, hvorav en går i bhg og drar med seg smitte hjem. Det samme blir jeg utsatt for på jobb. Ikke unormalt at jeg har både en runde med omgangssyke, et par forkjølelser og migrene i løpet av året. Og så er det min egen psyke som får en knekk innimellom. Men jeg er på jobb 99% av alle arbeidsdager og jeg hater at det er så lite fleksibelt! Nå må jeg dra på jobb vel vitende om at datteren min er hjemme og har det helt jævlig. Hun kommer seg ikke på skolen i dag, for jeg må på jobb og ta meg av andre som er syke. Bare et klageinnlegg. Ikke lett å strekke til over alt... Anonymkode: 5673d...2fb Hvis datteren din er veldig syk ville jeg tatt en tur til fastlege og bedt om gradert sykemelding. Psyken til barna skal man virkelig ta på alvor. Er det noen hun kan være hos i dag sånn at hun ikke er alene? Besteforeldre? Anonymkode: e8019...e19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Hang meg opp i noe du skrev. Både du og datter har psykiske problemer. Du må fikse din egen psyke før du kan hjelpe henne. Kontakt fastlege. Be om hjelp til å lage et opplegg. Om fastlege mener det er nødvendig, så blir du nok sykemeldt en periode, fullt eller delvis. Anonymkode: c1637...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hang meg opp i noe du skrev. Både du og datter har psykiske problemer. Du må fikse din egen psyke før du kan hjelpe henne. Kontakt fastlege. Be om hjelp til å lage et opplegg. Om fastlege mener det er nødvendig, så blir du nok sykemeldt en periode, fullt eller delvis. Anonymkode: c1637...484 Tenkte noen kom til å si noe om det og burde ha presisert. Jeg har egentlig ikke det altså, ikke annet enn en normal nedtur i ny og ne som folk kan få. Og det har handlet om bekymringer for barna 😊 Men takk for råd ❤️ Kan ikke ta sykt barn dag da det er en tenåring det er snakk om. Og alt fokuset på sykefravær på jobbe gjør at jeg ikke tør å være hjemme. Hun blir alene hjemme, men kommer nok til å sove ganske lenge. Og jeg kan være hjemme 15.30. Skulle gjerne jobbet 80% men det blir vanskelig økonomisk. Men skal vurdere det faktisk 😊 ungene er viktigst. Har 30/70 fordeling med pappaen. Anonymkode: 5673d...2fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg sliter med at jeg ikke får tatt meg av ungene som de trenger fordi jeg må på jobb og ikke har noe fleksibilitet i arbeidet. Jobber i helsevesenet og har en tenåring som sliter med psyken. Nå er det nok en dag hvor jeg må på jobb selv om jeg hadde trengt å blitt hjemme og tatt meg av datteren min. Arbeidsgiver har begynt å følge opp dersom man har vært borte mer enn 3 ganger i løpet av et år. Jeg syns det er altfor strengt. Jeg har 3 barn, hvorav en går i bhg og drar med seg smitte hjem. Det samme blir jeg utsatt for på jobb. Ikke unormalt at jeg har både en runde med omgangssyke, et par forkjølelser og migrene i løpet av året. Og så er det min egen psyke som får en knekk innimellom. Men jeg er på jobb 99% av alle arbeidsdager og jeg hater at det er så lite fleksibelt! Nå må jeg dra på jobb vel vitende om at datteren min er hjemme og har det helt jævlig. Hun kommer seg ikke på skolen i dag, for jeg må på jobb og ta meg av andre som er syke. Bare et klageinnlegg. Ikke lett å strekke til over alt... Anonymkode: 5673d...2fb Hvis barnet sliter med psyken, får dere oppfølging av BUP? Uansett ville jeg hørt med BUP eller lege om pleiepenger. Det satt langt inne for meg å takke jeg, men jeg er veldig glad jeg gjorde det. I stedet for at arbeidsgiver nå ser negativt på meg på grunn av min ustabilitet og sjonglering av fleksitimer når jeg må følge barnet opp så har jeg nå dokumentert gyldig fravær med lønn dekket av NAV. Det lettet en gigantisk bør av skuldrene mine, og gjorde meg i stand til å være tilstede og følge opp ungdommen, noe som igjen gjorde det mulig å fremme bedring. Anonymkode: 50f4c...c16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tenkte noen kom til å si noe om det og burde ha presisert. Jeg har egentlig ikke det altså, ikke annet enn en normal nedtur i ny og ne som folk kan få. Og det har handlet om bekymringer for barna 😊 Men takk for råd ❤️ Kan ikke ta sykt barn dag da det er en tenåring det er snakk om. Og alt fokuset på sykefravær på jobbe gjør at jeg ikke tør å være hjemme. Hun blir alene hjemme, men kommer nok til å sove ganske lenge. Og jeg kan være hjemme 15.30. Skulle gjerne jobbet 80% men det blir vanskelig økonomisk. Men skal vurdere det faktisk 😊 ungene er viktigst. Har 30/70 fordeling med pappaen. Anonymkode: 5673d...2fb PS! Jeg nevnte nettopp noe om pleiepenger. Du kan også be om legeerklæring slik at du kan søke utvidet omsorgsdager, samt frem til barnet er fylt 18. Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver om din egen mentale helse. Man blir sliten oppi slikt og det er helt forståelig. Det som er så utrolig trist er at jeg har bedt om psykolog oppfølging for meg selv også som pårørende og det er rett og slett ikke mulig å få til. Det å sitte alene med noe slikt er i følge legen min desverre ikke god nok grunn 😔. Anonymkode: 50f4c...c16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sliter med at jeg ikke får tatt meg av ungene som de trenger fordi jeg må på jobb og ikke har noe fleksibilitet i arbeidet. Jobber i helsevesenet og har en tenåring som sliter med psyken. Nå er det nok en dag hvor jeg må på jobb selv om jeg hadde trengt å blitt hjemme og tatt meg av datteren min. Arbeidsgiver har begynt å følge opp dersom man har vært borte mer enn 3 ganger i løpet av et år. Jeg syns det er altfor strengt. Jeg har 3 barn, hvorav en går i bhg og drar med seg smitte hjem. Det samme blir jeg utsatt for på jobb. Ikke unormalt at jeg har både en runde med omgangssyke, et par forkjølelser og migrene i løpet av året. Og så er det min egen psyke som får en knekk innimellom. Men jeg er på jobb 99% av alle arbeidsdager og jeg hater at det er så lite fleksibelt! Nå må jeg dra på jobb vel vitende om at datteren min er hjemme og har det helt jævlig. Hun kommer seg ikke på skolen i dag, for jeg må på jobb og ta meg av andre som er syke. Bare et klageinnlegg. Ikke lett å strekke til over alt... Anonymkode: 5673d...2fb Lenge leve dette fantastiske livet det kvinner skal jobbe som menn og nedprioritere barna sine og helsen sin. Skikkelig vellykket. Anonymkode: c0764...c72 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Lenge leve dette fantastiske livet det kvinner skal jobbe som menn og nedprioritere barna sine og helsen sin. Skikkelig vellykket. Anonymkode: c0764...c72 Det som er trist er at mange ikke har noe valg. Man skal tjene penger til å ha mat, klær tak over hodet og alt annet grunnleggende både barn og voksne trenger. Er man alene med barn blir det mange slike prioriteringer. Anonymkode: 50f4c...c16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå