AnonymBruker Skrevet 23. januar #1 Del Skrevet 23. januar Har to barn, ei på 15 og ei på 17, ingen har kontakt med far så har ingen avlastning, noen gang er jeg så sliten å lei, å vil ha alene tid, de er snille ungdom, 15 åringen fester ikke enda, 17 åringen fester men jobber hver helg så har ikke tid. Begge er moden for alderen, begge vet jeg våkner av brannalarmen, å vi bor på en liten plass så ingen skumle folk her, ikke når jeg vokste opp å ikke nå. Ønsker å dra bort ei helg, barna synes det er en god ide og de ser frem til en helg alene, hadde du gjort det, om ikke hvorfor? Anonymkode: 1c4b4...7d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #2 Del Skrevet 23. januar Så lenge jeg hadde naboer eller andre som kunne dratt innom for å se om de hadde besøk(les: fest), så synes jeg det er greit. Anonymkode: cd3ba...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #3 Del Skrevet 23. januar Ja, men hadde nok avtale med noen voksne i området om de kunne være standby. I tilfelle du trenger noen til stikk innom å sjekk Anonymkode: 94f4b...8f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #4 Del Skrevet 23. januar Synes du kan dra med GOD samvittighet 🫶 Anonymkode: e2e9c...3e2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #5 Del Skrevet 23. januar Jeg var ofte alene hjemme når jeg var på den alderen, gikk helt fint. Om du vet at ungdommene dine ikke er typene til å rive huset så er det jo null stress Anonymkode: d451a...4bb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #6 Del Skrevet 24. januar Som flere skriver,sørg for at en av naboene vet at du er borte,og la barna få tlfnr til denne. Og gå gjennom regler før du drar. Feks at eldste må være hjemme slik at yngste ikke blir alene. Er besøk ok? Evt hvor mange på besøk. Anonymkode: 1d3e0...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #7 Del Skrevet 24. januar Helt innafor Anonymkode: f8315...dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #8 Del Skrevet 24. januar Jeg bodde i en annen by sammen med min bror da jeg var 15 og han 16. 😅 slik er ikke så uvanlig hvis du kommer fra bygda. så tror ungene dine overlever ei helt alene hjemme. Anonymkode: c18ac...f51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #9 Del Skrevet 24. januar Jeg tenker at dette kommer helt an på modenheten til barnet og hvor langt unna dere voksne skal være. Jeg og ei venninne var helt aleine på hyttetur i halvannen uke da vi var 13. (På 90-tallet.) Vi gjorde ingenting galt, røyka ikke, hadde ikke med alkohol, bare koste oss med radio, tv, brettspill og bøker. Var alene, ikke noen gutter der. Telefon i nærheten om det skulle være noe. Mine døtre kunne også vært alene på samme alder, men de har faktisk aldri spurt. De har vært alene en helg først etter fylte 16. Selv var jeg på teltturer med venninner i skauen i tenårene, også uten at vi tøyde strikken eller gjorde noe galt. Hører aldri om at noen i mine barns generasjon gjør det samme. Jeg tenker faktisk at de går glipp av noe. De blir til en viss grad overbeskyttet. Det er jo fint at man har rolige og skikkelige barn, men de vil jo nesten aldri på overnatting hos venner engang, det er nesten litt kjipt. 🤪 Skal barna være alene noe sted, bør snap-map o l være skrudd av for alle andre enn de foresatte, for å unngå uanmeldt besøk av folk som vil feste. Anonymkode: 593a8...102 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 24. januar #10 Del Skrevet 24. januar Var hjemme alene en helg da jeg var 13, hadde en venninne på besøk. Gikk strålende. Uaktuelt med alkohol og den slags, bare gøy å være alene og få tillit 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #11 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (23 timer siden): Har to barn, ei på 15 og ei på 17, ingen har kontakt med far så har ingen avlastning, noen gang er jeg så sliten å lei, å vil ha alene tid, de er snille ungdom, 15 åringen fester ikke enda, 17 åringen fester men jobber hver helg så har ikke tid. Begge er moden for alderen, begge vet jeg våkner av brannalarmen, å vi bor på en liten plass så ingen skumle folk her, ikke når jeg vokste opp å ikke nå. Ønsker å dra bort ei helg, barna synes det er en god ide og de ser frem til en helg alene, hadde du gjort det, om ikke hvorfor? Anonymkode: 1c4b4...7d8 Jeg var 12 da jeg var alene med en treåring i 48 timer. Spørs helt hvor selvstendige barna dine er? Ha en grei nabo som bare sjekker at det ikke er fullt fest hos dere når du er borte? Anonymkode: f2da2...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå