AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Kurven min går bare nedover og jeg har masse symptomer. Jeg har tåkesyn, jeg mister hår, neglene fliser seg skikkelig opp, sliten osv. Jeg begynte på b-vitaminer etter forrige blodprøve jeg har gått ytterligere ned. Legen mener det holder med tilskudd jeg tar nå, men det ser jo ikke helt slik ut. Legen er ikke veldig oppdatert og opptatt av vitaminer så lenge det er innenfor referanseområdet. Hvordan fikk du opp nivåene dine? Anonymkode: f3014...718 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Sprøyter. Anonymkode: 8006d...550 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sprøyter. Anonymkode: 8006d...550 Hver 2 mnd. Anonymkode: 8006d...550 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Sprøyter. Anonymkode: 8006d...550 Fikk du det selv om prøvene var i grenseland eller var du under? Tror jeg må vente med å få til de har falt ytterlige med min lege. Ts Anonymkode: f3014...718 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden https://www.life.no/kosttilskudd/vitaminer/b-vitamin/b12/life-b12?utm_campaign=bb-shopping-no-brand&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA7se8BhCAARIsAKnF3rylePKtbzQjP8l9sOXjF0jFdce3XH7HwB3LpZsKCyuLMzqZw6d40DUaApATEALw_wcB Denne. 40 000 ganger dagsbehov, da økes det. Anonymkode: 4a5c3...c62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden drikk en energidrikk hver dag, mine nivåer gikk til himmels! mye mer enn sprøytene Anonymkode: 27550...1a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): https://www.life.no/kosttilskudd/vitaminer/b-vitamin/b12/life-b12?utm_campaign=bb-shopping-no-brand&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA7se8BhCAARIsAKnF3rylePKtbzQjP8l9sOXjF0jFdce3XH7HwB3LpZsKCyuLMzqZw6d40DUaApATEALw_wcB Denne. 40 000 ganger dagsbehov, da økes det. Anonymkode: 4a5c3...c62 Takk for tips, jeg handler kanskje kosttilskudd feil sted, jeg går alltid til apoteket. Skal prøve denne Ts Anonymkode: f3014...718 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): drikk en energidrikk hver dag, mine nivåer gikk til himmels! mye mer enn sprøytene Anonymkode: 27550...1a7 Nei, de drikkene klarer jeg ikke, håper det finnes andre måter. Ante ikke at se inneholdte vitaminer?Ts Anonymkode: f3014...718 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Hvilken type B12 tar du? B12-analoger (som de i planter) gjør mer skade enn nytte. De ligner veldig på ekte B12 og hemmer opptak av ekte B12. https://bramat.no/kosthold/naeringsstoffer/3135-mat-med-falsk-vitamin-b12 Klarer du å spise mer kjøtt? Det er den beste kilden. Anonymkode: edb5c...7c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvilken type B12 tar du? B12-analoger (som de i planter) gjør mer skade enn nytte. De ligner veldig på ekte B12 og hemmer opptak av ekte B12. https://bramat.no/kosthold/naeringsstoffer/3135-mat-med-falsk-vitamin-b12 Klarer du å spise mer kjøtt? Det er den beste kilden. Anonymkode: edb5c...7c0 Jeg tar b vitaminer som er flere b i. Var det hun anbefalte på apoteket. Det er nok ikke nok eller riktig siden nivået har falt mer. Spiser egentlig mye kjøtt. Vi er veldig glad i biff, spiser mat med kjøttdeig, spiser mest kylling kanskje. Er det mindre i det kanskje enn rødt kjøtt? Ikke så ekstremt glad i svin, så det går i okse og kylling. Ts Anonymkode: f3014...718 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for tips, jeg handler kanskje kosttilskudd feil sted, jeg går alltid til apoteket. Skal prøve denne Ts Anonymkode: f3014...718 Bra! Hvis ikke denne får opp nivåene dine skjønner jeg ingenting. Anonymkode: 4a5c3...c62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg tar b vitaminer som er flere b i. Var det hun anbefalte på apoteket. Det er nok ikke nok eller riktig siden nivået har falt mer. Spiser egentlig mye kjøtt. Vi er veldig glad i biff, spiser mat med kjøttdeig, spiser mest kylling kanskje. Er det mindre i det kanskje enn rødt kjøtt? Ikke så ekstremt glad i svin, så det går i okse og kylling. Ts Anonymkode: f3014...718 Hvis det står på pakken at den inneholder cyanokobalamin, så er dette B12-analog. For eksempel Nycoplus har cyanokobalamin og bør ikke brukes ved B12-mangel. Sitat Ingredienser Tiamin (vit. B1) 1,4 mg Riboflavin (vit. B2) 1,7 mg Vitamin B6 1,6 mg Vitamin B12 2 µg Folat 400 µg Niacin 19 mg NE Pantotensyre 5 mg Biotin 30 µg Ingredienser: fyllstoffer (kalsiumkarbonat, cellulose), overflatebehandlingsmiddel (hydroksypropylmetylcellulose), antiklumpemidler (silisiumdioksid, fettsyrer, magnesiumsalter av fettsyrer), fargestoff (jernoksider), overflatebehandlingsmiddel (talkum). Vitaminer: tiaminmononitrat, riboflavin, cyanokobalamin, pteroylmonoglutaminsyre, nikotinamid, kalsium-D-pantotenat, pyridoksinhydroklorid, D-biotin. Liker du lever? Lever har enda mer B12 enn kjøtt. Og ja, det er mindre B12 i kylling enn storfe. Anonymkode: edb5c...7c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mizzy Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden Ikke alle tar opp b 12 i tarmen!! Da må du ha injeksjon. Ikke vits å prøve andre merker osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå