Gå til innhold

Tantebarn på ville veier og søster ser ut til å ikke bry seg, hva bør jeg gjøre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Søsteren din har sikkert gitt opp. Det kan gå bra med tantebarnet ditt eller ikke. Hvis du får snakket med ham, så si at hva han enn gjør så må han bestå ungdomsskolen! Han kommer til å angre så sykt hvis han ikke får til det. Har han lese- og skrivevansker eller er han rett og slett helt på ville veier? 

Jeg kjenner en som var crazy på ungdomsskolen. Han har skjerpet seg og jobber i dag innen transport. Tror han kjører lastebil, har truck-lappen og slike ting. Har fått kone og barn og lever et fredelig liv. Så det kan gå bra til slutt… 🤞🤞

Anonymkode: 0bc47...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ta med politiet også, han henger på kjøpesenteret og banner. 

Anonymkode: 4a885...558

Tror ikke politiet bryr seg om han banner altså 🙄

Anonymkode: 16d6d...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men du trenger ikke å skrive som tante, du kan formulere det litt annerledes slik at det ikke er så tydelig at det er deg. Jeg har meldt søsteren min til barnevernet, eller, egentlig eksen hennes, men hun aner ikke at det er meg som har sendt bekymringsmeldingen! Skriver du vanligvis på bokmål kan du skrive på nynorsk eller omvendt, det finnes en side som oversetter, ikke mye tekst om gangen så det tar litt tid men det fungerer. 

Og det er akkurat oppførselen du er bekymret for! Det er den du må nevne!

Anonymkode: f3c7a...f83

Og hvordan gikk dette da etter at bekymringsmeldinga var levert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett eneste råd. Du har en relasjon til denne gutten. Politi, barnevern, hallo? Snakk med ham! Du bryr deg. Vær en signifikant voksen. Inviter til å prate. Jeg jobber med "problembarn". De vil bli sett. Du kan ikke løse alt, og ting kan ha eskalert, men å invitere ham med til en prat, være tydelig på hva du ser og spørre hva som skjer og om hsn vil ha det slik?-og så LYTTE! har aldri skadet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...