AnonymBruker Skrevet 7. februar #81 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 9.38): TS her. Skal prøve å få svart dem fleste. Men ser at tråden har fått en litt annen vridning. Jeg takker alle for hjelpen. Setter stor pris på det, siden det er veldig vanskelig for meg. Men for å ta det som tråden har sklidd litt ut på. Ja, det er alltid 2 sider, jeg har null hensikt å lyve, lyver jeg får jeg ikke den hjelpen jeg kunne fått her inne. Noen nevner fødselsdepresjon, her tror jeg man treffer veldig bra. Samtidig å flytte til ett helt nytt land, spesielt for en som ikke har vært utenfor sitt land før gjør det selvfølgelig mer vanskelig. Dette angående nytt land pratet vi lenge om før vi dro, svaret var alltid det samme. Det er det beste for oss alle å dra til Norge. Så er det hva kunne jeg gjort annerledes. Sikkert en del ting. Men min første prioritet var alltid min kone og barnet uansett. Jeg vet at henne kunne føle seg litt ensom noen ganger, grunnet at henne var mye hjemme. Ikke noe unnskyldning fra min side, men jeg kuttet ut mye av mine hobbyer for å tilbringe tid med min kone. Før kunne jeg f.eks trent daglig. Jeg kuttet ut dette, til null trening. Fikk beskjed fra venner om man skulle finne på noe, kona ville ikke, så bli lite kontakt med dem også. Noe jobbing ble det jo, vi trengte en del å leve for. Kona så ikke på priser i butikken, selv om jeg tok det opp at vi sliter litt med økonomien akkurat nå. Og jeg har heller ikke lyst til å se på priser når vi handler. Så noen nevnte om jeg behandlet dem bra. Jeg føler jeg gjorde det, gjorde aldri noe galt med dem. Og vold brukte jeg aldri. 2 ganger slo og klorte kona meg etter noen diskusjoner, 1 gangen fikk jeg merke etter det. Men jeg gjorde ikke noe mer med det. Har hele tiden gjort mitt beste for at henne skulle få det bra. Men selvfølgelig jeg er ikke feilfri så har sikkert gjort ting som jeg kunne gjort annerledes. Anonymkode: 3fc60...cd3 Hva er aldersforskjellen mellom dere? Anonymkode: 5f9cd...3d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:43 #82 Del Skrevet fredag kl 15:43 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei, ts, du gjør det rette. Selvsagt skal du bidra økonomisk. Om beløpet er i riktig størrelse, er vanskelig for oss å vurdere, men det virker høyt. Jeg foreslår å bruke NAVs bidragskalkulatur på nett, og så kan du justere noe ned ut fra prisnivået i hennes hjemland. Alle rådene om å snike seg unna barnebidrag er helt håpløse. Her synes jeg du skal følge norsk lov og rett og ditt eget hjerte og rettferdighetssans. Ingen ville rådet en far i Kristiansand til å stoppe bidraget til en mor som tok med seg barnet hjem til Vardø…. Jeg tror det er urealistisk å få kona tilbake til Norge, og jeg tror heller ikke forholdet deres er liv laga. Dere passer nok bare ikke sammen. Beste løsning slik jeg ser det, er at du reduserer beløpet i bidrag noe. Du kan heller spare opp slik at du har råd til å besøke banet. Å ha et godt forhold til barnet ditt - så godt det lar seg gjøre - kan være fint. Når barner blir eldre kan det ha en selvstendig relasjon til deg. Så går du videre med livet ditt samtidig, tar opp trening og hobbyer og kontakt med venner. Selv om kona ikke har oppført seg bra mot deg, skal du ikke la det ødelegge for barnet ditt! Men tror du må innse at forholdet til kona er over. Mange vil demonisere henne, men kulturforskjell er kjempevanskelig. Ikke alle fikser å flytte til en helt annen kultur. Og hvem eier egentligi barnet? (Den er ikke til deg, ts, men til alle dem som mener mor er grusom og skal straffes…) Anonymkode: 41562...eab Norsk lov? Vel nå er ikke kidnapping lov heller. De pengene gjør at hun ikke kommer hit. Hadde heller gjort alt for å få de til Norge, så skilt meg. Kan jo ikke leve med den kvinnen der. Anonymkode: f16fb...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:58 #83 Del Skrevet søndag kl 19:58 Vet ikke om forslaget er innafor…for det kan gjerne tolkes som økonomisk vold… Få dem til Norge igjen på ett eller annet vis. Deretter sørger du for at hun ikke har mye på egen konto. Altså ikke noe felles konto, overføringer til henne osv. Slik at hun ikke har råd til å reise ut av landet uten å på noe vis be deg om penger. Så får du gjerne et tidligere forvarsel på at hun vurderer å dra hvis hun begynner å lage unnskyldninger om hvorfor hun trenger penger av deg eller plutselig begynner å jobbe hvis hun ikke har jobbet før. Meld henne også til barnevernet dersom barnet er norsk statsborger. For at hun kidnapper barnet. Anonymkode: 0db5b...08f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:34 #84 Del Skrevet søndag kl 20:34 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Meld henne også til barnevernet dersom barnet er norsk statsborger. For at hun kidnapper barnet. Anonymkode: 0db5b...08f Som jeg skrev tidligere: Norge gjør ikke en dritt for barn som blir kidnappet av foreldre. Hilsen kidnappet i 1988, vært her siden 1989 og er her enda... 🤪 Anonymkode: 5f3ab...c8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå