AnonymBruker Skrevet 24. januar #61 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Bestill time på fam.vernkontoret og få støtte fra dem, tips om hvordan forholde deg? Anonymkode: c20a0...5a5 Når du nevner dem, så var vi der. Men etter 2 ganger så ville ikke kona gå lenger, sa at dem ikke hørte på henne og dem var ikke profesjonell. Spurte om vi skulle prøve en annen der, og fikk svar det er ingen som hører uansett. Anonymkode: 3fc60...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #62 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Høres jo ut som hun lurer deg ja. Evt at hun har hørt lure historier om at alle norske er så rike og har så mye penger og at hun var ute etter det og ikke fant helt det hun hadde tenkt. Hadde det gått an å finne flere i byen deres som er fra samme hjemland som henne sånn at hun evt kunne flytte hit på nytt og hatt et litt eget nettverk? Kanskje hun liker seg her bedre da. siden hun slipper unna med å reise hjem med barnet så er det jo nesten sånn jeg skjønner henne litt. Hun har ikke eget nettverk her, hun kan ikke språket og muligens vant med et annet klima Anonymkode: 73751...a9a Jeg prøvde det meste må å få henne til å like seg her. Snakker engelsk så språket burde ikke være noe hinder i Norge. Men ja, prøvde å få henne i kontakt med noen fra hennes hjemland. Men det fungerte så som så. Anonymkode: 3fc60...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #63 Del Skrevet 24. januar Driver forresten å sender meg meldinger nå om jeg kan ta med diverse klær som henne har liggende her. Har ikke svart på det. Anonymkode: 3fc60...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #64 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): For å si det sånn, politiet ble varslet samme dag. Dem kunne så se at det stemte at kona hadde forlatt landet med ungen. Jeg anmeldte det dagen etter. Men det er null samarbeid mellom Norge og dette landet. Så lite myndighetene får gjøre, uten om å etterlyse dem internasjonalt. Kona sa forøvrig at om jeg går til politiet så vil jeg aldri se ungen igjen. Anonymkode: 3fc60...cd3 Jeg kjenner til noen som var i lik situasjon, dame fra Filippinene. Det høres nesten ut som samme dama, liten impulskontroll, klaging, litt vold (fra henne) osv. Hun gjorde det samme, stakk med barnet. Ringte og ville ha penger titt og ofte. Mye styr. Så havnet hun i en vanskelig situasjon, og måtte ha advokathjelp, og han sendte ned noen 100 000....og det var bare tull. Til slutt så gikk det vel ikke så bra, dop og galskap som mor drev med, og han fikk til slutt hentet barnet til Norge. Etter en stund mor også, men ikke som samboer. Hun bodde for seg selv. Han gjorde det for barnet sin skyld. ...og der viste det seg at det ikke var hans barn. Men han har jo bestemt at det er hans barn uansett. Barnet bor hos han 80 % av tiden. Så hva kan du gjøre? Lite. Send noe mindre penger, tilby å hente til Norge- mor og barn, og regn med at hun før eller siden tuller det til for seg selv. Vær trygg, fast, tilgjengelig - men sett grenser for klikking over telefon. Ha is i årene, og gjenta at de har et hjem her. Mange av disse damene er veldig like synes jeg. Og jeg skjønner at det er en enorm forskjell å komme til Norge. Det er klart det blir vanskelig. Og mange virker jo ikke som de stod først i køen heller...det er mao mye følelser og impuls. Så ja...Du må spille på dine gode sider, stabilitet og trygghet. Og prøve å forstå henne samtidig som du ikke lar deg utnytte (for mye) Anonymkode: 36eb7...8d0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 24. januar #65 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Driver forresten å sender meg meldinger nå om jeg kan ta med diverse klær som henne har liggende her. Har ikke svart på det. Anonymkode: 3fc60...cd3 Ikke send henne noe som helst. Vil hun ha diverse klær som hun la igjen så får hun komme å hente det selv, sammen med barnet Steng Igjen pengekranen og slutt å dans etter hennes pipe….bare la henne bli sint. Har du anmeldt henne for kidnapping? Barnet er jo norsk statsborger. 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #66 Del Skrevet 24. januar skruf skrev (15 minutter siden): Ikke send henne noe som helst. Vil hun ha diverse klær som hun la igjen så får hun komme å hente det selv, sammen med barnet Steng Igjen pengekranen og slutt å dans etter hennes pipe….bare la henne bli sint. Har du anmeldt henne for kidnapping? Barnet er jo norsk statsborger. Hun tenker sikkert siden jeg snakket tidligere om å dra ditt at jeg kunne ta med dette. Men har ikke svart. Ble ganske så ødelagt da henne plutselig skulle skilles. Ja, har gjort det. Men eneste dem får gjort er internasjonal etterlysning. Anonymkode: 3fc60...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #67 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Driver forresten å sender meg meldinger nå om jeg kan ta med diverse klær som henne har liggende her. Har ikke svart på det. Anonymkode: 3fc60...cd3 Ikke svar på det heller. Vet ikke hvor mange måneder du har overført 7000 til henne, men hun har uansett nok til nye klær. Hvorfor tok hun ikke med seg alle tingene sine da hun dro? Er det fordi hun VET at det var feil, og hun stakk av i all hast? Anonymkode: 57a61...c84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #68 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke svar på det heller. Vet ikke hvor mange måneder du har overført 7000 til henne, men hun har uansett nok til nye klær. Hvorfor tok hun ikke med seg alle tingene sine da hun dro? Er det fordi hun VET at det var feil, og hun stakk av i all hast? Anonymkode: 57a61...c84 Tok med seg en liten koffert, barnevogn og ungen, pluss en sekk. Sendte også en koffert med posten. Jeg vet at det er blitt kjøpt inn nye klær ja. Anonymkode: 3fc60...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #69 Del Skrevet 24. januar Det første du må gjøre er å stenge for pengene i allefall, dersom landet ikke har avtale med Norge osv har hun heller ikke noen måte å kreve bidrag på, og ikke svar ang skilsmisse, si at det får hun hvis hun får barnet til norge. Anonymkode: 0496d...801 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #70 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hørt noen si det, men føler jeg svikter som far om jeg ikke gir noe. Er jo ikke der så mye, så da er det jo penger jeg kan bidra med. Anonymkode: 3fc60...cd3 Et barn på et par år trenger ikke 7000(!) kr i mnd. Du vet prisnivået i landet de nå befinner seg i, så du kan evt sende det det vil koste å forsørge et barn (ikke konen din som har stukket av, og ikke familien hennes). Og, når alt kommer til alt , så er fraværet ditt like gjeldene uavhengig av penger eller ikke. På lang sikt får barnet ditt sikkert mer igjen for at du har penger på sparekonto som faktisk kan gå til barnet, enn at du gir vekk alle pengene dine. Det virker jo som at kona de er ute etter å bli forsørget, ikke å gjøre det lykkelig (dessverre). Så ta valg som er bra for deg selv, og barnet, og hver sterk når hun forsøker å manipulere deg. Anonymkode: 6973b...585 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #71 Del Skrevet 24. januar Og hvem av dere kommer barnebidraget ikke til? Hvis det kommer inn til henne, så får hun jo det til barnet I TILLEGG til alt du sender. Og evt andre goder for å være «hjemmeværende» med barnet. Det i seg selv er jo ganske mye penger Anonymkode: 6973b...585 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #72 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): For å si det sånn, politiet ble varslet samme dag. Dem kunne så se at det stemte at kona hadde forlatt landet med ungen. Jeg anmeldte det dagen etter. Men det er null samarbeid mellom Norge og dette landet. Så lite myndighetene får gjøre, uten om å etterlyse dem internasjonalt. Kona sa forøvrig at om jeg går til politiet så vil jeg aldri se ungen igjen. Anonymkode: 3fc60...cd3 privatetterforsker er det beste dem kan hente ungen tilbake kona eller eks kona kan seile sin egen sjø, hun er ekstremt egoistisk du må jo gi alle papirer og opplysninger du har om det som har skjedd, men det er den beste og raskeste måten Anonymkode: 0b836...b25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #73 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Og hvem av dere kommer barnebidraget ikke til? Hvis det kommer inn til henne, så får hun jo det til barnet I TILLEGG til alt du sender. Og evt andre goder for å være «hjemmeværende» med barnet. Det i seg selv er jo ganske mye penger Anonymkode: 6973b...585 Tenker du på barnetrygd? Får ikke det lenger. Anonymkode: 3fc60...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #74 Del Skrevet 24. januar Hva er tegn på psykisk vold? Psykisk vold Opplever du over tid at partneren din har negative eller fiendtlige holdninger mot deg som gir deg en følelse av frykt, skyld, skam, fortvilelse eller en grunnleggende følelse av å ikke være ønsket eller elsket? Det er dessverre ikke uvanlig og kan være tegn på psykisk vold. Anonymkode: 1c04d...a6d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #75 Del Skrevet 24. januar Husk nå at vi bare har den ene siden av saken her👀 Anonymkode: a69a4...1a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #76 Del Skrevet 25. januar Jeg antar det er Polen hun er fra og har dratt til siden du har kollegaer fra det landet og du har lokale grupper av mennesker fra det landet. Anonymkode: 63450...10a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 25. januar #77 Del Skrevet 25. januar (endret) Ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner og avsporinger. Christina82, mod Endret 1. februar av Christina82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:38 #78 Del Skrevet fredag kl 05:38 Hva skal man si. Vet at mange av rådene her var at jeg ikke skulle sende penger. Jeg klarte ikke å la være lenger, så jeg sendte penger. Følte det bare gikk ut over ungen. Sikkert bare naiv som lar meg spille på mine følelser. Anonymkode: 3fc60...cd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:57 #79 Del Skrevet fredag kl 06:57 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva skal man si. Vet at mange av rådene her var at jeg ikke skulle sende penger. Jeg klarte ikke å la være lenger, så jeg sendte penger. Følte det bare gikk ut over ungen. Sikkert bare naiv som lar meg spille på mine følelser. Anonymkode: 3fc60...cd3 Nei, ts, du gjør det rette. Selvsagt skal du bidra økonomisk. Om beløpet er i riktig størrelse, er vanskelig for oss å vurdere, men det virker høyt. Jeg foreslår å bruke NAVs bidragskalkulatur på nett, og så kan du justere noe ned ut fra prisnivået i hennes hjemland. Alle rådene om å snike seg unna barnebidrag er helt håpløse. Her synes jeg du skal følge norsk lov og rett og ditt eget hjerte og rettferdighetssans. Ingen ville rådet en far i Kristiansand til å stoppe bidraget til en mor som tok med seg barnet hjem til Vardø…. Jeg tror det er urealistisk å få kona tilbake til Norge, og jeg tror heller ikke forholdet deres er liv laga. Dere passer nok bare ikke sammen. Beste løsning slik jeg ser det, er at du reduserer beløpet i bidrag noe. Du kan heller spare opp slik at du har råd til å besøke banet. Å ha et godt forhold til barnet ditt - så godt det lar seg gjøre - kan være fint. Når barner blir eldre kan det ha en selvstendig relasjon til deg. Så går du videre med livet ditt samtidig, tar opp trening og hobbyer og kontakt med venner. Selv om kona ikke har oppført seg bra mot deg, skal du ikke la det ødelegge for barnet ditt! Men tror du må innse at forholdet til kona er over. Mange vil demonisere henne, men kulturforskjell er kjempevanskelig. Ikke alle fikser å flytte til en helt annen kultur. Og hvem eier egentligi barnet? (Den er ikke til deg, ts, men til alle dem som mener mor er grusom og skal straffes…) Anonymkode: 41562...eab 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:17 #80 Del Skrevet fredag kl 09:17 Du er blitt lurt oppi stry her, ho har hatt null intensjoner over å bli her til lands i det hele, og nå bruker hun barnet som utpressingsmiddel for å få tak i penger. Så barnet vil ho nok holde på med alle midler, uten barnet vil ho ikke lenger motta penger. Anonymkode: dd1d9...ad1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå