AnonymBruker Skrevet 24. januar #21 Del Skrevet 24. januar Høres kjent ut. Har et par kompiser med slike koner. Kona de kan vel leve som kongelig i sitt hjemland om du sender på masse penger? Om du slutter å sende penger, så kommer hun til å sende triste bilder av datteren din, i fillete klær og skitt i ansiktet. Det er helt etter oppskriften på emosjonell utpressing og emosjonell mishandling. Hun valgte å flytte. Hun valgte å kidnappe barnet. Hun gambler på at du betaler for hennes narsissistiske oppførsel. Anonymkode: 57a61...c84 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #22 Del Skrevet 24. januar Du må prøve å få dem til Norge på "besøk". Kjøp dem dyre flybilletter og få dem hit. Når de kommer tar du barnet fra henne og går i dekning. Så får du henne kastet ut av landet. Snakk så klart med advokat først. Anonymkode: d8c85...bb8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #23 Del Skrevet 24. januar Jeg synes synd på deg. Her må du være sterk å stoppe alle pengeoverføringer, og kutte all kontakt. Kjente du henne ikke så godt før hun flyttet til Norge? Jeg har selv kone fra fra et fattig land. Jeg bodde der i flere år for å bli kjent før vi flyttet til Norge, og jeg har aldri sendt én eneste krone til henne eller hennes familie. Det er dessverre mange i verden som ser på hvite som vandrene minibanker. De må sorteres vekk for å komme til gullet. Du har, som du skriver i emnefeltet, blitt lurt. Kutt all kontakt og sett det på tabbekvota. Anonymkode: 69c55...b0f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 24. januar #24 Del Skrevet 24. januar Enten blir du utnyttet eller så var du ikkje snill mot ho. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #25 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har selv kone fra fra et fattig land. Jeg bodde der i flere år for å bli kjent før vi flyttet til Norge, og jeg har aldri sendt én eneste krone til henne eller hennes familie. Det er dessverre mange i verden som ser på hvite som vandrene minibanker. De må sorteres vekk for å komme til gullet. Du har, som du skriver i emnefeltet, blitt lurt. Kutt all kontakt og sett det på tabbekvota. Høres jo bra ut i teorien, men realiteten er jo at den pene 23årige dama fra utlandet ikke vil gifte seg med en eldre, overvektig, skallet enstøing fra Indre Dalom uten å bli kompensert for det. Hun tilbyr nærhet, ungdom og skjønnhet, han tilbyr økonomisk sikkerhet til henne og familien. Fair deal. Anonymkode: f2de8...25d 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #26 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres jo bra ut i teorien, men realiteten er jo at den pene 23årige dama fra utlandet ikke vil gifte seg med en eldre, overvektig, skallet enstøing fra Indre Dalom uten å bli kompensert for det. Hun tilbyr nærhet, ungdom og skjønnhet, han tilbyr økonomisk sikkerhet til henne og familien. Fair deal. Anonymkode: f2de8...25d Jepp. Helt fair, dét. Alle forhold er gi og ta. For meg personlig, så vil jeg ikke brødfø noen andre en kjernefamilien. Anonymkode: 69c55...b0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #27 Del Skrevet 24. januar Hun har krangla med mora si, og nå krangler hun med deg. Sannsynligvis forventer hun som mor til et lite barn å bli forsørget, og da regelmessig som ei klokke. 7000 kr er mye i utlandet, men sannsynligvis ikke mye om det skal dekke husleie, mat, livsopphold og helseutgifter. Anonymkode: 16148...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #28 Del Skrevet 24. januar TS her. Skal prøve å få svart dem fleste. Men ser at tråden har fått en litt annen vridning. Jeg takker alle for hjelpen. Setter stor pris på det, siden det er veldig vanskelig for meg. Men for å ta det som tråden har sklidd litt ut på. Ja, det er alltid 2 sider, jeg har null hensikt å lyve, lyver jeg får jeg ikke den hjelpen jeg kunne fått her inne. Noen nevner fødselsdepresjon, her tror jeg man treffer veldig bra. Samtidig å flytte til ett helt nytt land, spesielt for en som ikke har vært utenfor sitt land før gjør det selvfølgelig mer vanskelig. Dette angående nytt land pratet vi lenge om før vi dro, svaret var alltid det samme. Det er det beste for oss alle å dra til Norge. Så er det hva kunne jeg gjort annerledes. Sikkert en del ting. Men min første prioritet var alltid min kone og barnet uansett. Jeg vet at henne kunne føle seg litt ensom noen ganger, grunnet at henne var mye hjemme. Ikke noe unnskyldning fra min side, men jeg kuttet ut mye av mine hobbyer for å tilbringe tid med min kone. Før kunne jeg f.eks trent daglig. Jeg kuttet ut dette, til null trening. Fikk beskjed fra venner om man skulle finne på noe, kona ville ikke, så bli lite kontakt med dem også. Noe jobbing ble det jo, vi trengte en del å leve for. Kona så ikke på priser i butikken, selv om jeg tok det opp at vi sliter litt med økonomien akkurat nå. Og jeg har heller ikke lyst til å se på priser når vi handler. Så noen nevnte om jeg behandlet dem bra. Jeg føler jeg gjorde det, gjorde aldri noe galt med dem. Og vold brukte jeg aldri. 2 ganger slo og klorte kona meg etter noen diskusjoner, 1 gangen fikk jeg merke etter det. Men jeg gjorde ikke noe mer med det. Har hele tiden gjort mitt beste for at henne skulle få det bra. Men selvfølgelig jeg er ikke feilfri så har sikkert gjort ting som jeg kunne gjort annerledes. Anonymkode: 3fc60...cd3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #29 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hørt noen si det, men føler jeg svikter som far om jeg ikke gir noe. Er jo ikke der så mye, så da er det jo penger jeg kan bidra med. Anonymkode: 3fc60...cd3 Det er ikke du som svikter som far, det er hun som svikter som mor med å ta barnet med til hjemlandet når de har alt de trenger her i Norge. Hun utnytter deg, sier som flere andre her at du må slutte å sende penger, si at du kan forsørge dem om de kommer hit, men at du ikke sender noe dit. I et lavkostland kan hun leve godt på 7000,- så klar hun blir der om du fortsetter å sende penger. Anonymkode: d3d70...7f1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #30 Del Skrevet 24. januar Så lenge du behandlet dem bra, er det hun som har brutt premisset for forholdet og familien. Gi henne beskjed om du gjerne ønsker at hun og barnet skal komme tilbake til Norge og at dere kan være en familie igjen, men at du ikke kommer til å sende mer penger så lenge hun oppholder seg i utlandet eller skiller seg fra deg. Hun har tatt barnet og flyttet til andre siden av kloden, da må hun også ta konsekvensene av det. Anonymkode: 5897b...396 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #31 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (33 minutter siden): (...) Noen nevner fødselsdepresjon, her tror jeg man treffer veldig bra. Samtidig å flytte til ett helt nytt land, spesielt for en som ikke har vært utenfor sitt land før gjør det selvfølgelig mer vanskelig. Dette angående nytt land pratet vi lenge om før vi dro, svaret var alltid det samme. Det er det beste for oss alle å dra til Norge. (...) Anonymkode: 3fc60...cd3 Min kone ble også deprement av å flytte til Norge. Landet vårt er ikke noe hyggelig for utlendinger. Kaldt vær, sure og inneslutta mennesker, smakløs dyr mat, lover og regler som ikke gir mening. Alt er dyrt så man kan ikke gå ut på restaurant 3 dager i uka slik vi gjorde før, etc, etc. Jeg ble faktisk deprimert selv av å flytte tilbake til Norge. Det tar tid å bli vandt til dette isøde. Anonymkode: 69c55...b0f 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #32 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Skal prøve å få svart dem fleste. Men ser at tråden har fått en litt annen vridning. Jeg takker alle for hjelpen. Setter stor pris på det, siden det er veldig vanskelig for meg. Men for å ta det som tråden har sklidd litt ut på. Ja, det er alltid 2 sider, jeg har null hensikt å lyve, lyver jeg får jeg ikke den hjelpen jeg kunne fått her inne. Noen nevner fødselsdepresjon, her tror jeg man treffer veldig bra. Samtidig å flytte til ett helt nytt land, spesielt for en som ikke har vært utenfor sitt land før gjør det selvfølgelig mer vanskelig. Dette angående nytt land pratet vi lenge om før vi dro, svaret var alltid det samme. Det er det beste for oss alle å dra til Norge. Så er det hva kunne jeg gjort annerledes. Sikkert en del ting. Men min første prioritet var alltid min kone og barnet uansett. Jeg vet at henne kunne føle seg litt ensom noen ganger, grunnet at henne var mye hjemme. Ikke noe unnskyldning fra min side, men jeg kuttet ut mye av mine hobbyer for å tilbringe tid med min kone. Før kunne jeg f.eks trent daglig. Jeg kuttet ut dette, til null trening. Fikk beskjed fra venner om man skulle finne på noe, kona ville ikke, så bli lite kontakt med dem også. Noe jobbing ble det jo, vi trengte en del å leve for. Kona så ikke på priser i butikken, selv om jeg tok det opp at vi sliter litt med økonomien akkurat nå. Og jeg har heller ikke lyst til å se på priser når vi handler. Så noen nevnte om jeg behandlet dem bra. Jeg føler jeg gjorde det, gjorde aldri noe galt med dem. Og vold brukte jeg aldri. 2 ganger slo og klorte kona meg etter noen diskusjoner, 1 gangen fikk jeg merke etter det. Men jeg gjorde ikke noe mer med det. Har hele tiden gjort mitt beste for at henne skulle få det bra. Men selvfølgelig jeg er ikke feilfri så har sikkert gjort ting som jeg kunne gjort annerledes. Anonymkode: 3fc60...cd3 Jeg ble også deprimert etter fødselen. Det er da ingen unnskylding for å kidnappe barnet og presse barnefar for penger. Man blir ikke ond, av fødselsdepresjon. Flytter man til et annet land, så har man også selv et ansvar for å finne noe å gjøre. Hun kunne tatt kontakt med foreningen fra hennes hjemmland. Barselgruppe regner jeg med hun fikk tilbud om? Hun kunne begynt å studere. Lært seg norsk og fått seg jobb. Man må selv ta ansvar for å skape seg et nettverk. Klart du også har ansvar for å hjelpe henne med å navigere seg rundt. Finne ut hvor alt er. Men hun er ikke et barn. Hun har hovedansvaret selv. Med mindre du mishandlet henne, så finnes det ingen unnskylding for å ta et barn bort fra sin far. Ingen. Hun har satt seg selv foran barnet sitt. Barnet er hennes visakort. Anonymkode: 57a61...c84 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #33 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror du fortsatt at du har å gjøre med en ærlig og etterrettelig person? Hun bruker deg som melkeku, og du har dessverre stilt deg slik at du har et barn som er avhengig av å bli ivaretatt med det mennesket, og evt overta omsorgen på sikt. Hun vil ikke at du skal treffe barnet alene fordi hun tenker du kan ta med deg barnet slik hun gjorde. Da mister hun barnet og det økonomiske grepet på deg. Alle som tror at utenlandske kvinner er så mye mer egnet å skape forhold med enn norske må ta disse historiene på alvor. Det er gode folk i alle land, men utnyttende personer er mer troende til å slå seg sammen med folk fra Vesten. Liv blir ødelagte. Anonymkode: 121aa...3a8 Mulig jeg er en altfor naiv og godtroende person. Men du er vel kanskje inne på noe her. Jeg hadde uansett ikke fått med meg barne fra det landet uten samtykke fra moren. Anonymkode: 3fc60...cd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #34 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du "belønner" henne med 7000,- hver måned for at hun kidnappet ungen din? Og regner med dette sannsynligvis er et land der 7000,- er mye penger. Anonymkode: e7388...29a Dem har som dem klarer seg begge to, samtidig som sagt har dem ikke boutgifter. Anonymkode: 3fc60...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #35 Del Skrevet 24. januar Er du sikker på at det er ditt barn? Anonymkode: bba1a...b6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #36 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Høres kjent ut. Har et par kompiser med slike koner. Kona de kan vel leve som kongelig i sitt hjemland om du sender på masse penger? Om du slutter å sende penger, så kommer hun til å sende triste bilder av datteren din, i fillete klær og skitt i ansiktet. Det er helt etter oppskriften på emosjonell utpressing og emosjonell mishandling. Hun valgte å flytte. Hun valgte å kidnappe barnet. Hun gambler på at du betaler for hennes narsissistiske oppførsel. Anonymkode: 57a61...c84 Dem har som dem klarer seg fint ja. Du har nok rett om jeg stopper med penger, så får jeg melding om at jeg er en grufull person, som ikke bryr seg om barnet. Anonymkode: 3fc60...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #37 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mulig jeg er en altfor naiv og godtroende person. Men du er vel kanskje inne på noe her. Jeg hadde uansett ikke fått med meg barne fra det landet uten samtykke fra moren. Anonymkode: 3fc60...cd3 Slike kvinner er flinke til å velge sine offer. Hun hadde aldri valgt deg om du ikke var snill, naiv og godtroende. Anonymkode: 57a61...c84 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #38 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes synd på deg. Her må du være sterk å stoppe alle pengeoverføringer, og kutte all kontakt. Kjente du henne ikke så godt før hun flyttet til Norge? Jeg har selv kone fra fra et fattig land. Jeg bodde der i flere år for å bli kjent før vi flyttet til Norge, og jeg har aldri sendt én eneste krone til henne eller hennes familie. Det er dessverre mange i verden som ser på hvite som vandrene minibanker. De må sorteres vekk for å komme til gullet. Du har, som du skriver i emnefeltet, blitt lurt. Kutt all kontakt og sett det på tabbekvota. Anonymkode: 69c55...b0f Jeg kjente henne ganske så bra. Men følte at henne alltid var litt "ustabil ". Gjorde mye på impuls, klaget mye om ganske så mye forskjellig. Ble fort irritert om folk ikke var enige med henne. Ikke bare meg, men andre også. Men var jo uansett glad i henne og trodde at ting bedret seg. Men det skjedde jo ikke. Anonymkode: 3fc60...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #39 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dem har som dem klarer seg fint ja. Du har nok rett om jeg stopper med penger, så får jeg melding om at jeg er en grufull person, som ikke bryr seg om barnet. Anonymkode: 3fc60...cd3 Og da sender du en melding tilbake, hvor du skriver at hun er et grusomt menneske som har fratatt barnet en pappa. At hun driver med psykisk mishandling og utpressing. Om hun ikke har råd til å ivareta barnet, så skulle hun aldri dratt. Du skriver at du kan komme å hente jenta de, og ta henne med hjem til deg. Anonymkode: 57a61...c84 6 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #40 Del Skrevet 24. januar PS hun virker ikke helt god. Kommer hun til Norge med barnet må du gjemme barnets pass så ikke hun drar igjen uten at du vet det. Hun manipulerer deg hvis alt dette er sant. Bor hun i et land med dårligere skole og levekår enn Norge bør du smi mens jernet er varmt og få de opp hit. Du bør også holde igjen pengene. Be om hjelp til å sette barnebidrag via feks nav og si. Det er det dere får. Ferdig snakka. Nesten alle som bor i land med dårligere levekår vil til Norge. Med mindre hun har en annen kjærlighet på gang skjønner jeg ikke hva hun holder på med. PS. Ta farskapstest. Anonymkode: bba1a...b6b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå