AnonymBruker Skrevet 29. januar #21 Del Skrevet 29. januar Legg den i lomma på jakka eller buksen Anonymkode: e7639...71e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #22 Del Skrevet 29. januar Jeg har vivoactive 5 og den teller skritt selv om jeg går med henda i lommene på jakken, så den kan jeg anbefale 😊 Alternativt: har du prøvd å starte en aktivitet ("gå") på klokken? Da klarer den å rekne ut skritt utfra hvor mange km du har gått på gps. Anonymkode: beb8b...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #23 Del Skrevet 29. januar Min apple watch teller skritt når jeg går trilletur ☺️ Og til dere andre: man trener såvisst kondisjon selv om man triller tur. Jeg prøver å holde meg på 6 km/t, og liker å gå langt samtidig som jeg svetter litt. På siste tur hadde jeg 120 i snittpuls. Går an å kose seg med baby og være i nuet samtidig som man ønsker å få litt mer trim ut av turen.. Anonymkode: f3263...010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #24 Del Skrevet 29. januar SeBraHaHa skrev (21 timer siden): Reima er da virkelig ikke lang nok til å feste rundt ankelen. Jeg får heller ikke måling på puls. Fatter ikke hvorfor dere støtter dette forslaget🥴🫣 Har du hørt om å være løsningsorientert? Finn noe å feste det med. Om det så er tape. Anonymkode: e14d0...b84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 29. januar #25 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jo, det gjør man. Man kan trene både kondisjon og utholdenhet ved å gå, det tar bare litt lengre tid. Anonymkode: acef7...211 Det blir som å si at man trener styrke ved å løfte armene opp og ned. Men greit, da er vi faktisk enige 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 29. januar #26 Del Skrevet 29. januar Makavelli skrev (1 time siden): Det blir som å si at man trener styrke ved å løfte armene opp og ned. Men greit, da er vi faktisk enige 🙂 Deilig med treningsøkt på puben. Løfte halvlitere i mange timer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #27 Del Skrevet 29. januar Makavelli skrev (2 timer siden): Det blir som å si at man trener styrke ved å løfte armene opp og ned. Men greit, da er vi faktisk enige 🙂 (Til TS - jeg håper du tilgir at jeg går utenfor trådens tema, fordi jeg ble så provosert av arrogansen den siterte brukeren utviser) Hvis noen er helt utrente, og de løfter armene over hodet mange nok ganger, vil de få en viss styrkeffekt av øvelsen over tid ja, selv om det ville vært mer effektivt med manualer. Men i denne tråden snakker du til en nybakt mor som i utgangspunktet starter på null. Ikke fordi hun ikke har et godt treningsgrunnlag, men fordi hun har vært igjennom svangerskap og fødsel, med alt det medfører av store hormonelle endringer, muskulære utfordringer, dårlig restitusjon på grunn av amming, søvnmangel osv. Hvis hun begynner å gå med vogn med et utgangspunkt i at hun skal gå tur med 70% av makspuls. Når hun starter å gå vil hun raskt komme opp i denne pulsen med vanlig gangfart (4-5 km/t) på grunn av det overnevnte. Om noen uker vil hun oppdage at hun ikke lenger får samme effekt på samme fart, hun må øke farten til 5-5,5 km/t for å få samme effekt. Enda noen uker senere ser hun at hun må øke farten enda mer for å komme opp i 70% av makspuls, og slik fortsetter det. Hva kommer dette av om ikke det er snakk om bedring av VO2 max (kondisjon)? Anonymkode: acef7...211 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 29. januar #28 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): (Til TS - jeg håper du tilgir at jeg går utenfor trådens tema, fordi jeg ble så provosert av arrogansen den siterte brukeren utviser) Hvis noen er helt utrente, og de løfter armene over hodet mange nok ganger, vil de få en viss styrkeffekt av øvelsen over tid ja, selv om det ville vært mer effektivt med manualer. Men i denne tråden snakker du til en nybakt mor som i utgangspunktet starter på null. Ikke fordi hun ikke har et godt treningsgrunnlag, men fordi hun har vært igjennom svangerskap og fødsel, med alt det medfører av store hormonelle endringer, muskulære utfordringer, dårlig restitusjon på grunn av amming, søvnmangel osv. Hvis hun begynner å gå med vogn med et utgangspunkt i at hun skal gå tur med 70% av makspuls. Når hun starter å gå vil hun raskt komme opp i denne pulsen med vanlig gangfart (4-5 km/t) på grunn av det overnevnte. Om noen uker vil hun oppdage at hun ikke lenger får samme effekt på samme fart, hun må øke farten til 5-5,5 km/t for å få samme effekt. Enda noen uker senere ser hun at hun må øke farten enda mer for å komme opp i 70% av makspuls, og slik fortsetter det. Hva kommer dette av om ikke det er snakk om bedring av VO2 max (kondisjon)? Anonymkode: acef7...211 Men ingenting av dette krever skrittelling, kun måling av puls og evntuelt O2-metning. All form for fysisk bevegelse er bra for kroppen, uavhengig om man er toppidrettsutøver eller en sofagris. Tråden her har kommet med mange forslag til hvordan man kan få til telling av skritt, helt fra å aktivere "gå-trening" til bruk av gaffateip for å feste klokka til beinet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #29 Del Skrevet 29. januar newman01 skrev (37 minutter siden): Men ingenting av dette krever skrittelling, kun måling av puls og evntuelt O2-metning. All form for fysisk bevegelse er bra for kroppen, uavhengig om man er toppidrettsutøver eller en sofagris. Tråden her har kommet med mange forslag til hvordan man kan få til telling av skritt, helt fra å aktivere "gå-trening" til bruk av gaffateip for å feste klokka til beinet. Kommentaren min var off-topic, og var et tilsvar til brukeren som påstår at man ikke kan få økt kondisjon av å gå. Jeg ga mitt råd til ts i første innlegg jeg skrev i tråden. Anonymkode: acef7...211 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå