Gå til innhold

glad i dama, men begynner å miste tenninga

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vært med dama i ca 1.5 år og bryr meg mye om henne, vill ikke gjøre det slutt. Men sånn seksuelt så merker at at interessen min er veldig dalene, jeg er egentlig likegyldig til om vi har sex eller ikke føler jeg. Jeg klarer så klart fint å gjennomføre ett samleie med henne, men gir meg på en måte ikke så mye mer. Merker ikke noe mer kåthet ovenfor henne, med andre ord!  Så hva burda jeg gjøre?

Har ikke lyst å gjøre det slutt som sagt, men redd det ikke går noe annen vei, hvis dette ikke snur. Merker på et savn etter nye seksuelle opplevelser og drømmer ofte om andre damer. Liker det ikke, for kunne ønske jeg ikke følte det slik.

Anonymkode: 0ddfb...7ca

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når det er over etter så kort tid så var du bare forelsket. Det gikk ikke over i at du elsket henne. Elsker du henne vil du ha henne. Så dette forholdet er over. Du er glad i henne men som en venn. 

Anonymkode: 240bf...ac0

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor gamle er dere? Er dere godt voksne eller yngre?

Anonymkode: 5d1f2...f7b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mister man lysten på noen etter så kort tid, så er det ikke noe håp. Gjør det slutt, så hun slipper å føle seg dårlig pga du ikke er tiltrukket av henne.

Anonymkode: be492...73a

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vært med dama i ca 1.5 år og bryr meg mye om henne, vill ikke gjøre det slutt. Men sånn seksuelt så merker at at interessen min er veldig dalene, jeg er egentlig likegyldig til om vi har sex eller ikke føler jeg. Jeg klarer så klart fint å gjennomføre ett samleie med henne, men gir meg på en måte ikke så mye mer. Merker ikke noe mer kåthet ovenfor henne, med andre ord!  Så hva burda jeg gjøre?

Har ikke lyst å gjøre det slutt som sagt, men redd det ikke går noe annen vei, hvis dette ikke snur. Merker på et savn etter nye seksuelle opplevelser og drømmer ofte om andre damer. Liker det ikke, for kunne ønske jeg ikke følte det slik.

Hadde du vært kvinne ville dette åpningsinlegget fått ti hjerter.

Anonymkode: 4cd5d...48e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mange som ikke vil like det her, men man bestemmer faktisk i veldig stor grad selv hva og hvem man tenner på. Det handler om hvordan du tenker, hva du fantaserer om, osv.

For å si det på en annen måte: gresset blir grønnest der man vanner det. Akkurat nå vanner du ikke forholdet til dama di, du vanner tankene om at du vil ha noe nytt, og du vanner fantasiene om andre damer.

Fantaser om din egen kjæreste i stedet. Dytt bort alle andre damer som dukker opp i tankene dine, og dra dama inn i fantasiene i stedet.

Hva slags nye seksuelle opplevelser er det du ønsker deg? Er det noe nytt du og dama kunne prøvd? Variert litt med nye stillinger, kink, rollespill eller annet?

Husk også at det er vanlig at spenningen ved sex går over etter tid. Og spenning er kult, det, altså, men prøv å se om du faktisk trenger det. Sjansen er stor for at det ikke er nødvendig at alt skal føles spennende absolutt hele tiden. Kanskje du heller klarer å finne noe annet mellom dere, noe dypere, ømmere, mer kjærlig?

Gi det er seriøst forsøk, gå all in for å vanne gresset i egen hage, prøv i det minste i et par måneder og se hvor sexlivet ender opp.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hadde du vært kvinne ville dette åpningsinlegget fått ti hjerter.

Anonymkode: 4cd5d...48e

Til og med når ts får gode råd, finner du noe å klage på, sant.

Anonymkode: e8810...6ba

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når det er over etter så kort tid så var du bare forelsket. Det gikk ikke over i at du elsket henne. Elsker du henne vil du ha henne. Så dette forholdet er over. Du er glad i henne men som en venn. 

Anonymkode: 240bf...ac0

Tull! Når man er forelsket i starten, er alle mer kåt på den andre enn senere i forholdet. Når man går over til å elske noen, så er det en mye dypere følelse, det å oppriktig være skikkelig glad i den andre med hele sitt hjerte. Det er en mye bedre tilstand, spør du meg. Jeg har vært sammen med kjæresten min i 1,5 år jeg også, og har kommet til den virkelige gode fasen nå, der jeg føler på det å elske den andre. Jeg er mye mer knyttet til han nå, det er en større emosjonell nærhet, mye mer trygghet. Jeg er ikke like kåt på han nå som i starten, men det er det sjelden man er etter den første forelskelsesfasen hvor alt er nytt. Jeg har likevel veldig god sex med han, på en bedre måte faktisk, fordi den emosjonelle nærheten er dypere. Alt endrer seg jo hele tiden. I lengre forhold opplever man gjerne at kåtheten kommer og går i grad, og det samme gjør følelsen av å være glad i den andre. Det er helt naturlig. 

Anonymkode: 04000...758

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kommodevaran skrev (2 timer siden):

Det er sikkert mange som ikke vil like det her, men man bestemmer faktisk i veldig stor grad selv hva og hvem man tenner på. Det handler om hvordan du tenker, hva du fantaserer om, osv.

For å si det på en annen måte: gresset blir grønnest der man vanner det. Akkurat nå vanner du ikke forholdet til dama di, du vanner tankene om at du vil ha noe nytt, og du vanner fantasiene om andre damer.

Fantaser om din egen kjæreste i stedet. Dytt bort alle andre damer som dukker opp i tankene dine, og dra dama inn i fantasiene i stedet.

Hva slags nye seksuelle opplevelser er det du ønsker deg? Er det noe nytt du og dama kunne prøvd? Variert litt med nye stillinger, kink, rollespill eller annet?

Husk også at det er vanlig at spenningen ved sex går over etter tid. Og spenning er kult, det, altså, men prøv å se om du faktisk trenger det. Sjansen er stor for at det ikke er nødvendig at alt skal føles spennende absolutt hele tiden. Kanskje du heller klarer å finne noe annet mellom dere, noe dypere, ømmere, mer kjærlig?

Gi det er seriøst forsøk, gå all in for å vanne gresset i egen hage, prøv i det minste i et par måneder og se hvor sexlivet ender opp.

jo, takk for svar, skal prøve så godt jeg kan. Som sagt, gresset er ikke alltid grønnere på andre siden. Problemet er at jeg raskt sammenligner med andre tidligere damer og dama er nok litt mer tilbakeholden på å prøve ting og generelt mer sjenert, sånn seksuelt. I starten tenkte jeg det gikk seg til,  men er nok mer sånn hun bare er.

Så spørsmålet er om jeg skal leve i et seksuelt forhold jeg ikke får dekt alle "behov" og heller dyrke alt det andre som er bra. Men jeg er tross alt en mann som har mine behov og de vill jo alltid ligge der, så "ødelegger" litt for meg på en måte. Er heller ikke sånn at jeg "svømmer" tilbud når jeg er singel, så kan ta mange år før jeg finner noen andre som jeg har det fint med ellers og ønsker ikke ende opp ensom. Er ikke ung lengere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommodevaran skrev (3 timer siden):

Dette. Veldig bra skrevet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

jo, takk for svar, skal prøve så godt jeg kan. Som sagt, gresset er ikke alltid grønnere på andre siden. Problemet er at jeg raskt sammenligner med andre tidligere damer og dama er nok litt mer tilbakeholden på å prøve ting og generelt mer sjenert, sånn seksuelt. I starten tenkte jeg det gikk seg til,  men er nok mer sånn hun bare er.

Så spørsmålet er om jeg skal leve i et seksuelt forhold jeg ikke får dekt alle "behov" og heller dyrke alt det andre som er bra. Men jeg er tross alt en mann som har mine behov og de vill jo alltid ligge der, så "ødelegger" litt for meg på en måte. Er heller ikke sånn at jeg "svømmer" tilbud når jeg er singel, så kan ta mange år før jeg finner noen andre som jeg har det fint med ellers og ønsker ikke ende opp ensom. Er ikke ung lengere!

Har dere fortsatt sex? Ikke uvanlig at lysten blir lavere om han ikke har sex på en stund. Er det noe med partneren som har endret seg som kan påvirke lysten din?

Anonymkode: 80bc8...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det du beskriver, er en mann som har pliktsex.

Det er ikke noe bra for verken deg eller henne, og jeg synes synd på hun som sikkert har en dårlig følelse allerede. Kvinner er mer vare på sånt, så hun kan godt ha merket at der er en endring hos deg.

Det virker som at du velger å avvente av hensyn til deg selv. Du har ikke lett for å finne ny dame, og kan ende opp single og ensom. Derfor går du ikke. Men etter såpass kort tid sammen, tror jeg det er sjanseløst når du allerede har mistet mye av lysten.

Det var kanskje dette som skjedde i dine tidligere forhold, også?

Anonymkode: 59234...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Analsex er nøkkelen til ny lykke! Om dere bare får åpnet magien i bakdøren, så vil alt blomstre. 

Anonymkode: 69440...8bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Analsex er nøkkelen til ny lykke! Om dere bare får åpnet magien i bakdøren, så vil alt blomstre. 

Det vil det aldeles ikke.

Finn deg gjerne en homofil mann, så går dette fint for deg.

Anonymkode: 59234...11b

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kommodevaran skrev (11 timer siden):

Jeg har aldri skjønt disse rådene. Er tenningen borte, er den borte er min erfaring. 

Anonymkode: a2101...343

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, du tenker på tilgangen til god gjødsel?🤭

Anonymkode: 8a699...92c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har dere fortsatt sex? Ikke uvanlig at lysten blir lavere om han ikke har sex på en stund. Er det noe med partneren som har endret seg som kan påvirke lysten din?

Anonymkode: 80bc8...16a

Også vanlig at lysten blir mindre og mindre om en fortsetter å ha sex med noen man ikke tenner like mye på, da føles det mest som press og forventing om sex 

Anonymkode: f0a6c...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som du har hatt mange ulike damer tidligere og at det å bytte partner har vært din «løsning» for å få spenning opp i gjennom.

Så for det første, tenk gjennom om det ville være greit å se dama di bli sammen med en annen fyr og dumpe deg, ville det gjøre deg sjalu? Eller ville det vært en lettelse?

Er det andre ting som øker spenningen for deg? Om hun reiser bort (avstand) eller plutselig er utilgjengelig? Kan dere prate om hva hun tenner på? Klarer du å finne noen nye knapper å trykke på?

Har du rotet deg inn i noen fantasier om en spesiell type person eller kink? Er dette realistisk å finne? Vil det gjøre deg lykkelig å lete et annet sted eller er du bare kronisk rastløs?

Anonymkode: ef8fb...e85

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Tja, nøkkelen til det meste av lykke skal visst være å lære å sette pris på det man har, så det er ikke et dumt sted å begynne. Kanskje kan man også ta noe av det som funker og utvikle det til noe større.

Sammenligning er generelt en uting, og hvis man tenker logisk på det, får du mer lyst på dama av at du tenker på andre damer og sammenligner dem med henne? Sannsynligvis ikke. Så har man også en tendens til å kun huske det beste når man sammenligner på den måten, man blir nostalgisk og vrenger om på minnene og glemmer at det ikke alltid var slik og slik, og at alt det gode gjerne kom med mye dårlig også.

Har du pratet med henne om dette? Vet hun at du ikke er fornøyd? Er hun selv fornøyd? Er det noe du kan gjøre for at hun kan føle seg tryggere på å teste ut nye ting?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har aldri skjønt disse rådene. Er tenningen borte, er den borte er min erfaring. 

Anonymkode: a2101...343

Og min erfaring er at tenningen kan komme tilbake 🙂 Forutsatt at man er villig til å jobbe med seg selv og forholdet, og kommunisere med partneren, selvfølgelig. Om forholdet ellers er godt, syns jeg det er verdt et forsøk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...