AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Er det slik at hvis man er utro så har man en personlighetsforstyrrelse? Mangler empati? Anonymkode: 4644a...302 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Nei. Det er like mange grunner til utroskap som det er til trofasthet. Anonymkode: db393...302 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Hadde vært enkelt å diagnostisere personlighetsforstyrrelse da 😄 Problemet ville bare vært at personlighetsforstyrrelse ble så vanlig at det ikke kan kalles forstyrrelse mer Anonymkode: 03856...17a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Ikke nødvendigvis personlighetsforstyrrelse, men mangel på empati er vel udiskutabelt når en gjør en handling mot et annet menneske som en vet vil være ekstremt sårende Anonymkode: 00038...e83 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke nødvendigvis personlighetsforstyrrelse, men mangel på empati er vel udiskutabelt når en gjør en handling mot et annet menneske som en vet vil være ekstremt sårende Anonymkode: 00038...e83 Så alle som sårer kjæresten sin mangler empati? Anonymkode: db393...302 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Nei, slike problemstillinger er alltid nyanserte og har ingen svart-hvitt kjøreregel. En person med pf kan for eksempel ha liten sexlyst, eller være lite spenningssøkende, og av den grunn er de trofaste. Men det er nok rimelig å anta at faren for utroskap er større blant personer med personlighetsforstyrrelser. Men de individuelle variasjonene er nok store her. Jeg har blitt diagnostisert med en pf. men kan ikke se for meg å være utro noen gang. Anonymkode: 9aa7d...401 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden At utroskap beviser mangel på empati er en meget umoden antagelse. Anonymkode: 68269...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Min eksmann var utro mot meg da vi var borte fra hverandre i 7 måneder pga lock down under pandemien i 2020-21, og disse var forklaringene gav han meg: -Ekstremt stort behov for oppmerksomhet fra det annet kjønn -Høy selvtillit/bra selvbilde -Høy sexlyst og syntes han aldri fikk nok sex -Null dårlig samvittighet for meg etter at han var utro, til tross for at han mente han elsket meg. Han gikk til psykolog etter utroskapen, og psykologen mente han hadde en personlighetsforstyrrelse og var sexavhengig. Anonymkode: 08722...c4a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Spørsmålet ditt bør være «mangler alle som har en personlighetsforstyrrelse empati?» svaret er nei. De/vi med alvorlig pf som ikke har emosjonell empati kan ha kognitiv empati, om man har selvinnsikt og orker å gjøre jobben. Anonymkode: 68e74...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 46 minutter siden #10 Del Skrevet 46 minutter siden Ja🤢 Anonymkode: 02aa6...956 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå