AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Hei, Jeg jobber skift, ca 12 nattevakter per 12 uker. Vi slås nå sammen med en naboavdeling, og deres sjef blir nå min sjef. Vi har ikke fått noen informasjon/opplysning om endringer i vaktbelastning, men mange av oss har nå mistet en del netter fordi naboavdeling har mange faste nattevakter. Selv mister jeg 75% av natt vaktene mine, tilsvarende ca 55k i året. Er dette ok? Er det noe man kan si på dette? For meg er dette et stort lønnskutt. Anonymkode: 69cad...e4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Fagforening er lurt her. ikke greit 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei, Jeg jobber skift, ca 12 nattevakter per 12 uker. Vi slås nå sammen med en naboavdeling, og deres sjef blir nå min sjef. Vi har ikke fått noen informasjon/opplysning om endringer i vaktbelastning, men mange av oss har nå mistet en del netter fordi naboavdeling har mange faste nattevakter. Selv mister jeg 75% av natt vaktene mine, tilsvarende ca 55k i året. Er dette ok? Er det noe man kan si på dette? For meg er dette et stort lønnskutt. Anonymkode: 69cad...e4a Du har med andre ord ikke faste nattevakter, du er bare vikar? Anonymkode: 99c07...d86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden monican94 skrev (Akkurat nå): Fagforening er lurt her. ikke greit Jeg er organisert, har bare ikke visst helt hva jeg skulle gjøre med det. Jeg er i et vikariat på denne arbeidsplassen, men har min faste stilling et annet sted i bedriften. Hadde jeg visst dette hadde jeg aldri takket ja til dette vikariatet i utgangspunktet. Anonymkode: 69cad...e4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har med andre ord ikke faste nattevakter, du er bare vikar? Anonymkode: 99c07...d86 Nei, jeg jobber 100% tredelt turnus. Er fast ansatt i bedriften, men er i vikariat på akkurat denne seksjonen. Har vært her siden august i fjor, og har da hatt mine 12 netter per 12 uker, som vanlig. Dvs som jeg har hatt i alle år jeg har jobbet i hovedbedriften. Det er nå, i forbindelse med denne sammenslåingen, dette skjer. Hadde jeg visst dette (at nattvaktene kom til å bli kuttet) hadde jeg aldri takket ja. Det er jo et lønnskutt på mange tusen i måneden. Anonymkode: 69cad...e4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden Hvis du er ansatt i 100 tredelt turnus kan arbeidsgiver disponere deg som de vil innen den ordningen. Da har du ikke rett til en fast andel nattevakter. Anonymkode: 81ce2...c46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden Det er arbeidsgiver som disponerer sine ansatte. Om du ikke lenger trengs på natt blir du flyttet dit det er behov for deg. Anonymkode: 680ee...d36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden Se om det spesifiserer noe om natt i kontrakten. Hvis ikke har arbeidsgiver styringsrett. Men det er visse krav til prosess og involvering og varslingsfrister, men du kommer nok ikke langt med noe uansett. Anonymkode: ddb4f...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Se om det spesifiserer noe om natt i kontrakten. Hvis ikke har arbeidsgiver styringsrett. Men det er visse krav til prosess og involvering og varslingsfrister, men du kommer nok ikke langt med noe uansett. Anonymkode: ddb4f...d27 Nei, det sies kun "tredelt turnus". Men ja, jeg synes man burde blitt oppmerksom på det i allefall (planlagte endringer). Men du har nok rett, jeg kommer nok ikke langt. Anonymkode: 69cad...e4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden tredelt betyr jo natt å, bruk fagforeningen. Siden det er vikariat oppi dette kan det være litt vanskelig men ville absolutt fått det sjekket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Avtalte vakter skal vel ikke kunne tas fra den ansatte? Anonymkode: 6c06f...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå