AnonymBruker Skrevet 23. januar #1 Del Skrevet 23. januar Som tittelen sier, hva slags jobber kan man få som fortsatt lønner godt? Med utgiftene mine må jeg ha en jobb der jeg slipper å leve fra regning til regning, men jeg er sååå lei butikkjobb og salg - kundeservice generelt, jeg trives ikke overhodet og aner ikke hva annet jeg kan gå til siden jeg ikke har noen utdanning. Noen som kan gi meg litt inspirasjon/tips? Anonymkode: 5e687...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #2 Del Skrevet 23. januar Lager kanskje? Men å finne jobb som ufaglært, som lønner godt er vel ikke lett. Det meste ligger vel på ca samme lønnsnivå som butikk. Skal du opp i lønn er utdanning veien å gå, enten det er fagbrev eller høyere utdanning. Anonymkode: 6af07...5a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #3 Del Skrevet 23. januar Flygeleder, tollbetjent…yrker hvor de betaler deg full lønn under opplæring/utdanning. Anonymkode: 51363...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #4 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lager kanskje? Men å finne jobb som ufaglært, som lønner godt er vel ikke lett. Det meste ligger vel på ca samme lønnsnivå som butikk. Skal du opp i lønn er utdanning veien å gå, enten det er fagbrev eller høyere utdanning. Anonymkode: 6af07...5a5 Lagerjobber er vanskelig å få om dagen og de gidder ikke lese CV eller søknadsbrev hvis du ikke har nøyaktig de sertifikatene du trenger. Anonymkode: db331...c45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #5 Del Skrevet 23. januar Statsminister Anonymkode: 7b34c...c7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #6 Del Skrevet 23. januar Finansminister Anonymkode: 7b34c...c7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #7 Del Skrevet 24. januar Hvis du er milliardærarving kan du velge og vrake. Anonymkode: eb9e7...37f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 24. januar #8 Del Skrevet 24. januar Du kan søke opp en av de utallige trådene om samme tema her på forumet. Det er en grunn til at ufaglært-jobber er dårlig betalt. Hadde de vært godt betalt så hadde ingen kastet bort flere år av livet sitt på å ta utdannelse. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #9 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Lagerjobber er vanskelig å få om dagen og de gidder ikke lese CV eller søknadsbrev hvis du ikke har nøyaktig de sertifikatene du trenger. Anonymkode: db331...c45 Vanskelig å få jobb selv om man har det de spør etter også, og mange års erfaring. Anonymkode: 72cf0...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #10 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Flygeleder, tollbetjent…yrker hvor de betaler deg full lønn under opplæring/utdanning. Anonymkode: 51363...22f Flygeleder er en utdanning som det er ekstremt vanskelig å komme inn på. Bra lønn har de, men der skal man ha vinden i ryggen og alt på plass for å bli tatt i betraktning blant massevis av søkere. Toller er jeg mer usikker på, men tror det også er stor søkning der. Anonymkode: e02d6...cbe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #11 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Finansminister Anonymkode: 7b34c...c7c Hva er poenget med slike svar? Statsminister. Finansminister. Skjønner at det er unge folk som synes dette er ustyrtelig morsomt, men tråden blir bare utvannet med sånne poster. Anonymkode: e02d6...cbe 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #12 Del Skrevet 24. januar Hvorfor ikke ta en utdannelse..? Så vil du tjene bedre livet ut? Anonymkode: 0d6c6...556 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #13 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vanskelig å få jobb selv om man har det de spør etter også, og mange års erfaring. Anonymkode: 72cf0...42c Nei, da får du den. Anonymkode: abc9d...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #14 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor ikke ta en utdannelse..? Så vil du tjene bedre livet ut? Anonymkode: 0d6c6...556 Ja, hvis formålet er å tjene mer og ha en stilling man trives i, så er det første steget å finne en passende utdannelse. Uten utdanning blir man tvunget til å ta stillinger som de TS ikke har lyst på. Selvsagt får man (normalt sett) ikke topp lønninger uten utdanning. Da må du i tilfelle starte opp en bedrift, for eksempel flyttebyrå, og der du står på natt og dag for å bygge opp noe. Vet om en som bygget opp sitt firma på den måten, og han er velstående i dag, men det har ikke vært noen ordinære arbeidsdager. Vet også om en som startet et vaskebyrå, og han virker også til å ha tjent bra på dette gjennom årene. Men noen direkte spennende jobb kan det vel ikke påstås at det er med flyttebyrå eller rengjøring... Anonymkode: e02d6...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #15 Del Skrevet 24. januar Kranfører, trikkefører, relativt korte kurs og greit betalt. Anonymkode: 4156e...d56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #16 Del Skrevet 24. januar hva er god lønn? AnonymBruker skrev (15 timer siden): Flygeleder, tollbetjent…yrker hvor de betaler deg full lønn under opplæring/utdanning. Anonymkode: 51363...22f Man får ikke betalt for å ta en bachelorgrad på offentlig universitet... Toll er også det tredje vanskeligste studiet å komme inn på i Stavanger fordi poenggrensene er såpass høy, det er kun paramedisin og rettsvitenskap som er vanskeligere. Og flygeleder med 9 måneder med studiestøtte fra lånekassen er ikke det jeg definerer som "betalt med full lønn"... Det er kun praksisdelen som er med lønn, men de to semestrene man må ta i Tsjekkia er ikke betalt. Anonymkode: 6f4df...c79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #17 Del Skrevet 24. januar Du kan kanskje kjøre tog eller buss/trikk? Der er det korte yrkesutdannelser. Eller hva med å bli vekter. Tror ikke det er fantastisk betalt da, det er det ingen yrker som ikke krever utdanning som er. Anonymkode: 7a459...e40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #18 Del Skrevet 24. januar Fisker. Jeg trengte kun sikkerhetskurs og helseattest. Begynte som halvlotting i ett år og deretter full lott. Jobbet som fisker i tre år med full lott og tjente i snitt 1,1 mill i året (ca 170 d på sjøen). Pluss mindre skatt (fiskerfradrag 150 K). Men du må være ung og sprek. J… slitsomt. Men greit for en periode for å spare ekstra penger. Anonymkode: 1a8f3...ba9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #19 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fisker. Jeg trengte kun sikkerhetskurs og helseattest. Begynte som halvlotting i ett år og deretter full lott. Jobbet som fisker i tre år med full lott og tjente i snitt 1,1 mill i året (ca 170 d på sjøen). Pluss mindre skatt (fiskerfradrag 150 K). Men du må være ung og sprek. J… slitsomt. Men greit for en periode for å spare ekstra penger. Anonymkode: 1a8f3...ba9 Generelt sett godt betalt å jobbe på havet. Kjenner folk uten utdanning som jobber på oljeplattform, eller på båt. Jobber man på passasjerbåter er det jo mye kundeservice det går i. Men hun jeg kjenner varierer hvor hun har vakt, en uke kan være resepsjon, den neste servitør. De kan rullere så man får variasjon. Kjenner også folk som jobber på fraktbåter som service crew, virker chill. Det er lange dager på havet, men det, og at du ikke kan forlate fartøyet, gjør at lønna blir høyere enn om du gjør samme jobb på land. Anonymkode: 6077d...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #20 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Flygeleder er en utdanning som det er ekstremt vanskelig å komme inn på. Bra lønn har de, men der skal man ha vinden i ryggen og alt på plass for å bli tatt i betraktning blant massevis av søkere. Toller er jeg mer usikker på, men tror det også er stor søkning der. Anonymkode: e02d6...cbe Om du søker opptak til å bli toller teller tidligere arbeidserfaring og utdanning med. De fleste tollere har en utdannelse fra før. Jeg har selv studert farmasi og ble tatt opp som tollaspirant. De vær spesielt interessert i meg fordi jeg hadde mye kunnskap om legemidler, analyser osv… Anonymkode: f4292...940 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå