Gå til innhold

Skulle hatt litt mindre livvidde

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har tips til hvordan? Ikke for utseende sin del men helsen min. Er litt lubben men det gjør meg ikke så mye, så er ikke ute etter å slanke meg noe særlig eller gå ned mye i vekt men skulle fått inn livvidde noen hakk. Tenker mer over hva jeg spiser, vil si jeg spiser normalt. Får fysisk aktivitet hver dag i form av gåturer

Anonymkode: 85c29...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du må gå ned i vekt.

Anonymkode: 2df90...94c

Søren og😅😂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden det ikke er mulig å punktslanke seg må du enten gå ned i vekt eller ty til operasjon. 

Er det utvendig eller innvendig fett du har? Det er mest det innvendige, som ligger rundt innvollene, som er farlig. 

Anonymkode: 79fd0...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Siden det ikke er mulig å punktslanke seg må du enten gå ned i vekt eller ty til operasjon. 

Er det utvendig eller innvendig fett du har? Det er mest det innvendige, som ligger rundt innvollene, som er farlig. 

Anonymkode: 79fd0...7c3

Nei jeg burde egentlig tenkt såpass langt selv. Men hmm enda et dumt spørsmål, hvordan vet man om det er innvendig eller utvendig?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som har tips til hvordan? Ikke for utseende sin del men helsen min. Er litt lubben men det gjør meg ikke så mye, så er ikke ute etter å slanke meg noe særlig eller gå ned mye i vekt men skulle fått inn livvidde noen hakk. Tenker mer over hva jeg spiser, vil si jeg spiser normalt. Får fysisk aktivitet hver dag i form av gåturer

Tror ikke det finnes en "quickfix" på dette dessverre :D 

Har du målt livvidden? Er den utenfor området som regnes som sunt? Under 88 cm for kvinner regnes som sunt, eller aller helst under 80 cm, men det er det en del "eksperter" som mener er for strengt.

Hva er BMIen din? Ofte er det en sammenheng. Dersom du går litt ned i vekt, vil BMIen gå ned og livvidden gå ned. BMI innenfor normalområdet, gir ofte livvidde innenfor normalområdet også.

Jeg personlig har eplefasong, så må være i nedre del av BMI-området for å være innenfor på livvidde. Klarer kanskje under 88 cm med en BMI midt i normalområdet, men skal jeg under 80, må jeg et stykke ned og det klarer jeg sjelden å holde over tid.

Anonymkode: a9267...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis du ikke vil slanke deg, men få ned livvidden, så må du trene. Da ville jeg lagt inn mye mageøvelser og coreøvelser, så du strammer opp.

Anonymkode: fb7a7...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min livvidde henger tett på karbohydrat inntaket. Livvidden sto stille da jeg gikk ned med Grethe Roede og kcal underskudd for mange år siden. Lchf og faste med spisevindu gjorde underverker. 

Nå spiser jeg karbohydrater igjen, klarer å holde vekta men ikke mageomkretsen... 

Anonymkode: a681e...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...