AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Er samboer og vi har voksne barn på hver vår kant. Har hatt ferie med alle barna sammen, og det har gått fint. Men i fjor gikk det ikke pga logistikk, jobbing, barnas andre planer osv så da ble det en uke der han var med sine barn og jeg med mine. Resten av ferien var han og jeg alene, dels med ett eller to av barna med kjærester. Egentlig fungerte det ganske fint. Han hater dessuten å være på varme steder om sommeren, så jeg vurderer å foreslå at vi tar en sånn uke på hver vår kant neste sommer også. Hvis vi får til en uke med alle samtidig også, er det fint, men det tviler jeg på. Er det innafor å faktisk planlegge å ikke være sammen den ene av de tre- fire ukene vi skal ha ferie? Eller er det kaldt og avvisende? Anonymkode: 33511...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden Jeg synes ikke det er kaldt og avvisende, men jeg synes det er litt rart å sette av deler av ferien til å være med voksne barn. Vil disse voksne barna dette selv? Bor de langt unna? Anonymkode: 58c23...eac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Adskilt ferie har jeg aldri vurdert eller ønsket, men så er jeg heller ikke så interessert i å feriere med mine voksne barn. Vi gjorde det iblant, men nå har vi fått tre barnebarn og de tar vi veldig gjerne med på tur - uten foreldrene (de voksne barna). Vi tar minst to ferieturer i året med barnebarna, ei uke på sommeren pga barnehage- og skoleferie som ikke passer med foreldrenes jobbing (og det gjør at de får hele ferien sammen), så har vi dem gjerne i høst- eller vinterferien, eventuelt påske. Med det sagt, så har vi hvert år en fast ferie med de voksne barna (og hele familien deres), men da bare en helg, og reiser til Danmark. Dette har vi alltid gjort, det er en fast "tradisjon" da min mann og jeg har bursdag med to dagers mellomrom, og bruker det som en del av feiringa. Det har derimot alltid vært på barnas premisser, før våre barn, deretter barnebarna. I fjor var vi i Legoland, dette året blir det Fårup. Det er da vi som står for reise- og bokostnader. Anonymkode: 6291d...d97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden Nei, dette må jo være helt topp det? Mange som har forskjellige løsninger, det som passer best for hver enkelt. Anonymkode: 522dc...266 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Adskilte ferier er helt topp innimellom. Her skal far og eldste til Manchester på fotballtur, mens jeg og yngste skal på shopping og musikal/teater i London. Helt innenfor det. Anonymkode: ec1c7...ae4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden Vi har adskilte ferier med våre mindreårige barn, enda vi kun har felles barn. Ser ingen grunn til at vi ikke skal kunne det når de blir voksne. Vi har forskjellige interesser og det er helt greit. Anonymkode: 3512f...370 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Siden dere ikke har felles barn ser jeg egentlig på det å dele seg som den mest naturlige løsningen. Dere har i tillegg forskjellige ønsker, du vil til varmere strøk, det vil ikke han. Regner med barna møter hverandre i andre anledninger gjennom året om de ønsker det. Kan jo hende mannen din ikke vil, men jeg hadde ikke tenkt over det om noen jeg kjenner løste det slik du skisserer. Anonymkode: 52d68...499 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg synes ikke det er kaldt og avvisende, men jeg synes det er litt rart å sette av deler av ferien til å være med voksne barn. Vil disse voksne barna dette selv? Bor de langt unna? Anonymkode: 58c23...eac Hæ, er det? Vi er mye med familie i ferier, vi får jo ikke truffet dem SÅ mye i en hektisk hverdag… Anonymkode: d9c4c...635 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå