Gå til innhold

Nabo smeller med utgangsdøra

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bor i andre etg over noen naboer som smeller noe voldsomt med utgangsdøra hver gang de går ut og inn etter de har lufta bikkja eller skal noe annet. 
De har bodd her i snart 2 år og jeg har egentlig ikke lagt merke til dette før nå nylig da jeg sitter hjemme på mammaperm med en 2 mnd gammel baby. 

Jeg har alltid fra de flyttet inn fått et inntrykk av at de virker som to folkeskye mennesker, kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har møtt på de ute. Jeg vet ikke hva som er årsaken til denne oppførselen med å smelle igjen døra. Hvordan ville dere håndtert det? Jeg begynner å bli litt bekymret for om de mener vi bråker uten at vi er klar over det selv, og som jeg skrev over de virker som to folkeskye mennesker så jeg tror ikke de hadde sagt i fra om det er tilfelle. 

jeg bare syntes det er veldig spesielt at de to kan lage så mye bråk når vi andre i firemannsboligen aldri ser noe til de. Som sagt det kan hende de tenker det samme om oss, men jeg vil bare høre her hva jeg kan gjøre for å kanskje få litt bedring. Jeg har også to bikkjer som jeg opplever som rolige inne, ingen herjing eller lignende. Vi kan liksom ikke slutte å leve på en måte eller bevege oss i vår egen leiligheten. Jeg tenker hvis de er så folkesky som jeg opplever de så burde de kanskje kjøpt seg leilighet i første 1 etg med naboer over… jeg og samboer går minst mulig på hælene for å lage minst mulig bråk, så i bunn og grunn lister vi oss rundt i leiligheten… hva gjør vi når dattera vår begynner å gå liksom! 

Anonymkode: 88a9a...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde en nabo som gjorde det. Hun smalt så hardt i ytterdøra at det ristet i veggene mine. Det hadde ingenting med meg å gjøre, det var bare en uvane. 

Kommunikasjon er på en måte veien å gå..

Anonymkode: 3139b...6ce

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig er det bare en dum uvane og det har ingenting med deg å gjøre. Hvorfor banker du ikke bare på døren og spør pent om de kan lukke døren litt mer forsiktig? Mest sannsynlig er de ikke klare over hvor mye det bråker.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det tok to år før du merket noe? 

Hjelper nok å komme seg ut av huset litt mer, ikke bare å sitte hjemme å lete etter noe å irritere seg over. 

Og slutt å liste dere på tå hjemme. Man må kunne bevege seg normalt i eget hjem, om ikke er det ikke brannskiller mellom etasjene, og da ville jeg ikke turt å bo der. 

Anonymkode: d6f86...f21

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overtenk, får aldri noe svar på det her hverken fra eget hode eller herfra.

Eneste løsningen er å snakke med de.

Jeg er helt sikker på at årsaken til at de smeller med døra ikke har noe som helst med dere å gjøre. De vet jo ikke hvordan det høres inne til dere engang så hva skulle poenget være. Det er jo ikke i nærheten av å nærme seg å sende et signal engang.
Lev livet som dere vil, ikke gå på tærne. Ikke ta hensyn til ting som ikke dere er sikre på at er noe å ta hensyn til iallfall.

Jeg har voksne bekjenter som lukker døra sånn selv. Til og med fått inn snekker fordi døra ikke gikk i lås lengre når de slengte den igjen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det tok to år før du merket noe? 

Hjelper nok å komme seg ut av huset litt mer, ikke bare å sitte hjemme å lete etter noe å irritere seg over. 

Og slutt å liste dere på tå hjemme. Man må kunne bevege seg normalt i eget hjem, om ikke er det ikke brannskiller mellom etasjene, og da ville jeg ikke turt å bo der. 

Om du tror jeg velger å sitte hjemme å irritere meg over dette så tar du veldig feil. Veldig vanskelig å ikke legge merke til ting når man går hjemme i mammaperm.

ja vi merket at det var noe som skurra lenge før permisjonen, men jeg visste ikke hvor ille det var før jeg var hjemme på heltid. Jeg prøver å komme meg ut så mye som mulig. Men det er ikke lett med en 2 mnd gammel baby og det varierende været som er nå. Da blir det til at man blir sittende mye hjemme på dagtid. 

Jeg har ikke lyst til å gå ned å føle at jeg anklager de for noe som de kanskje ikke er klar over selv. Derfor jeg spør her hvordan dere ville håndtert det. 

men du hang deg tydeligvis opp i at jeg er i permisjon på heltid og antar at jeg leiter etter ting å irritere meg over fordi jeg liksom sitter mye hjemme med ungen min. 
men du velger heller å svare på noe jeg absolutt ikke spurte om. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

men du hang deg tydeligvis opp i at jeg er i permisjon på heltid og antar at jeg leiter etter ting å irritere meg over fordi jeg liksom sitter mye hjemme med ungen min. 
men du velger heller å svare på noe jeg absolutt ikke spurte om. 

Nei. Jeg hang meg opp i at du skriver; 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De har bodd her i snart 2 år og jeg har egentlig ikke lagt merke til dette før 

Da kan det umulig være et problem. Overhodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bor i andre etg over noen naboer som smeller noe voldsomt med utgangsdøra hver gang de går ut og inn etter de har lufta bikkja eller skal noe annet. 
De har bodd her i snart 2 år og jeg har egentlig ikke lagt merke til dette før nå nylig da jeg sitter hjemme på mammaperm med en 2 mnd gammel baby. 

Jeg har alltid fra de flyttet inn fått et inntrykk av at de virker som to folkeskye mennesker, kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har møtt på de ute. Jeg vet ikke hva som er årsaken til denne oppførselen med å smelle igjen døra. Hvordan ville dere håndtert det? Jeg begynner å bli litt bekymret for om de mener vi bråker uten at vi er klar over det selv, og som jeg skrev over de virker som to folkeskye mennesker så jeg tror ikke de hadde sagt i fra om det er tilfelle. 

jeg bare syntes det er veldig spesielt at de to kan lage så mye bråk når vi andre i firemannsboligen aldri ser noe til de. Som sagt det kan hende de tenker det samme om oss, men jeg vil bare høre her hva jeg kan gjøre for å kanskje få litt bedring. Jeg har også to bikkjer som jeg opplever som rolige inne, ingen herjing eller lignende. Vi kan liksom ikke slutte å leve på en måte eller bevege oss i vår egen leiligheten. Jeg tenker hvis de er så folkesky som jeg opplever de så burde de kanskje kjøpt seg leilighet i første 1 etg med naboer over… jeg og samboer går minst mulig på hælene for å lage minst mulig bråk, så i bunn og grunn lister vi oss rundt i leiligheten… hva gjør vi når dattera vår begynner å gå liksom! 

er det dette du basere at de er folkesky på? skal litt til å treffe på naboer, jeg bor i blokk og har flere naboer jeg knapt treffe på, ingen av oss springe ut og inn dørene hele dagene så skal litt til å treffe alle.

Ellers trenger ikke dette har en betydning kjenner flere som av uvane slenger en del på dørene, lyder blir det når vi bor så tett uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og så? Hva er problemet? De har en uvane med å bråke med døren, det kan umulig være et stort problem for dere. Du kan vel ikke alvor mene at noe skurrer fordi de slamrer litt med ytterdøren. Og nei, du kan ikke forlange total lydløshet, hverken fra naboene, forbipasserende eller at dere selv skal måtte liste dere rundt. 

Anonymkode: dc62b...b2b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg smeller med døra, skikkelig uvane, klarer ikke "omlære" meg. Mannen klager🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi fikk klager på det i gamle leiligheten. Problemet for oss var at vi hadde en veldig tung branndør, og den var montert feil, så det trengtes faktisk krefter for å få den lukka. Siden det var branndør hadde vi ikke lov til å fikse det selv, og borettslaget brukte over ett år på å få fiksa det selv når vi kontaktet dem om det.

Anonymkode: c5bec...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Snakk med de

Anonymkode: c0b7b...2b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen er bare sånn. 

Jeg lærte hjemme at dette gjør man ikke og jeg kan ikke fordra folk som smeller igjen døra. Hvorfor?? Især når man bor i blokk, bor du i enebolig kan du smelle så mye du vil.

Hadde i flere år en nabo rett over meg hvor alle familiemedlemmer virkelig slengte igjen døra, sønnen kom hjem rundt midnatt og jeg ble vekket utallige ganger.

Orket ikke å klage siden det virker som en bagatell, men jeg angrer nå. Skulle faktisk sagt ifra.

Anonymkode: b50ab...eb4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg slår ytterdøren min, men det er fordi jeg har dørlås med kode. Det nytter ikke bare å lukke den forsiktig igjen, da lukker den seg ikke. Jeg må nærmest slå den igjen.  

Anonymkode: 0afc5...070

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva i all verden... Du mener de er folkesky fordi du ikke møter de ute? Jeg møter også sjeldent naboene mine ute i innkjørselen, fordi vi jobber til ulike tider... Men alle naboene her er veldig sosiale av seg. Og man kan fint være introvert, trives mest hjemme, eller bare ikke ha ett ønske om å sosialisere med naboene, uten å være folkesky.

Det høres egentlig mer ut som du er svært konfliktsky når dere lister dere rundt hjemme, og er redd for å leve som normalt fordi du ikke møter naboene oftere ute...

Anonymkode: 8579c...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få satt på en sånn der som bremser døra da! Problem solved. Vi gjorde det når ungene begynte å "slenge" igjen ytterdøra etter en viss alder. Var bare fordi de sprang ut dørene her hvor enn de skulle. Demperen løser hele greia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg slår ytterdøren min, men det er fordi jeg har dørlås med kode. Det nytter ikke bare å lukke den forsiktig igjen, da lukker den seg ikke. Jeg må nærmest slå den igjen.  

Vi også. Må dytte den ordentlig igjen. Men bor heldigvis i enebolig, så det er ingen som irriterer seg over det. Det gjelder vel kanskje de fleste med smekklås/smartlås. Hvis en skal snu seg og låse døren med nøkkel er det litt rart om man smeller igjen døra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Samme her, våres er også slik at man må ta i litt og slenge den igjen.

Klart hvis det er midt på natta og vi må være stille kan vi slå koden på utsiden og da får tilgang til å bruke håndtaket. Men sånn til daglig er ikke det noe som blir prioritert. Men vi bor i hus da, så forstyrrer ingen andre enn oss selv.

Anonymkode: bfdfe...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 10.10):

Gjør som meg! Skriv lapp på ytterdør: IKKE SMELL MED DØRENE! TAKK!

Anonymkode: e08f1...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 11.27):

Nei. Jeg hang meg opp i at du skriver; 

Da kan det umulig være et problem. Overhodet. 

Kverulant!

Anonymkode: 0daac...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...