Flintis Skrevet 23. januar #21 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg innrømmer jeg ikke husker, det er nok 25 år siden jeg leste bøkene om han 😊 Det var et oppdiktet ord tror jeg. Anonymkode: aa309...ddc Jeg har ikke festet meg ved dette, mulig det hadde vært lurt å lese de på nytt og at jeg hadde tolket dem anderledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #22 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, man skulle hatt et kodeord som Ask Burlefot foreslo. Med et enkelt ja takk eller nei takk svar. Så mye enklere det hadde vært 😊 Anonymkode: aa309...ddc Det finnes et kodeord. Det går sånn: Er du singel? Anonymkode: 4ef70...24f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 24. januar #23 Del Skrevet 24. januar (endret) Jeg er heller ikke noe skjønnehet og har runda tinder med å sveipe alt høyre og ikke få en match og fikk kommentar her inne at da ligger du i laveste sjikt i attraktivitet. Greit nok. Men kjenner meg heller ikke igjen i det ts skriver. Menn holder gjerne døra oppe når jeg kommer de smiler og jeg smiler tilbake. Syns menn flest er hyggelige mot meg. Men tar aldri ting for flørting fra dem da. Men at de bare er hyggelige. Nå er jeg sett på som hyggelig da selv om jeg ikke er noe fruktfat kan hende det veier opp for ting hva vet jeg. Det får jeg jo uansett ikke vist på tinder. Der er det jo kun utseende som teller. Endret 24. januar av GrønnNellik68 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #24 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg orker ikke å finne masse link til forskning, men funnene er entydige: pene mennesker av begge kjønn blir behandlet bedre på alle arenaer i livet. Det er også min opplevelse som mindre pen kvinne. Jeg blir ofte behandlet annerledes enn penere kvinner, både på jobb, av servicepersonell, menn, bekjente og så videre. Da jeg var yngre, har det også skjedd noen få ganger at jeg mistolket hyggelig tone og smil fra menn/ønske om å hjelpe uten å be om noe tilbake, som flørting og interesse. I motsetning til en del menn som tar avvisning som fornærmelse og blir sint når det viser seg at kvinnen likevel ikke var interessert, var jeg mest flau over meg selv og ønsket å gjemme meg under jorda da misforståelsen ble avklart, altså at mennene bare ville være snille. Så begynte jeg å tenke - hvorfor oppfattet jeg disse mennene som flørtende/interessert? Konklusjonen ble fordi jeg ikke var VANT til å bli behandlet pent, få tilbud om hjelp, smilt til osv av menn generelt. Så når jeg får en annerledes reaksjon enn vanlig, kobler hjernen det dithen at denne personen må være interessert i meg - siden han ikke behandler meg som alle andre, men bedre. Jeg tror den samme mekanismen virker hos mindre attraktive menn. De er vant til å få nedlatende, latterliggjørende holdning fra kvinner, eventuelt bli oversett av dem. Så møter de en kvinne som er åpen, prater med dem, smiler og er hyggelig. Siden hennes reaksjon er helt annerledes enn den gjengse reaksjonen de får fra kvinner, tror de selvfølgelig at denne kvinnen er interessert. Jeg har dermed sluttet å bli irritert over menn som tror at jeg flørter når jeg smiler og er normalt hyggelig. Enkelte ganger har jeg opplevd at noen av mennene blir fornærmet av at jeg er hyggelig, siden de oppfatter det som flørting, og jeg er milevis fra hva de oppfatter som attraktivt. Mine venner vet derimot at jeg er en slik person som er hyggelig med alle og full av humor. Anonymkode: 4ce1a...228 samme her. hvis jeg vet at de har dame så tenker jeg at jeg kan slappe av rundt dem, for de har jo tross alt dame, og jeg slipper å bekymre meg for at de skal begynne med de greiene, men så skal de virkelig poengtere at de har dame. dessuten har jeg pleid å være hyggelig med menn jeg umulig kan tenke meg tror at jeg vil ha dem, men jeg har jo funnet ut at det er helt irrelevant hvor lite attraktiv de er. og så lurer de på hvorfor damer ikke gidder å være hyggelig mot dem/unngår dem. Anonymkode: 978a2...6df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #25 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (23 timer siden): Trist å høre, jeg føler det må stå dårlig til med folkeskikken i ditt nærområde. Jeg gjør også disse småtingene automatisk for andre, helt uavhengig av utseende deres forøvrig. Anonymkode: aa309...ddc Dette. Jeg holder dører og annen normal folkeskikk mot alle, er vennlig uavhengig om det er en dame på 90 eller en «stygg» mann på 30. Selv går jeg for å være en pen og attraktiv dame (får høre det «hele tiden»), og merker jeg blir bedre behandlet av begge kjønn nå som 35 enn tidlig i tyveårene hvor jeg følte jeg kunne bli behandlet respektløst. Er jeg mer attraktiv som 35? Neppe 😅 Så jeg personlig blir behandlet bedre som mindre attraktiv. Anonymkode: 7bc8a...bd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 24. januar #26 Del Skrevet 24. januar (endret) AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 9.24): Jeg orker ikke å finne masse link til forskning, men funnene er entydige: pene mennesker av begge kjønn blir behandlet bedre på alle arenaer i livet. Det er også min opplevelse som mindre pen kvinne. Jeg blir ofte behandlet annerledes enn penere kvinner, både på jobb, av servicepersonell, menn, bekjente og så videre. Da jeg var yngre, har det også skjedd noen få ganger at jeg mistolket hyggelig tone og smil fra menn/ønske om å hjelpe uten å be om noe tilbake, som flørting og interesse. I motsetning til en del menn som tar avvisning som fornærmelse og blir sint når det viser seg at kvinnen likevel ikke var interessert, var jeg mest flau over meg selv og ønsket å gjemme meg under jorda da misforståelsen ble avklart, altså at mennene bare ville være snille. Så begynte jeg å tenke - hvorfor oppfattet jeg disse mennene som flørtende/interessert? Konklusjonen ble fordi jeg ikke var VANT til å bli behandlet pent, få tilbud om hjelp, smilt til osv av menn generelt. Så når jeg får en annerledes reaksjon enn vanlig, kobler hjernen det dithen at denne personen må være interessert i meg - siden han ikke behandler meg som alle andre, men bedre. Jeg tror den samme mekanismen virker hos mindre attraktive menn. De er vant til å få nedlatende, latterliggjørende holdning fra kvinner, eventuelt bli oversett av dem. Så møter de en kvinne som er åpen, prater med dem, smiler og er hyggelig. Siden hennes reaksjon er helt annerledes enn den gjengse reaksjonen de får fra kvinner, tror de selvfølgelig at denne kvinnen er interessert. Jeg har dermed sluttet å bli irritert over menn som tror at jeg flørter når jeg smiler og er normalt hyggelig. Enkelte ganger har jeg opplevd at noen av mennene blir fornærmet av at jeg er hyggelig, siden de oppfatter det som flørting, og jeg er milevis fra hva de oppfatter som attraktivt. Mine venner vet derimot at jeg er en slik person som er hyggelig med alle og full av humor. Anonymkode: 4ce1a...228 Nå har jeg blitt som over gjennomsnittet attraktiv som ung kvinne. Hva jeg ligger på nå, det vet jeg ikke.. men uansett så har jeg selv overtolket signaler. Det handlet om at jeg levde under veldig dårlige forhold hjemme med en mor som drev med grov mishandling og var ikke vant med at folk var hyggelige 😅 min far klandret meg for at hun var sånn mot meg dvs han ble sint fordi at jeg reagerte når hun holdt på og mente jeg måtte bare finne meg i det.. så når noen var vanlig hyggelig mot meg så gikk det noen ledninger i kryss i hodet mitt. Det var så sjeldent det skjedde, at noen var oppriktig hyggelig. Jeg hadde en hel haug av eldre menn som prøvde å få meg til sengs da jeg var yngre, men de fikk samme reaksjonen som min mor. Hvorfor i alle dager skulle jeg finne meg i sånt tull? Hvor dum trodde de jeg var? 🤷🏻♀️ Jeg orker heller ikke å bli irritert, men jeg prøver å være hyggelig og respektfull blir de aggressive derimot så merker jeg at kroppen min reagerer. Endret 24. januar av Blått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 24. januar #27 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette. Jeg holder dører og annen normal folkeskikk mot alle, er vennlig uavhengig om det er en dame på 90 eller en «stygg» mann på 30. Selv går jeg for å være en pen og attraktiv dame (får høre det «hele tiden»), og merker jeg blir bedre behandlet av begge kjønn nå som 35 enn tidlig i tyveårene hvor jeg følte jeg kunne bli behandlet respektløst. Er jeg mer attraktiv som 35? Neppe 😅 Så jeg personlig blir behandlet bedre som mindre attraktiv. Anonymkode: 7bc8a...bd6 Jeg opplever også å bli behandlet bedre som 35 år 😊 Jeg ser veldig stor forskjell mellom hvordan jeg så ut som 20 og 35 år, så tror det går veldig mye på holdning 😊 blant annet at jeg er ikke så deprimert lengre, er roligere, mer avslappet, smiler også mer. Man har en helt annen energi som voksen enn som 20 år 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #28 Del Skrevet 24. januar Ikke sett på det fra den vinkelen før. Men når jeg tenker meg om, så har de kvinnene som har tolket vennligst som flørt ikke vært blant de peneste, så kanskje det ligger noe i det Anonymkode: 3c716...755 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #29 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 9.56): Jeg er også mindre pen, men likevel vant med å bli behandlet med normal folkeskikk der jeg ferdes. Folk holder oppe døren, hjelper dersom de ser noe tydelig er tungt, smiler og nikker, småprat og tøys i foreldregrupper osv. Jeg kjenner meg ikke igjen i å være helt usynlig i samfunnet selv om jeg ikke er en skjønnhet. Anonymkode: aa309...ddc Samma her. Når jeg leser sånne tråder, så har jeg innimellom tenkt at jeg kanskje virker litt stakkarslig, det er derfor jeg behandlet bra selv om jeg ikke er pen 😅 Anonymkode: 4dee5...039 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #30 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Samma her. Når jeg leser sånne tråder, så har jeg innimellom tenkt at jeg kanskje virker litt stakkarslig, det er derfor jeg behandlet bra selv om jeg ikke er pen 😅 Anonymkode: 4dee5...039 😂😂 det har jeg ikke tenkt på en gang. Så i alle år har jeg kanskje mistolket medynk som normal høflighet? Jeg velger heller å tro det bare er god, gammeldags folkeskikk 😂 Anonymkode: aa309...ddc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nådeløs Skrevet 24. januar #31 Del Skrevet 24. januar Jeg må ha flaks eller noe sånt, for jeg kjenner meg ikke igjen i noe av dette. Ja, jeg er mindre pen, utstråler verken sjarm eller karisma. Selv vil jeg si at jeg faktisk er direkte stygg, men skal være snill med meg selv og heller bare si mindre pen. Har ikke opplevd å bli behandlet dårlig av fremmede eller servicepersonell eller noe slikt på grunn av dette. Syns at folk flest utviser normal folkeskikk. Men hadde jeg gått inn for å demonisere folk og projisere mine følelser over på andre, så kunne jeg sikkert kommet på noen eksempler hvor jeg sikkert ble behandlet dårlig på grunn av utseende mitt. Angående dette med menn, så tror jeg dette gjelder ensomme menn som ikke har noe særlig kontakt med kvinner. De har ikke kvinner som venner og de har ikke imøtekommende kvinner i familien sin heller. Det gjelder ikke alle menn, men nettopp denne typen menn. Enkelte menn har såpass dårlig selvtillit at de ikke tør tenke tanken på at det er flørting og tar kvinnens godhet for nettopp det det er; hun er bare høflig og snill med han, slik hun er med alle andre. Det er ikke slik at bare fordi man er pen så blir man lagt merke til av alle. Ikke alle stiller seg i kø for å holde oppe en dør eller hjelpe de med noe, ikke alle smiler til de eller ser på de. Jeg kan ikke huske sist jeg så noen jeg syntes var pen i offentligheten. Men kanskje det er fordi jeg er så opptatt med det jeg skal gjøre når jeg først er i butikken eller ute blant folk, at jeg ikke legger merke til andre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #32 Del Skrevet 24. januar Jeg kjenner meg igjen som en som er åpen og omgjengelig og nok litt sånn flørtete av natur, jeg "flørter" med alt og alle og bestemoren deres, og det har skjedd at menn har mistolket det som interesse. Det har ført til et par litt kleine situasjoner, og det har ført til et par litt skremmende. Jeg blir bare irritert om de blir ufine, ellers lever jeg greit med det. Som yngre hadde jeg litt lav selvtillit på at folk måtte tro jeg var skikkelig løs på tråden, for det var så mange som innbilte seg at de hadde kjangs, nærmest tok det for gitt at jeg ville ligge med dem. Men jeg har jo skjønt nå at det er mer væremåten min og at de tror jeg er interessert i dem, ikke at de tror jeg er så lett å få til sengs på generell basis. Jeg har jo også snakket med flere om det, det var den øyenkontakten, den hånden på ryggen. Sånne ting. Og ja, en del av det er nok at de kanskje ikke opplever det fra andre kvinner, så det blir feiltolket av den grunn. Anonymkode: a4e92...a43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #33 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 15.08): Jeg innrømmer jeg ikke husker, det er nok 25 år siden jeg leste bøkene om han 😊 Det var et oppdiktet ord tror jeg. Anonymkode: aa309...ddc Tananarivo? Hvis interessert: Atacama. 30 år siden jeg leste bøkene. Men dette satt 😊 Anonymkode: 60fcc...8dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #34 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Tananarivo? Hvis interessert: Atacama. 30 år siden jeg leste bøkene. Men dette satt 😊 Anonymkode: 60fcc...8dd Tusen takk, det hadde jeg ikke husket av meg selv. Lurte på om jeg måtte på loftet og rote fram boken 😅 Jeg husker jeg tenkte det hadde vært dobbeltcheck dersom noen hadde brukt det i virkeligheten, for da hadde vi hatt både humoren og litteraturen til felles også 😂 Anonymkode: aa309...ddc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #35 Del Skrevet 24. januar Jeg jobber med salg og vi er hyggelige med alle (tenk eiendomsmegler) Husk om du gjør det samme vil du få draget. Folk elsker sjarm! Anonymkode: 4e511...d50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #36 Del Skrevet 24. januar Også må man jo huske at alle blir dårlig behandlet til tide, uten at dette trenger å ha noe med måten man ser ut på å gjøre. Måten man møter andre mennesker på har som regel mer med hvordan man har det på innsiden enn hvordan den andre ser ut, så når noen behandler deg som dritt så er det som oftest fordi de enten føler seg som en dritt, eller rett er en dritt. Anonymkode: 353ba...65d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #37 Del Skrevet 24. januar 😋 Anonymkode: 1be26...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 24. januar #38 Del Skrevet 24. januar Kjenner igjen dette. Spesielt da jeg gikk ned mye i vekt. Jeg har nå gått ned over 130 kg, og forskjellen på hvordan folk behandler meg er veldig stor (bokstavelig talt). Det handler om alt fra at servicen går raskere når man er på restaurant og at man slipper stygge blikk fra servitører som åpenbart dømmer deg, til menn som er mer villige til å åpne døren for deg, eller strekke ut en hjelpende hånd. Og som deg har jeg alltid også blitt veldig sjenert og flau over å ta feil. Det å bli behandlet godt har vært uvant å venne seg til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #39 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tananarivo? Hvis interessert: Atacama. 30 år siden jeg leste bøkene. Men dette satt 😊 Anonymkode: 60fcc...8dd Atakama var et norsk band, med Heidi-Marie Vestrheim: https://no.wikipedia.org/wiki/Atakama_(band) Og ja, navnet var tatt fra boka. Ellers er ikke ordene oppdiktede, bare hva de betyr (er steder på Madagaskar og i Chile). Anonymkode: 4ef70...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #40 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 9.51): Jeg har tenkt litt motsatt, jeg blir nesten litt mistenksom hvis folk behandler meg bra, og tolker det i hvert fall ikke som flørting. Litt mer som "hva vil du?" Evt at de tror jeg som mindre attraktiv vil ta til takke med hvem som helst 😅 Anonymkode: 43631...6c5 Huff, dette har jeg opplevd så mange ganger, men fra den andre siden og det er så kjipt for man prøver å vise normal høflighet og gjøre noe bra, men blir møtt med mistenksom. Anonymkode: 1d77d...1b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå