AnonymBruker Skrevet 25. januar #21 Del Skrevet 25. januar Nei, si det. Smaken min er def dyrere enn kontoen tillater. Men jeg innbiller meg ikke at kvaliteten er fantastisk på alt eller at unger gidder arve. Anonymkode: 934f8...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #22 Del Skrevet 25. januar Jeg liker ikke husfyll og ræl, så hvis jeg kjøper noe interiør skal det være noe jeg elsker og synes er fint. Samma om det er dyrt design eller fra nille. Har litt tredyr fra kaj bojesen og jeg liker dem veldig godt. Har også noen vaser, telysholdere, boller ect. Fra dyrt design, som blir mye brukt og passer inn i hjemmet. Anonymkode: 82af6...af1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #23 Del Skrevet 25. januar Kjøpt spisebord og stoler + sofabord ++ på Slettvoll.. kom på En ganske solid sum, men tanken var å Ha noe som kunne holde i flere tiår (evt for alltid)..10 år er gått og vi er fortsatt strålende fornøyd. Lite slitasje på møblene tross småbarnsalder-år.. her i huset investerer vi i ordentlige ting.. kjøper dermed sjeldent nytt.. vi har travle jobber og ønsker et klassisk og stilfullt hjem uten at vi må gå å endre på det hele tiden og bruke masse tid og penger på det. En interiørfrue er og vil jeg ikke være:) og pynteting er det jo begrenset hvor mye man kan ha.. men kjøper jeg noe er det stort sett på nordic nest Anonymkode: c8033...d8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 25. januar #24 Del Skrevet 25. januar Det er ikke veldig ofte jeg gjør det, men jeg ser at jeg ikke blir lei de tingene som jeg gjør med en del annet. Så det blir ikke byttet ut i samme grad. Derfor kjøper jeg heller sjeldnere nå, og når jeg kjøper kjøper jeg design. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:20 #25 Del Skrevet mandag kl 13:20 AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 9.54): Det gir meg stor glede å eie vakre ting av god kvalitet. Jeg kjøper tidløse ting som jeg kan ha livet ut, er absolutt ikke opptatt av trender. Nesten alt jeg har av møbler, pyntegjenstander, malerier o.l. er designobjekter eller laget av kunstnere, og jeg elsker hjemmet mitt og den personlige stilen min. Sofaen, for eksempel, er snart 30 år gammel, tidløs og like fin, den renses bare innimellom. Anonymkode: e1ed7...308 Hvordan renser du sofaen? Anonymkode: e898d...1bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:44 #26 Del Skrevet mandag kl 16:44 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan renser du sofaen? Anonymkode: e898d...1bc Ikke meg du spør. Men jeg har tekstilrenser fra Karcher. Som brukes på både sofa, madrasser og tepper. Anonymkode: 9036a...c13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:51 #27 Del Skrevet mandag kl 16:51 Jeg elsker dansk design og hvis jeg hadde ubegrenset med midler skulle alt ha vært danske designklassikere. vil dere fortelle litt om hva dere har kjøpt og designklassikere ?? Anonymkode: 1750a...3b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:23 #28 Del Skrevet mandag kl 17:23 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan renser du sofaen? Anonymkode: e898d...1bc Det er et firma som kommer hjem til meg å gjør det. Anonymkode: e1ed7...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:05 #29 Del Skrevet tirsdag kl 10:05 Jeg har kjøpt noen designlamper og møbler og ser at de kan selge videre uten å tape penger. Blir ikke lei av de heller og ser for meg å ha de livet ut. Liker og design fra 50/60/70 tallet og har en flott teakskjenk fra Brødrene Sørheim hjemme Jeg vil gjerne ha tips fra andre om fine objekter, særlig lamper. Anonymkode: 14787...841 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:52 #30 Del Skrevet tirsdag kl 11:52 AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 18.34): Om jeg skal se etter en tidløs sofa, som holder tidens vann i 30+ år, hvor skal jeg lete da? Tenker da på butikker, og ikke følge med på brukt. Jeg føler så mye har noe med seg som viser når produktet er laget. Finner ikke helt tidløst, om du skjønner hva jeg mener. Anonymkode: 0259a...601 Det er jo litt smak og behag. Jeg planlegger å kjøpe en svensk Howard-sofa. https://brodernaanderssons.se/produkt/soffan-andrew/ Anonymkode: 7e194...c88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:59 #31 Del Skrevet tirsdag kl 11:59 AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 9.20): Det gjelder ikke deg som ikke kjøper det. Jeg unner meg av og til en fin pynteting, er spesielt glad i dansk design. Det gir meg glede å skape et fint og koselig hjem. med min egen stil blandet stil av gammelt og nytt, og interiør som er tidløst, som jeg alltid vil ha med meg. Kanskje mine barn blir glad for å arve de en dag. Hvordan gir det deg glede? Anonymkode: a71dc...cb4 Ekte glede vil jeg ikke si at det gir meg, men setter pris på fine ting. Er lite opptatt av pris, og setter like mye pris på en lampe til 5000kr som en nydelig kopp jeg har funnet på bruktbutikken til 30kr, så lenge det er min personlige stil. Anonymkode: 4f8d2...e7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:57 #32 Del Skrevet onsdag kl 22:57 Jeg kjøpte ett spisebord brukt på finn for 20 år siden fra Ikea. Er det da design? Bruker det ennå. Anonymkode: 8918f...dd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:02 #33 Del Skrevet onsdag kl 23:02 Det har finere form og kvalitet og er behagelig å hvile blikket på. Jeg har ikke råd til masse design-greier, men kjøper heller én design-dings enn ti billige, synlig masseproduserte greier. Anonymkode: 1f7df...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:06 #34 Del Skrevet onsdag kl 23:06 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har finere form og kvalitet og er behagelig å hvile blikket på. Jeg har ikke råd til masse design-greier, men kjøper heller én design-dings enn ti billige, synlig masseproduserte greier. Anonymkode: 1f7df...df7 Jeg ser ikke forskjell. Sikkert bare meg. Anonymkode: 8918f...dd0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #35 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 0.02): Det har finere form og kvalitet og er behagelig å hvile blikket på. Jeg har ikke råd til masse design-greier, men kjøper heller én design-dings enn ti billige, synlig masseproduserte greier. Anonymkode: 1f7df...df7 Enig. Jeg kjøper ikke mye design, men har noen møbler (fra finn), og de er valgt fordi jeg syns de er fine, det er kvalitet (heltre), det er mer tidløst og mindre trendete, og mer miljøvennlig. ingen planer om å bytte det ut noen gang. Anonymkode: 24e62...959 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #36 Del Skrevet 18 timer siden Signerer det som allerede er blitt sagt. I tillegg er det bærekraftig. Har sagt til ungene at de må for all del ikke gi ting til gjenbruken når jeg dør - dette skal arves! Har også sagt at de spesielt må krangle og kjempe om lampene😅 Anonymkode: 4cc0c...c58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #37 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Signerer det som allerede er blitt sagt. I tillegg er det bærekraftig. Har sagt til ungene at de må for all del ikke gi ting til gjenbruken når jeg dør - dette skal arves! Har også sagt at de spesielt må krangle og kjempe om lampene😅 Anonymkode: 4cc0c...c58 Hvilke lamper? spør for en venn😉 Anonymkode: 14787...841 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #38 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvilke lamper? spør for en venn😉 Anonymkode: 14787...841 Åh, det er en del😅 En del fra Northern Lightning, en fra Arne J, Louis Poulsen, et par av Fritz Hansen (favoritten er Kaiser Idell/Christian Dell), Foscarini og Jielde, bl.a. For meg er en lampe mer enn en bruksting, det er som en skulptur i et rom. Anonymkode: 4cc0c...c58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #39 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (På 25.1.2025 den 23.16): Kjøpt spisebord og stoler + sofabord ++ på Slettvoll.. kom på En ganske solid sum, men tanken var å Ha noe som kunne holde i flere tiår (evt for alltid)..10 år er gått og vi er fortsatt strålende fornøyd. Lite slitasje på møblene tross småbarnsalder-år.. her i huset investerer vi i ordentlige ting.. kjøper dermed sjeldent nytt.. vi har travle jobber og ønsker et klassisk og stilfullt hjem uten at vi må gå å endre på det hele tiden og bruke masse tid og penger på det. En interiørfrue er og vil jeg ikke være:) og pynteting er det jo begrenset hvor mye man kan ha.. men kjøper jeg noe er det stort sett på nordic nest Anonymkode: c8033...d8a Slettvoll er ikke designmøbler. Anonymkode: fc5c4...b21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #40 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Åh, det er en del😅 En del fra Northern Lightning, en fra Arne J, Louis Poulsen, et par av Fritz Hansen (favoritten er Kaiser Idell/Christian Dell), Foscarini og Jielde, bl.a. For meg er en lampe mer enn en bruksting, det er som en skulptur i et rom. Anonymkode: 4cc0c...c58 Jeg føler det helt likt 😍 Lamper er for meg det viktigste (av gjenstander) i eget hjem. Jeg føler rett og slett lykke av å se dem. Anonymkode: 9036a...c13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå