Gå til innhold

Hvorfor kjøper du deg designinteriør ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det gjelder ikke deg som ikke kjøper det. Jeg unner meg av og til en fin pynteting, er spesielt glad i dansk design. Det gir meg glede å skape et fint og koselig hjem. med min egen stil blandet stil av gammelt og nytt, og interiør som er tidløst, som jeg alltid vil ha med meg. Kanskje mine barn blir glad for å arve de en dag. Hvordan gir det deg glede?

Anonymkode: a71dc...cb4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det gir meg glede, jeg liker å ha fine ting. Og det er nok også et element av å "bygge rede", som du beskriver. Men som deg blander jeg, og enkelte ting betyr det mer for meg å kjøpe spesielt/dyrt av, enn andre. Særlig når det kommer til belysning er jeg veldig kresen. Som deg ser jeg på slike investeringer som varige, noe jeg skal ha resten av livet. Og jeg har knapt hatt et bomkjøp. 

Anonymkode: 9036a...c13

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det eneste designinteriør jeg har kjøpt, er noen rådyre Georg Jensen lysestaker, boller og annen pynt. Utrolig pinlig i ettertid, er at grunnen var at jeg ville imponere en nabo som hadde så mye dyrt interiør. Det meste i det huset var designerting. Nå har hun flyttet, så jeg har ikke en gang kontakt med henne.

Anonymkode: 7b26c...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det kombinasjonen av kvalitet og design, setter pris på ting som er designet og lagd med omtanke og mål om å skape noe skikkelig, fremfor masseproduksjon eller salgs maksimering. Jeg er en kreativ og kanskje litt objekt orientert person så setter stor pris på design og det fysiske ved ting. Er nok mest for egen interesse og glede det jeg kjøper, men også kjekt å kunne introdusere andre til eller la andre oppleve ting som er litt utenom det vanlige alle har eller bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det gir meg stor glede å eie vakre ting av god kvalitet. Jeg kjøper tidløse ting som jeg kan ha livet ut, er absolutt ikke opptatt av trender. Nesten alt jeg har av møbler, pyntegjenstander, malerier o.l. er designobjekter eller laget av kunstnere, og jeg elsker hjemmet mitt og den personlige stilen min. Sofaen, for eksempel, er snart 30 år gammel, tidløs og like fin, den renses bare innimellom. 

Anonymkode: e1ed7...308

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8ilver8nake skrev (16 minutter siden):

For meg er det kombinasjonen av kvalitet og design, setter pris på ting som er designet og lagd med omtanke og mål om å skape noe skikkelig, fremfor masseproduksjon eller salgs maksimering. Jeg er en kreativ og kanskje litt objekt orientert person så setter stor pris på design og det fysiske ved ting. Er nok mest for egen interesse og glede det jeg kjøper, men også kjekt å kunne introdusere andre til eller la andre oppleve ting som er litt utenom det vanlige alle har eller bruker.

Det er slik jeg også føler. En indre interesse, og glede. 90% av de som er innom har nok null interesse av (og klarer heller ikke å se) om lampa kostet 1000 eller 100 000. Men med de som har interessen er det gøy å dele, vise ny inspirasjon, og å snakke om design. Jeg har en særlig kjærlighet for klassikere (det gjelder både møbler, og vesker), og har alltid en liste med ting jeg vurderer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er slik jeg også føler. En indre interesse, og glede. 90% av de som er innom har nok null interesse av (og klarer heller ikke å se) om lampa kostet 1000 eller 100 000. Men med de som har interessen er det gøy å dele, vise ny inspirasjon, og å snakke om design. Jeg har en særlig kjærlighet for klassikere (det gjelder både møbler, og vesker), og har alltid en liste med ting jeg vurderer. 

Samme her, er litt sånn vi som vet, vet. Litt samme som når det kommer til klokker, de fleste aner ikke og ville ikke klart å gjette om klokka på armen koster 5 000,- eller 50 000,-. Så er litt ekstra kjekt/indre glede når man legger merke til andre og gir de et vik eller andre veien, nesten litt sånn vår egen hemmelige verden som andre ikke aner er rett foran nesen deres. Har brukt mye tid når jeg har reist på mange kunst museum, sære butikker og underlige steder der turistene ikke er fordi jeg ser etter noe helt annet enn turistene. Og enig i det med klassikere, er utrolig mye flott og ikke minst bra design bakover i tid, mer bruk av naturlige materialer og litt mer anonymt eller stilrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...