Gå til innhold

Dere som har partner som snorker, er han/hun overvektig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Inspirert av soveromstråden. Er det sånn at snorkingen kan gå over dersom personen blir normalvektig/trent igjen?

Anonymkode: 0d6fe...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er partneren som snorker. Er slank (BMI på 19). Snorking ligger i familien, pluss har litt problemer med bihulene.

Anonymkode: c4388...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben min er litt overvektig, ikke så mye. Han ble henvist til søvnlege pga. snorkingen og fikk konstatert søvnapné.

Jeg trodde ikke det var det han hadde, fordi jeg hørte aldri disse typiske pustestoppene i løpet av natta. Men etter utredningen viste det seg at han hadde pustestopp. Han sover nå med skinne, ikke maske, og snorkingen er borte. Kommer det tilbake må han kanskje over til maske etter hvert, men skinnen fungerer utmerket nå.

Jeg anbefaler alle som snorker om å bli henvist til en søvnlege. Det har endret hverdagen vår drastisk. Vi begge sover bedre og har mer overskudd. Hvis snorkingen skyldes noe som kan behandles får man så mye igjen for å ordne det. Verdt en sjekk.

Endret av Octopus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Octopus skrev (4 minutter siden):

Gubben min er litt overvektig, ikke så mye. Han ble henvist til søvnlege pga. snorkingen og fikk konstatert søvnapné.

Jeg trodde ikke det var det han hadde, fordi jeg hørte aldri disse typiske pustestoppene i løpet av natta. Men etter utredningen viste det seg at han hadde pustestopp. Han sover nå med skinne, ikke maske, og snorkingen er borte. Kommer det tilbake må han kanskje over til maske etter hvert, men skinnen fungerer utmerket nå.

Jeg anbefaler alle som snorker om å bli henvist til en søvnlege. Det har endret hverdagen vår drastisk. Vi begge sover bedre og har mer overskudd. Hvis snorkingen skyldes noe som kan behandles får man så mye igjen for å ordne det. Verdt en sjekk.

Samboeren min snorket MYE. Så mye at en av oss rømte soverommet hver natt. Enten jeg pga bråket, eller han fordi han ble vekket av meg hele tiden.

Ble sendt til utredning, og måtte sove med søvnmåler hjemme en natt. Og han hadde mange pustestopp om natta. 

Han sover nå med maske. Ikke et snork. Så nå sover vi sammen igjen

Han var ikke overvektig 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er den snorkende partneren, og har snorket det meste av livet. Var overvektig en tid nå i voksen alder, men var slank som barn og er normalvektig nå. Datteren min på 8 snorker også, og har gjort det fra tidlig alder, enda hun er helt gjennomsnittlig vektmessig.

Anonymkode: 7144c...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er overvektig, mannen er normalvektig og han er den som snorker mest. 

Anonymkode: ac03a...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjæresten snorker som et uvær, men han er svært slank. 

Anonymkode: fc6e5...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen min legger av og til på se litt, men er stort sett slank. Snorke gjør han uansett.

Anonymkode: 592b1...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan skyldes overvekt. Tidligere i livet sov jeg så lydløst at de som delte seng med meg ofte måtte kjenne på meg for å sjekke om jeg levde. Da hadde jeg en BMI på 20-22. Nå har jeg BMI på 25 og snorker. Jeg driver stadig og skal slanke meg. De periodene jeg er ned i BMI på 23, så snorker jeg ikke. Så det hender at jeg får kommentarer fra samboeren min om at: I natt hørte jeg at du har lagt på deg igjen.

Snorking kan skyldes flere ting. Sønnen min snorket kraftig til han fikk fjernet mandlene. Etter det har han vært stille. Mandlene var uvanlig store og ble fjernet fordi han fikk for lite luft når han anstrengte seg.

Anonymkode: d634c...3ef

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ei venninne som er veldig tynn. Hun snorker, mye og høyt

Anonymkode: dc41e...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er partneren som snorker. Er slank (BMI på 19). Snorking ligger i familien, pluss har litt problemer med bihulene.

Anonymkode: c4388...b15

Samme her. Har nå BMI på 25,5, men snorket like høyt som yngre med BMI på 18. 

Anonymkode: d3b7d...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samboer er normalvektig med muskler og trener 5-6 dager i uka, men høres fortsatt ut som et sagbruk når han sover🫠

Anonymkode: d368f...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Normalvektig og godt trent. Sendt han til utredning og han var 2 ganger for å svi/brenne av noe greier oppi nesen. Snorker fortsatt. 

Anonymkode: eab86...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er en dame på 50 kg som snorker. Jeg er usikker på volumet av snorkingen, tipper det er normalt volum. Vet om mange normalvektige som snorker veldig høyt

Anonymkode: 7ab32...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg snorker uansett, men snorker mer når jeg er overvektig. Blir liksom trangere i halsområdet når man får litt dobbelthake.

Anonymkode: 6c45e...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

nei, partneren min er normalvektig og operert flere ganger men snorker som et sagbruk like fullt.. 

Anonymkode: 8e98d...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en slank, veltrent mann godt innforbi normalområdet for BMI som snorker som et uvær. 

Jeg er overvektig og snorker også som et uvær - jeg snorka ikke slik da jeg var normalvektig.

Sammen er vi et nabouvennlig symfoniorkester! Vi burde egentlig flytte ut på landet for å skåne naboer...

Anonymkode: f03cf...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...