Gå til innhold

Rik og fattig under samme tak og med felles barn.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke de som forventer å bli forsørget av andre gjerrige?

Anonymkode: 8e33a...191

Her har hun gått ned i inntekt, grunnet flere barn på kort tid, noe jeg regner med at far  til barna var enig i. Men han unner henne ikke tannlege, ikke sunn mat. Mens han skal leve i sus og dus. 

Jeg har selv forsørget en mann en periode, og har ingen problemer med det. Elsker man noen, så unner man de og ha det godt.

Anonymkode: b2dc6...f74

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Går ikke din partner glipp av penger dersom det blir slutt siden han betaler mer ned på lånet mens du eier 50%?

Anonymkode: 6e350...0ce

Han eier jo 50 % av boligen og vi betaler like mye relativt til hva vi tjener. Om han ville ha hatt en bolig alene kunne han flyttet da. Sånn er det når man får barn sammen, og den ene (i dette tilfellet jeg) måttet ta ulønnet permisjon pga mangel på barnehageplass + jobbet redusert over flere år for å få hverdagen til å gå opp pga hans jobb (som bl a innebærer perioder i nordsjøen). Da kompenserer han for de økonomisk. Det er jo et samarbeidsprosjekt!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her har hun gått ned i inntekt, grunnet flere barn på kort tid, noe jeg regner med at far  til barna var enig i. Men han unner henne ikke tannlege, ikke sunn mat. Mens han skal leve i sus og dus. 

Jeg har selv forsørget en mann en periode, og har ingen problemer med det. Elsker man noen, så unner man de og ha det godt.

Anonymkode: b2dc6...f74

Men hvorfor har de ikke avklart dette før de fikk flere barn enn ett (gjerne før det første, for den saks skyld)?

Han ble vel neppe så lite raus i forgårs? 

Jeg har også stått for mesteparten av kostnadene da min eksmann først tok doktorgrad og så var i spesialisering, men dette var vi enige i på forhånd. Det hadde jo vært merkelig om jeg ikke var enig og han bare tok det som en selvfølge at jeg skulle forsørge ham etter runde nummer én og bare begynte på nummer to i dette løpet? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Memorangen skrev (1 minutt siden):

Han eier jo 50 % av boligen og vi betaler like mye relativt til hva vi tjener. Om han ville ha hatt en bolig alene kunne han flyttet da. Sånn er det når man får barn sammen, og den ene (i dette tilfellet jeg) måttet ta ulønnet permisjon pga mangel på barnehageplass + jobbet redusert over flere år for å få hverdagen til å gå opp pga hans jobb (som bl a innebærer perioder i nordsjøen). Da kompenserer han for de økonomisk. Det er jo et samarbeidsprosjekt!

Nettopp. Dere har snakket om det og kommet til en løsning som fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp. Dere har snakket om det og kommet til en løsning som fungerer. 

Det har vi. Kommunikasjon kan være en lur ting😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en skitsekk du lever med! Annet er det ikke å si. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Trolltunge skrev (1 minutt siden):

For en skitsekk du lever med! Annet er det ikke å si. 

Jeg er enig i at han virker som et utrolig lite raust menneske, men ts har da vitterlig hatt mulighet til å ta økonomien opp med ham lenge før hun nå sitter med tannverk og flere unger. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig i at han virker som et utrolig lite raust menneske, men ts har da vitterlig hatt mulighet til å ta økonomien opp med ham lenge før hun nå sitter med tannverk og flere unger. 

Absolutt, så man kan jo lure på hva som får ts til å sitte ytterst på en gren og bare vente på at den knekker under henne. Mangler hun intelligens fullstendig? Mangler hun selvopprettholdelse og selvfølelse, og lever livet med bøyd nakke? Eller er mannen helt blåst angående å forstå at dette er hans livspartner og mor til hans barn, eventuelt en drittsekk av de så utpregede at ts ikke våger å ta opp ting? Uansett skurrer jo ting så grusom her at noe er riv ruskende galt. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (4 minutter siden):

Absolutt, så man kan jo lure på hva som får ts til å sitte ytterst på en gren og bare vente på at den knekker under henne. Mangler hun intelligens fullstendig? Mangler hun selvopprettholdelse og selvfølelse, og lever livet med bøyd nakke? Eller er mannen helt blåst angående å forstå at dette er hans livspartner og mor til hans barn, eventuelt en drittsekk av de så utpregede at ts ikke våger å ta opp ting? Uansett skurrer jo ting så grusom her at noe er riv ruskende galt. 

Hele tråden er mystisk. Ts har ikke skrevet noe mer siden HI (så vidt jeg kan se), og jeg er også nysgjerrig på hva slags meget spesiell jobb hun egentlig har. 

Sitat

Det må forresten nevnes på tampen her at jeg helst skulle vært yrkesaktiv samtidig som jeg bedriver babyproduksjon, men at jobben min gjør dette vanskelig. 

Anonymkode: 07242...a9d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forskjell på å bli forsørget og leve som en enhet.

Om TS sliter med tannlege regning mens samboer har god råd så er det jo noe stein hakkede galt 

Anonymkode: 191c6...0e1

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (3 timer siden):

Om han eier boligen alene går du glipp av mye verdistigning..

Jeg bryr meg desverre ikke om det. Jeg har ikke råd til å eie en bolig. Jeg har ikke råd til å reparere noe når det ryker, eller vedlikeholde. Da får jeg heller ikke verdistigning og det er helt greit. For jeg slipper å bekymre meg for om hva skjer om noe ryker. Det er ikke mitt problem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei. Når to mennesker får barn (lages av begge), og den andre skal være hjemme med disse, så er du selvfølgelig gjerrig når du lar dama gå for lut og kaldt vann fordi hun føder barnet deres og passer på barnet deres. For rause mennesker heter det å bidra til familien sin, slik hun bærer frem og tar vare på barna deres. Når hun tar seg av det, så faller det rause arbeidende å hjelpe til økonomisk. For gjerrige mennesker, som ikke forstår raushet, må man bruke begreper som kompensasjon, rettferdig fordeling, bytte av tjenester etc. Kvinnen går gravid (kan medføre sykdom) med deres barn, en nødvendighet, men likevel en kroppslig byrde, og er lengst hjemme med barn, i ts tilfelle, ca alltid hjemme. Dette er en tjeneste hun gjør. Da er hans tjeneste å bidra mer økonomisk.

Forstår man ikke det, bør man være singel.

Anonymkode: 4d446...c6b

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men hvorfor har de ikke avklart dette før de fikk flere barn enn ett (gjerne før det første, for den saks skyld)?

Han ble vel neppe så lite raus i forgårs? 

Jeg har også stått for mesteparten av kostnadene da min eksmann først tok doktorgrad og så var i spesialisering, men dette var vi enige i på forhånd. Det hadde jo vært merkelig om jeg ikke var enig og han bare tok det som en selvfølge at jeg skulle forsørge ham etter runde nummer én og bare begynte på nummer to i dette løpet? 

Det er da noe veldig annet å velge en utdanning. Barn er noe man får sammen. Det er ikke noe den ene velger å få.

Anonymkode: 4d446...c6b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Min samboer tjener mye mer enn meg, noe som fører til store økonomiske forskjeller innad i heimen og dårlig selvfølelse hos meg. Jeg tjener ca. 20 000 kr i måneden, mens han har millionlønn.

Grunnen til min lave inntekt er at jeg nå og over flere år har gått gravid eller vært hjemme med spebarn, noe jeg fremdeles er. Det topper seg nå når jeg innser at jeg ikke har råd til å betjene studielånet denne måneden. Jeg har heller ikke penger til å gå til tannlegen nå, noe jeg sårt har behov for da jeg mistenker hull i en tann. Jeg har ønsket meg penger til tannlegebesøk av samboer i bursdagspresang, noe som bidrar til at jeg føler meg liten i forholdet. Noe annet som sliter på selvfølelsen et at jeg alltid går i de samme klærne fordi jeg ikke har råd til å kjøpe meg nye klær. Jeg ønsker meg klær til jul og i bursdagspresang av familie, og det er ikke fordi jeg ikke har noe annet å ønske meg, men fordi jeg ikke har råd til å erstatte klærne når de blir utslitt. 

Vi eier boligen vi bor i 50-50 og betaler likt på boliglån og andre boutgifter. Han betaler mer for mat enn meg i måneden, men vi spiser da stort sett det han vil. Jeg synes det er vanskelig å be om "fine" matvarer som frukt og rene kjøttprodukter, da han helst kjøper det rimeligste alternativet. Dette hjelper heller ikke på selvfølelsen, da jeg føler jeg må be om lov til å legge varer i handlekurven - omtrent som da jeg var barn på handletur med egne foreldre. 

Jeg tar meg råd til å spare ca. 3000 kr i måneden for å sikre pensjonisttilværelsen, da jeg taper endel pensjonspoeng på å ikke være yrkesaktiv. Ellers går alle pengene til bolig, telefon, studielån og andre faste utgifter. Han sparer store summer hver måned, har snart nedbetalt studielånet, støtter moren sin økonomisk og har en helt annen økonomisk frihet enn det jeg har. Jeg forventer ikke at han skal forsørge meg, men nå som jeg har lite penger fordi jeg produserer felles barn så skulle jeg ønske at de økonomiske forskjellene mellom oss var litt mindre. 

Jeg får stadig høre hvor heldig jeg er som er sammen med en som er så vellykket. Familie og venner tror nok at jeg lever i sus og dus under hans vinger, selv om de som ser meg mest nok har begynt å forstå at jeg er fattig selv om jeg bor med en som er rik, blant annet fordi jeg alltid går med de samme slitte klærne. Jeg har blant annet fått kommentarer av venninner og av mamma som nok har skjønt at jeg har lite å rutte med.

Jeg gruer meg til ungene blir så store at de plukker opp den økonomiske forskjellen mellom mamma og pappa.

Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget og vet at det er veldig mange som har det forferdelig i forhold til meg. Jeg tror jeg bare måtte få ut litt frustrasjon fordi de økonomiske forskjellene gjør at jeg føler meg liten i forholdet og egentlig i livet ellers. Det må forresten nevnes på tampen her at jeg helst skulle vært yrkesaktiv samtidig som jeg bedriver babyproduksjon, men at jobben min gjør dette vanskelig. 

Anonymkode: 07242...a9d

Hvorfor dannet familie med en som ikke vil være familie?

Anonymkode: 21af3...e1d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skaff deg bedre inntekt (= jobb( og kvitt deg med sleipingen. Med økonomisk frihet fra menn kommer lykke for kvinner. Solid egen økonomi er nøkkelen.

Anonymkode: a1ce0...ac3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mange, mange kvinner som faktisk lever slik, utrolig nok. Det handler nok delvis om lange historiske og kulturelle forståelser/holdninger til å være mor/dame. Mannen din er kanskje av slik sort at han rett og slett ikke tenker over dette, og trenger at du sier det rett ut. Si rett ut; vi trenger å prate om livsstil og levekår. Jeg har feks ikke råd til tannbehandling, mens du kan unne deg "sløseri" om du ønsker." Dersom han ikke tar det til seg etter at du har sagt det rett ut, så handler det ikke om at han ikke forstår, men at han vil ha alle pengene for seg. Jeg tipper at det er utenkelig for han ofre noe økonomisk for å være husfar, feks..

Og om det er slik, da skal du trekke tilbake di ofring, og bo for deg selv. Da har han valgt hva det beste er for HAN, og da må du kutte ut å tenke det beste for "oss" og heller tenke på hva som er det beste for DEG. 

Men stå opp for deg selv, dette er rett og slett ikke greit.

Anonymkode: 04099...529

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor driver du og produserer en haug med unger når du ikke har råd til det? Hvordan ahr du tenkt det skal gå rundt den dagen forholdet er slutt?

Anonymkode: e0705...349

Ho skal leve på staten... Som mange her mener hun bør gjøre..

Anonymkode: 66e27...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ho skal leve på staten... Som mange her mener hun bør gjøre..

Anonymkode: 66e27...e2a

Nå går vell aldri noen inn i et forhold for å tenke at det en dag skal ta slutt..JA! Hun burde heller få barnebidrag og jobbe( hun har en jobb) enn å være med en mann som dette her. «Leve på staten» utsagn er så kvalmt når det kommer til situasjoner slik som dette. Skaff deg et liv

Anonymkode: fd760...eaa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor dannet familie med en som ikke vil være familie?

Anonymkode: 21af3...e1d

Ah! Så du tror alle menn er slik til å begynne med du da? Vitner på lite livserfaring 

Anonymkode: fd760...eaa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merkelig at dette har fått "skure og gå" så lenge. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...