AnonymBruker Skrevet 23. januar #41 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ok. Men det vil si at de som ikke klarer å ta gu må finne seg i heretter å få dårligere tilbud, ingen tilrettelagt gu og mindre sjanse for å oppdage noe som er galt i underlivet. Skal de aldri få en gu lurer jeg på? Anonymkode: 52c51...c76 Man kan jo ikke tvinge folk til å møte opp til GU, så da må man nesten bare ta de ressursene man får. Hva tenker du er løsningen? Anonymkode: 37ef2...f0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #42 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du vet at HPV kan ligge latent i haugevis av år, og at man ikke vaksinerer seg for alle høyrisikoversjonene? Jeg lærte det ganske nylig the hard way med å få påvist høyrisiko HPV som ikke dekkes av vaksine, og som har ligget latent fra jeg var barn til nå i 40 årene. Anonymkode: ce0c2...643 Har ikke hatt sex på haugevis av år 🤣 (ikke meg du spurte da). Tar uansett celleprøver med noen års mellomrom, 40-årene. Normale prøver hver gang. Anonymkode: 4cb04...d6c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #43 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ok. Men det vil si at de som ikke klarer å ta gu må finne seg i heretter å få dårligere tilbud, ingen tilrettelagt gu og mindre sjanse for å oppdage noe som er galt i underlivet. Skal de aldri få en gu lurer jeg på? Anonymkode: 52c51...c76 Hva mener du egentlig? Man "får" naturligvis ikke en undersøkelse man unngår. Hvis de ikke vil så blir det ikke, men de da har tilgang på lik linje med alle andre. Anonymkode: 2fe33...5a3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #44 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du egentlig? Man "får" naturligvis ikke en undersøkelse man unngår. Hvis de ikke vil så blir det ikke, men de da har tilgang på lik linje med alle andre. Anonymkode: 2fe33...5a3 Jeg snakker om de som har fått tilrettelagt gu, b la med sedasjon eller narkose. Og som kanskje har behov for jevnlig sjekk på grunn av endometriose eller andre tilstander som bør holdes under oppsyn. Jeg undres om de må klare seg selv nå og man ikke vil bruke penger og ressurser på dette siden «de bare kan ta en hjemmetest». Hjemmetest er greit, men ingen fullverdig erstatning. Anonymkode: 52c51...c76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 23. januar #45 Del Skrevet 23. januar Ja! Hver 3. år 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 23. januar #46 Del Skrevet 23. januar Går aldri til gynekolog. Tar celleprøve hos fastlegen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 23. januar #47 Del Skrevet 23. januar (endret) Nei, og jeg kommer aldri til å gå heller pga overgrep i barndommen. Sannsynligheten er høyere for å dø i selvmord (pga retraumatisering) enn for at det er noe fysisk galt, ergo ikke verdt det. Et kateter da jeg kom inn på sykehus i bevisstløs tilstand utløste flere nye selvmordsforsøk, og 6 uker på lukket avdeling. Jeg tar ikke sjansen på GU. Endret 23. januar av Paneera 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 23. januar Forfatter #48 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Å gå til gynekolog er en mye bedre opplevelse enn å gå til fastlegen. Da kommer du til en som er proffesjonell og dedikert. H*n vet hva du er der for å fokuserer og gir gode råd. Jeg har alltid hatt flotte gynekologer, mindre gode fastlegetime på GU. Hvorfor bruker noen fastlegen til GU spør jeg tilbake.. ? Anonymkode: d2879...d24 Jeg gjorde det pga.fikk tilbudt det av henne/fastlegen. Da fikk jeg sjekker det når jeg først var der… Men nå når jeg skal sjekke igjen velger jeg en som har den type undersøkelse som sin hovedjobb, altså en gynekolog.. Det føles mest betryggende. Fastlegen ‘’styrte fælt’’ da hun skulle sette inn det apparatet for å komme til. Det var vondt og ubehagelig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #49 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Å gå til gynekolog er en mye bedre opplevelse enn å gå til fastlegen. Da kommer du til en som er proffesjonell og dedikert. H*n vet hva du er der for å fokuserer og gir gode råd. Jeg har alltid hatt flotte gynekologer, mindre gode fastlegetime på GU. Hvorfor bruker noen fastlegen til GU spør jeg tilbake.. ? Anonymkode: d2879...d24 Man er IKKE garantert at det er en bedre opplevelse, en gynekolog blir ikke pp magisk vis dedikert og omsorgsfull bare pga utdannelsen.... Det er kun en gynekolog her i kommunen som man kan henvises til. Hadde ikke jeg kunne tatt gu hos fastlegen så hadde jeg aldri i livet sjekket meg igjen... For den gynekologen er ett av de verste menneskene jeg noen gang har møtt i helsesektoren, noe mindre empatisk og omsorgsfullt kvinnemenneske skal man lete lenge etter... Hun har absolutt null forståelse for at noen synes gu er ubehagelig og smertefullt. Anonymkode: 68db1...f1b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #50 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Man er IKKE garantert at det er en bedre opplevelse, en gynekolog blir ikke pp magisk vis dedikert og omsorgsfull bare pga utdannelsen.... Det er kun en gynekolog her i kommunen som man kan henvises til. Hadde ikke jeg kunne tatt gu hos fastlegen så hadde jeg aldri i livet sjekket meg igjen... For den gynekologen er ett av de verste menneskene jeg noen gang har møtt i helsesektoren, noe mindre empatisk og omsorgsfullt kvinnemenneske skal man lete lenge etter... Hun har absolutt null forståelse for at noen synes gu er ubehagelig og smertefullt. Anonymkode: 68db1...f1b Helt enig. Jeg ble faktisk utsatt for overgrep hos mannlig gynekolog, og har blitt så traumatisert at jeg får panikkangst i forkant/etterkant av undersøkelser nå. Jeg går likevel til gynekolog, for jeg har vært heldig som har funnet dame ca 1 time unna som er veldig mild og behagelig. Så en tittel avgjør overhodet ikke om en undersøkelse blir bra eller ikke. Anonymkode: 4cb04...d6c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #51 Del Skrevet 23. januar Går aldri til gynekolog, men tar celleprøve hver 5 år hos fastlegen. Jeg har ei veldig bra fastlegen som jeg stoler 100% på. Anonymkode: a2292...312 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 23. januar #52 Del Skrevet 23. januar Går til fastlegen min som også er gynekolog ca hvert 4 år. Sist var i 2022 fordi jeg fikk første barn da. Til sommeren skal jeg føde barn igjen så da blir det sikkert en celleprøve samtidig som 6-ukerskontrollen. Men utenom det hvert 4-5 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #53 Del Skrevet 23. januar Rødstrupa skrev (1 time siden): Jeg gjorde det pga.fikk tilbudt det av henne/fastlegen. Da fikk jeg sjekker det når jeg først var der… Men nå når jeg skal sjekke igjen velger jeg en som har den type undersøkelse som sin hovedjobb, altså en gynekolog.. Det føles mest betryggende. Fastlegen ‘’styrte fælt’’ da hun skulle sette inn det apparatet for å komme til. Det var vondt og ubehagelig! Ja, det er nesten sp du føler leger er flaue over måtte ta celleprøve. Mens gynekologer gjør ikke annet enn å se underlivet. Å er raskere å. Haler ikke ut tiden. Anonymkode: 30056...c8c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #54 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du vet at HPV kan ligge latent i haugevis av år, og at man ikke vaksinerer seg for alle høyrisikoversjonene? Jeg lærte det ganske nylig the hard way med å få påvist høyrisiko HPV som ikke dekkes av vaksine, og som har ligget latent fra jeg var barn til nå i 40 årene. Anonymkode: ce0c2...643 Hvor fikk du hpv fra som barn?? Anonymkode: 26ad2...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #55 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor fikk du hpv fra som barn?? Anonymkode: 26ad2...ef8 Overgrep. Anonymkode: ce0c2...643 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #56 Del Skrevet 23. januar Celleprøve og ultralyd hvert år. Anonymkode: 12244...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #57 Del Skrevet 23. januar Ja, sjekker meg jevnlig. Først hver tredje år, nå hvert femte år som anbefalt. Tar sjekken hos "min" gynekolog på privat klinikk. En fantastisk flink dame jeg er trygg på. Anonymkode: 5b3d0...dc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #58 Del Skrevet 23. januar Har aldri sjekket meg, er 54. Anonymkode: 2e25d...b26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #59 Del Skrevet 23. januar Går til gynokologminst hvert 2.år for å ta celleprøve og innvendig ultralyd. Anonymkode: 6858d...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #60 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har aldri sjekket meg, er 54. Anonymkode: 2e25d...b26 Å du er fortsatt i live. Så det er ikke nødvendig for alle å sjekke seg. I følge de hysteriske så skulle du vært død for 30 år siden.😅 Anonymkode: 30056...c8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå