Gå til innhold

Til Jenter på Tinder. Hva forventer dere av prating?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei jenter. Jeg tror jeg har et aldeles elendig chatte-game på tinder. Hvorfor sier jeg det? Vel, ca 50% av alle samtaler slutter etter første melding frem og tilbake. Ca 25% starter aldri (svaret mitt står og venter) mens kanskje de siste 25% blir to meldingsutveklsinger eller mer. Det er faktisk mulig jeg overdriver disse tallene også.

På et vis har jeg lyst til å vise tinderprofilen min til noen av dere, for jeg tror ikke det er noe alvorlig galt med den. Jeg får mange matcher og likes, fra også mange som ser mer enn potensielle ut. Jeg tror bare at jeg ikke for fem flate øre klarer å interessere noen. Det er hvert fall langt unna hver slik, og jeg mister motet. 

I stor grad har mine date-eventyr de siste årene vært gjennom andre kanaler enn tinder; jobb, på byen, gjennom venner. Det ser ikke ut til at jeg klarer å vekke interresse på tinder, selv om noen få har vært gjennom dette.

Det hender også titt og ofte at jenten selv slutter å svare midt i en samtale selv om det var hun som startet samtalen. Det er som om chatte-versjonen av meg effektiv skrur jenter av.

Til info: jeg liker ikke å chatte med ukjente.. Jeg vil helst bare møtte noen. Jeg har ikke inntrykk av deg annet enn bildene. Men det virker som om at det forventes at jeg skal tolke henne med EN gang. At jeg skal si noe som får henne til å flamme opp! At kjemien skal starte med første tekst. Og det er her jeg sliter, Jeg flørter ikke noe spes på tekst. Vil ikke gå for hardt ut, ikke få det jeg vil har tilbake og brenne meg.

Vil helst bare ha litt info, og deretter spørre om å møtes for å SE om det kan finnes kjemi.

Dermed; Kanskje jeg er litt lite spennende i teksten. 

Spørsmål:

- Hva går igjennom hodet ditt når du mottar en melding fra en kar.

- Hva gjør deg interessert i å tekste.

- Hva gjør at du slutter å respondere på noe som kan være noe?

- Forventer du gnister med en gang, eller tenker du som meg at tinder er til for å sette opp et møte slik at man kanskje finner en gnist der?

-

Anonymkode: 037d7...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg mister interessen om det dabber av og når mannen ikke er oppriktig intressert. Merker fort om flyten i samtalen/samtalen går. Feks en del skriver bare Hei😍 Lite nysjerrig og blabla ukeblad samtaler om du skjønner hva jeg mener. Noen bare viber man med å praten går naturlig. Det er både humor og seriøse samtaler og man fordufter ikke bare.. Jeg mister også rask ineressen i de som kun svarer på seg og sitt. Dersom du stiller meg spørsmål og jeg gir et detaljert svar der jeg samtidig stille spørsmål til bake uten en eneste respons på det jeg svarte. Dette har jeg opplevd ofte når jeg har datet de siste årene og slike menn er ikke noe for meg. Jeg er heller ikke interessert å gå direkte over til snap slik mange vil. Har erfaring at da slutter man å bli kjent og det blir fort random snaping! De som snakker om sex tidlig er jeg også veldig skeptisk til, selv om jeg fint kan snakke om sex å flørte når jeg kjennet fyren, men ikke etter en eller et par samtaler før vi i hele tatt har møttes.

Anonymkode: b5996...c8c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hater den delen. 

Liker å vare ærlig og seriøst spørre rett ut om hva man ønsker, prate litt og bli bitte litt bedre kjent også møtes! 

Så kan man velge selv om man vil forsette å møtes derifra 😊

Anonymkode: 7a949...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fire jeg møtte til kaffe var veldig åpen og fikk chatten til å flyte naturlig.

Men så er jeg også ekstremt rett frem, åpen og tør å stille mye spørsmål. Om jeg får korte svar tilbake så mister jeg raskt interessen da jeg raskt kjenner på kjemi via chatten.

De trenger ikke å starte noe flamme med å si noe spesielt. Praten har vært om hvem vi er, verdier, ønsker for fremtiden, interesser etc.

Nr 4 ble kjæresten min.

Han startet samtalen med et "Hei. Synes du virker som en veldig fin person og vil gjerne bli litt bedre kjent"

Chattet noen dager, 3 timer på telefonen og møttes samme uken og det var det🤷😅♥️

Anonymkode: e9e80...c9a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forventer respons hvis jeg går i dialog med en mann på Tinder. Hvis det bare går på "Hei!", "OK!", "Enig!" eller annet korte svar uten innhold dabber det av for meg og jeg gidder ikke svare (eller ta initiativ til flere meldinger da det ikke er noe å svare på strengt tatt). Er også lei dialog der jeg spør masse om han og hans interesser som resulterer i masse svar fra hans side uten noen interesse for meg og mitt. Det verste er de som lirer av seg alt mulig om eksen og tydelig står fast i fortiden og søker støtte fra meg uten å vise interesse for meg i det hele tatt. 

Meldinger på Tinder er for meg en mulighet til å bli litt kjent for å finne ut videre om man ønsker å møtes. De som er totalt initiativløse er ikke interessante for meg. Sender jeg lange meldinger som kun besvares med et kort ja eller nei eller andre enkle ord (1-3 ord) virker det som at man er totalt uinteressert eller mangler evne til å kommunisere. De som virker veldig ivrige fordi de får respons fra meg blir også fort uinteressante når jeg forstår at det som trigger er oppmerksomhet fra meg uten at de evner å gi noe tilbake. Lei av enveiskommunikasjon. Noen menn må lære å vise interesse og engasjere seg litt tilbake også. Og så har vi de som etter kun et par meldinger lurer på hvilke preferanser jeg har i senga? Om jeg har prøvd analsex eller om jeg er positiv til swingers eller annet merkelige greier. 

Hva jeg forventer av prating? Å bli noe kjent for å avklare om vi ønsker å treffes for å eventuelt møtes videre og bli enda bedre kjent for å avklare om det kan være noe mer der. Er så lei menn på Tinder som ikke er interessert i annet enn sex. Vær iallfall ærlige om det og ikke skriv at dere søker noe seriøst når det ikke er tilfelle. Jeg ga opp hele Tinder til slutt da det virker som at det blir flere og flere useriøse menn der inne. 

Anonymkode: 6f3f9...3b1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forventer en person som virker oppriktig interessert i meg som person. Ikke seksuelt. For tidlig sexprat gjør at jeg mister all interesse. 

Det finnes utallige måter å kommunisere på som er helt ok, trenger ikke å blåse meg av banen eller finne opp hjulet i hver chat. Vær interessert i å bli kjent med det mennesket jeg er. 

Anonymkode: e2b4d...6a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Han må være interessert.

«Hei! Du er pen.» + et tilfeldig spørsmål om hvor jeg bor/hva jeg jobber med eller lignende (det står alt på profilen som han tydeligvis ikke gadd å lese) osv er totalt uinteressant.

Forventer daglige meldinger i noen uker, så kanskje jeg gidder å møte han, om magefølelsen rundt han fortsatt er god :) 

Anonymkode: 4452b...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En del er på Tinder av nysgjerrighet eller liker oppmerksomhet, disse vil nok ikke svare selv om du initierer eller sier Hei. Like greit å ikke overtenke disse.

Om personen svare bør man ganske raskt komme til poenget, hva man ønsker å finne, treffes (?) eller liknende. Ellers danber det av eller du får en brevvenn som aldri gidder å møtes.

Om du er litt konkret så er det lettere å få et svar. Særlig om du vil ta det videre og treffe personen. Spørre om hva hun kunne tenke seg å gjøre når der treffe, eller noe som kan lede til en date. 

Anonymkode: 453f6...96f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei, dette er TS. Takk for svar.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Han må være interessert.

«Hei! Du er pen.» + et tilfeldig spørsmål om hvor jeg bor/hva jeg jobber med eller lignende (det står alt på profilen som han tydeligvis ikke gadd å lese) osv er totalt uinteressant.

Forventer daglige meldinger i noen uker, så kanskje jeg gidder å møte han, om magefølelsen rundt han fortsatt er god :) 

Heisann.

Takk for innspill. Det er rett og slett særdeles få jenter jeg faktisk finner interessante av å se bildene dems.  Jeg vil møte noen for å finne ut om jeg ER interessert. 

For å være ærlig er jeg vel litt avslått. Litt pga frykt for å ikke få svar, litt fordi jeg faktisk ikke finner hun spesielt interessant ennå.

Til info så dater jeg en jente nå. Hun tok kontakt, via tinder, foreslo møte med en gang - bam. Hun var slik som meg, liker ikke føle hverandre ut bak en fasade av bilder.

Men. Det er vel kanskje ikke det beste tegnet for den fremtiden at jeg tenker på datingstrategi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får massevis av "hatt en fin helg?". Er jo begrensninger for hvor mange slike man orker å svare på. 

Skriv det du har tenkt når du sa profilen? Ser det er de jeg har orket å svare på. 

Dere har jo matchet, så hun er i utgangspunktet interessert i deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mona123 skrev (4 minutter siden):

Får massevis av "hatt en fin helg?". Er jo begrensninger for hvor mange slike man orker å svare på. 

Skriv det du har tenkt når du sa profilen? Ser det er de jeg har orket å svare på. 

Dere har jo matchet, så hun er i utgangspunktet interessert i deg. 

Det er et godt tips det. Jeg prøver jo a kommentere noe relatert til bildene som jeg finner interessant!

Jeg gikk forbi en dame i dag som gikk sammen med en kar. En dame som jeg matchet med på tinder for tre måneder siden. Vi pratet kort frem og tilbake og så ble vi enige om å møtes. men når det kom til å bestemme tidspunkt så stoppet hun å svare. Slike ting kan jeg analysere meg ihjel av. Brukte jeg feil adjektiv her? Fordi jeg brukte det ordet, tror hun at jeg er slik og slik? Lager hun en hel personlighet av meg nå, basert på den setningen? Var jeg for uspesifikk, ble jeg tolket som usikker? For ja, når en dame er pen nok, blir jeg usikker.

Og jeg er mye kjekkere enn han gjøken som hun gikk ved siden av.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er et godt tips det. Jeg prøver jo a kommentere noe relatert til bildene som jeg finner interessant!

Jeg gikk forbi en dame i dag som gikk sammen med en kar. En dame som jeg matchet med på tinder for tre måneder siden. Vi pratet kort frem og tilbake og så ble vi enige om å møtes. men når det kom til å bestemme tidspunkt så stoppet hun å svare. Slike ting kan jeg analysere meg ihjel av. Brukte jeg feil adjektiv her? Fordi jeg brukte det ordet, tror hun at jeg er slik og slik? Lager hun en hel personlighet av meg nå, basert på den setningen? Var jeg for uspesifikk, ble jeg tolket som usikker? For ja, når en dame er pen nok, blir jeg usikker.

Kanskje du er for kjekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Gjør det enkelt å svare på. Gi to alternativer. 

"Du virker x, det liker jeg. Tenkte vi heller kan bli kjent over en middag på RESTAURANT X. Passer torsdag eller fredag best?" 

Jo mer du kan tilrettelegge for at hun skal slippe å forholde seg til valg, desto enklere. Da finner du raskt ut om hun faktisk vil treffe deg eller om hun bare tekster for egoboost. 

Endret av Mona123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dumt at du ikke benyttet deg av muligheten til å fortelle henne det mens du hadde sjansen. 

- Jeg er mye kjekkere enn denne gjøken du går med (foran gjøken).  

voila. så skjønner hun at du er mye kjekkere og da vil hun jo ha deg. 

Anonymkode: f6217...40d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eg tror eg sletter Tinder snart grunnet det samme. Begynner å bli så lei av samtaler som dør ut. Eller blir totalt uinterresante. Eller damer som aldri svarer.

Sist samtale eg hadde virket jo litt lovende. Hun drev gård, eg sa nå at eg var oppvokst på gård og litt.

Svar tilbake var "Ahhh"

I all verden hva skal eg svare på det.

Gikk litt tid før eg skrev noe oppfølgingspørsmål som fks. om hun hadde drevet gården lenge.

Match fjernet........

Kjenner eg blir så grådig lei og kaster bort tiden der.

Igjen eg liker jo å treffe nye folk og finne på noe. Eit fåtall eg har matchet med på tinder selv om det ikke har blitt noe romantisk akkurat så har vi blitt gode venner, turvenner og møtes gjerne igjen når det passer seg.

Anonymkode: 96e30...8eb

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hei, dette er TS. Takk for svar.

Heisann.

Takk for innspill. Det er rett og slett særdeles få jenter jeg faktisk finner interessante av å se bildene dems.  Jeg vil møte noen for å finne ut om jeg ER interessert. 

For å være ærlig er jeg vel litt avslått. Litt pga frykt for å ikke få svar, litt fordi jeg faktisk ikke finner hun spesielt interessant ennå.

Til info så dater jeg en jente nå. Hun tok kontakt, via tinder, foreslo møte med en gang - bam. Hun var slik som meg, liker ikke føle hverandre ut bak en fasade av bilder.

Men. Det er vel kanskje ikke det beste tegnet for den fremtiden at jeg tenker på datingstrategi

Hvorfor ser du bare på bildene da? Les info. Se om dere har de samme ønskene osv, spør om du lurer på noe. 
Når menn kommenterer bildene/utseendet mister jeg også interessen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du tror utseendet er det som er viktigst. Du virker overfladisk… det skinner sikkert i gjennom 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde aldri møtt noen før jeg visste at vi har LITT felles å prate om, ønsker samme ting (jeg vil f.eks ikke ha barn under noen omstendighet, ei heller stebarn), og det MÅ skinne gjennom at personen har litt humor. Møter aldri noen etter to linjer chat. 

Anonymkode: 5c1b9...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mona123 skrev (5 timer siden):

Gjør det enkelt å svare på. Gi to alternativer. 

"Du virker x, det liker jeg. Tenkte vi heller kan bli kjent over en middag på RESTAURANT X. Passer torsdag eller fredag best?" 

Jo mer du kan tilrettelegge for at hun skal slippe å forholde seg til valg, desto enklere. Da finner du raskt ut om hun faktisk vil treffe deg eller om hun bare tekster for egoboost. 

Herregud, aldri i livet om jeg hadde stilt. Jeg sliter aldri med å ta valg i livet, og en sånn åpenbar strategi hadde jeg glatt valgt bort. 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Med den holdningen skjønner jeg jo at de ikke gidder. Du skjønner at han kan ha bøttelass med sjarm, humor, humør og kanskje selvinnsikt du har mindre av? Den "kjekkeste" jeg datet i min karriere viste seg å være en selvopptatt dust med narsissistiske tendenser. Alle de mindre glansbildepene hadde mye mer å by på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud, aldri i livet om jeg hadde stilt. Jeg sliter aldri med å ta valg i livet, og en sånn åpenbar strategi hadde jeg glatt valgt bort. 

Er jo litt dumt at du leser det som om jeg mener at man ellers ikke greier å ta valg. Dette handler om å gjøre det enkelt, i en travel hverdag der hvor vi kvinner får ganske mange forespørsler. 

Jeg hadde satt pris på en mann som kom med forslag, fremfor kjedelig chatting. Jeg har jo i utgangspunktet vist interesse ved å sveipe ja. Ts vil møte folk, for å finne ut av om det er noe å gå videre på. Han spør etter tips for hvordan man kan gå videre. 

Det er lettere for meg å sjekke i kalenderen om foreslåtte tidspunkt passer. 

Man har jo i utgangspunktet matchet, hvorfor skal man bruke så sykt lang tid før man treffes? 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...