AnonymBruker Skrevet 22. januar #1 Del Skrevet 22. januar Jeg er på tur ut av et forhold. Vi har et barn sammen på 5 år. Jobber 80% innen helsevesenet, og pga helsemessige utfordringer kan jeg ikke jobbe mer enn dette. Har utbetalt 32 000,- i lønn i mnd. Her jeg bor ligger utleieleiligheter ca på 10000,- i mnd. Vil jeg klare dette økonomisk? Samvær blir fordelt 50/50. Anonymkode: 2bef5...f37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #2 Del Skrevet 22. januar Ja. Det vil jeg si. Det blir selvsagt trangere, og du vil sikkert være nødt å tenke litt over hva pengene går til. Men det er høyst gjennomførbart. Når det kommer til barnet skal jo begge foreldre betale for større ting, så du er jo ikke alene om det i alle fall. Hvem av dere tjener mest? Og hvem får barnetrygden? Anonymkode: 35633...0da 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #3 Del Skrevet 22. januar Ja, det klarer du. Anonymkode: 098d5...b88 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #4 Del Skrevet 22. januar Jeg klarer meg på 20.000i måneden etter leie og har tre barn, så det klarer du. Anonymkode: b1dc7...e57 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #5 Del Skrevet 22. januar Jeg har barnet mer enn deg, og ca det samme igjen etter bolig er betalt. Det går veldig bra. Det er jo selvfølgelig en overgang, men det kommer til å gå bra 😊 Anonymkode: b8d4e...a59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 22. januar #6 Del Skrevet 22. januar Ja! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #7 Del Skrevet 23. januar Annen hver uke vil du jo ha fri fra barnet og dermed mindre å gjøre de ukene så da kan du jo jobbe mer da enn du har kapasitet til nå. Anonymkode: 25436...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #8 Del Skrevet 23. januar Har du bil? Anonymkode: 118a6...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #9 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg er på tur ut av et forhold. Vi har et barn sammen på 5 år. Jobber 80% innen helsevesenet, og pga helsemessige utfordringer kan jeg ikke jobbe mer enn dette. Har utbetalt 32 000,- i lønn i mnd. Her jeg bor ligger utleieleiligheter ca på 10000,- i mnd. Vil jeg klare dette økonomisk? Samvær blir fordelt 50/50. Anonymkode: 2bef5...f37 Om de helsemessige grunnene er dokumentert kan du vel søke om 20 % uføregrad og få litt ekstra. Det vil selvfølgelig bli litt trangere, men du vil klare deg. Anonymkode: 78021...1ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #10 Del Skrevet 23. januar Kommer jo an på hva du har av utgifter ellers. Studielån? Billån/bil? Anonymkode: 40f3d...2c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #11 Del Skrevet 23. januar Jeg har nå klart meg i snart 6 år på 28000 i mnd, med ett barn! Jeg er snart ferdig utdannet og vil ha over 30 utbetalt da. Betaler leie på 11000 pluss strøm utenom, jeg spiser godt og klarer oss helt fint. Husk at du får utvidet barnetrygd pluss bidrag fra far om han tjener mye mer enn deg? Dette kommer til å gå fint😍 Anonymkode: 5c84f...342 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 23. januar #12 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Om de helsemessige grunnene er dokumentert kan du vel søke om 20 % uføregrad og få litt ekstra. Det vil selvfølgelig bli litt trangere, men du vil klare deg. Anonymkode: 78021...1ca Får ikke dekka 20% uføre, må ha minst 50% nedsatt arbeidsevne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #13 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Om de helsemessige grunnene er dokumentert kan du vel søke om 20 % uføregrad og få litt ekstra. Det vil selvfølgelig bli litt trangere, men du vil klare deg. Anonymkode: 78021...1ca Nei, det kan man ikke. Sitat Inntektsevnen må være varig nedsatt med minst 50 prosent på grunn av sykdom og/eller skade, med mindre: - Man mottar arbeidsavklaringspenger (AAP) når man søker om uføretrygd. Da er det nok at inntektsevnen er nedsatt med 40 prosent. - Uførheten skyldes en godkjent yrkesskade eller yrkessykdom (nav.no). Da er det tilstrekkelig at inntektsevnen er varig nedsatt med minst 30 prosent. Kilde Anonymkode: 92017...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #14 Del Skrevet 24. januar Arx skrev (På 23.1.2025 den 19.56): Får ikke dekka 20% uføre, må ha minst 50% nedsatt arbeidsevne Kan være at det er noe å hente fra jobbens pensjonskasse. Verdt å sjekke, i alle fall. Anonymkode: ed521...8c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå