Gå til innhold

Faren min som er farmasøyt har snoket i hvilke medisiner jeg bruker på jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg så nettopp på Helsenorge at apoteket min far jobber ved har vært inne på reseptene mine og jeg kan ikke tro annet enn at det er min far... Synes det er skikkelig dårlig gjort. 

Anonymkode: 530e5...e77

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er jeg helt enig med deg i! Men hvordan kan du se det?

Anonymkode: bb2b2...61f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan ser kan du se at han har sjekket det ?

Om det er tilfellet har han brutt loven. Ville vurdert å meldt det inn, men jeg har et veldig dårlig forhold til min far da så.

Anonymkode: 761c1...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jeg helt enig med deg i! Men hvordan kan du se det?

Anonymkode: bb2b2...61f

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan ser kan du se at han har sjekket det ?

Anonymkode: 761c1...9de

Flere veier inn, men du kan gå inn på reseptene dine på Helsenorge og trykke på "reseptformidleren", for eksempel. Da kan du velge "Logg over bruk" og se hvor reseptoversikten din har vært åpnet.

Så vet jo ikke jeg hvor sannsynlig det er at dette er snoking og hvor sannsynlig det er at det har en annen forklaring, åpenbart. Hvis det er snoking fra far er det i hvert fall et stort, stort overtramp. Som ansatt og forvalter av slike opplysninger, og det er alvorlig i seg selv, men selvfølgelig aller mest som far. Veldig både uprofesjonelt og invaderende. Nå vet mine foreldre godt hvilke to medisiner jeg bruker, og jeg hadde snakket åpent med dem hvis de hadde spørsmål, men det er helt jævla uakseptabelt å gå inn og snoke i voksne menneskers helseopplysninger. Jeg hadde reagert veldig sterkt selv.

Anonymkode: 0151a...24b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har vært hos dette apoteket innenfor rimelig tidsrom, ville jeg meldt det inn til statsforvalteren. At det er en forelder som har forbrutt seg gjør ikke saken formidlende.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare ikke gå på en smell og klandre han før du er sikker. Kanskje har de hatt noe etterkontroll, stikkprøver, tilsyn osv.

Anonymkode: 01456...847

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare ikke gå på en smell og klandre han før du er sikker. Kanskje har de hatt noe etterkontroll, stikkprøver, tilsyn osv.

Anonymkode: 01456...847

Spiller ingen rolle. Selv om tjenesterettslig behov foreligger, om det er noen du kjenner privat, så skal du ikke gå inn og leser, du gir oppgaven til en kollega.

TS: Meld fra til arbeidsgiver eller statsforvalter og be om å være anonym. Kan det like godt være noen andre som har oppdaget snokinga, han trenger ikke å vite at det er du.

Anonymkode: 48f56...cfa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg så nettopp på Helsenorge at apoteket min far jobber ved har vært inne på reseptene mine og jeg kan ikke tro annet enn at det er min far... Synes det er skikkelig dårlig gjort. 

Den farmasøyten som gjør slikt kan i så fall få en advarsel. Dette vet alt helsepersonell og ansatte på apotek at ikke er lov... Å snoke i resepter og journaler uten at det er nødvendig. Faren din tror nok at du ikke er så smart at du kan se det.

Anonymkode: 32aa0...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spiller ingen rolle. Selv om tjenesterettslig behov foreligger, om det er noen du kjenner privat, så skal du ikke gå inn og leser, du gir oppgaven til en kollega.

Anonymkode: 48f56...cfa

Det er selvfølgelig riktig, men TS sier jo helt eksplisitt i første setning i tråden at "apoteket" har vært inne. Den innsynsloggen på Helsenorge viser apotekene på virksomhetsnivå, ikke ansattnivå. Så har selvfølgelig apotekene mer detaljert oversikt tilgjengelig ved tilsyn o.l. Så det kan i prinsippet være en kollega fremfor faren, det er det den du siterte minnet om.

Så er det selvfølgelig skikkelig påfallende dersom det eneste stedet i verden som uten noen åpenbar forklaring har vært innom reseptene til TS er akkurat det apoteket der faren er farmasøyt. Det er naturlig å tenke at det er ham. Men også greit å oppfordre til varsomhet når det eneste man er helt sikker på er at noen ved apoteket har vært innom.

Anonymkode: 0151a...24b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Er dette tilfellet så har han gjort noe strengt forbudt. Send klage til Helsetilsynet/statsforvalter. 

Anonymkode: 91d24...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er dette tilfellet så har han gjort noe strengt forbudt. Send klage til Helsetilsynet/statsforvalter. 

Og en ting til, finn helsepersonell nummeret hans, og sperr han for all tilgang til din journal/resepter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...