Gå til innhold

Hva er den beste sparekontoen med høy rente om du skal parkere noen hundre tusener i et par år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ikke fond eller aksjer. Jeg har allerede det.

Jeg spør utelukkende om beste sparerente. Kan gjerne være begrensning på uttak, men ikke uten mulighet til uttak.

Anonymkode: 732a0...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

finansportalen.no har liste over bortimot alle banker og sparekonti, siden bankene er pliktige til å sende inn slike opplysninger.

Anonymkode: 4c014...d21

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høyeste rente jeg får opp er 5.26% fra Bluestepbank med 6mnd binding og fastrente.

Høyeste rente til betingelser jeg kan tenke meg er Collector med 5.05% (flytende rente, ingen begrensninger på uttak, ingen binding)

Anonymkode: 6520c...3e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ikke fond eller aksjer. Jeg har allerede det.

Jeg spør utelukkende om beste sparerente. Kan gjerne være begrensning på uttak, men ikke uten mulighet til uttak.

Anonymkode: 732a0...485

Jeg har valgt instabank, som kun har 31 dagers krav til forvarsel for uttak/overføring.

Renten er på 5,11%. Ikke markedets beste - men ikke veldig langt unna. Da jeg lever i noe usikre økonomiske tider og ønsker ikke binde meg (pengene) over lengre tid, er en måneds forvarsel er helt passende for min del.

At jeg ikke har noe særlig innskudd påvirket også valget mitt, jeg begynte med 20'. Hadde jeg hatt vesentlig mer kapital hadde jeg kunne få noe bedre rente, som faktisk ville gitt noe utslag selv om det bare er snakk om noen få promille.

Jeg fant banken via en portal som fungerer godt, og er driftet på offentlige midler, men fristilt økonomisk og er til for deg og meg.

Anonymkode: ffd86...62c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finansportalen.no

Anonymkode: 2590b...fff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Elka. 5.8%

Anonymkode: d4102...6f3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har 5 % i Sparebank1. 

Anonymkode: 454a2...e0c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Elka. 5.8%

Hvordan fikk du til det? På finansportalen ligger Eika på 153.plass, alternativt 56.plass med Sparesmart.no.

Men det er såpass høy rente at det begynner å bli interessant å øke belåningen på huset for å sette inn der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
newman01 skrev (19 minutter siden):

Hvordan fikk du til det? På finansportalen ligger Eika på 153.plass, alternativt 56.plass med Sparesmart.no.

Men det er såpass høy rente at det begynner å bli interessant å øke belåningen på huset for å sette inn der. 

Liten Eika lokalbank. Dette tilbudet ligger ikke ute på noen logg eller sider. Artig at utlånsrenten i samme bank er 5.56% på det laveste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Liten Eika lokalbank. Dette tilbudet ligger ikke ute på noen logg eller sider. Artig at utlånsrenten i samme bank er 5.56% på det laveste.

Så det er jo bare å låne opp for alt det er verdt. 0,24% rentedifferanse og 5 mill i ekstralån er jo 12'000 rett i lomma gratis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
newman01 skrev (3 minutter siden):

Så det er jo bare å låne opp for alt det er verdt. 0,24% rentedifferanse og 5 mill i ekstralån er jo 12'000 rett i lomma gratis. 

Forsåvidt. Nå tillater de ikke at man gjør dette i samme bank. Men en kunne lånt det i en annen bank og kjørt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...