AnonymBruker Skrevet 23. januar #41 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ignorer gaslightingen her. Sannheten er at du som asiatisk mann har en sjanse i datingmarkedet, men oddsene er betydelig dårligere sammenlignet med en nordmann eller en afrikaner. Nesten alle mine asiatiske kamerater har vært single hele livet, til tross for at de er fantastiske menn med gode utdanninger, verdier og holdninger. Likevel opplever de å bli avvist før de i det hele tatt rekker å åpne munnen, spesielt på byen. Å trekke frem at "jeg kjenner en asiat som har kjæreste" som motargument blir en anekdotisk feilslutning. Det at noen få lykkes, motbeviser ikke at det finnes en betydelig skjevhet an asiatisk menn blir vurdert i dating. Anonymkode: 12625...126 Jeg vet om asiatere uten kjæreste og kan nevne dem, men når andre nevner asiater med kjæreste, så er dette en anekdotisk feilslutning 😅 Opplever vel faktisk at en del kvinner synes asiatiske menn er veldig vakre, inkludert meg selv. Jeg synes feks fredrik solvang er en av de peneste i Norge, ikke at det hjelper meg da. Er flere som elsker asiatiske artister og dåner av dem. Er ikke noen nyhet. Og ja, alle mine bekjente menn med sørøst-asiatisk utseende enten har eller har vært i langvarige forhold, den ene med meg. Har ikke noe med noen fetisj å gjøre heller. Anonymkode: 12d44...695 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 23. januar #42 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ignorer gaslightingen her. Sannheten er at du som asiatisk mann har en sjanse i datingmarkedet, men oddsene er betydelig dårligere sammenlignet med en nordmann eller en afrikaner. Nesten alle mine asiatiske kamerater har vært single hele livet, til tross for at de er fantastiske menn med gode utdanninger, verdier og holdninger. Likevel opplever de å bli avvist før de i det hele tatt rekker å åpne munnen, spesielt på byen. Å trekke frem at "jeg kjenner en asiat som har kjæreste" som motargument blir en anekdotisk feilslutning. Det at noen få lykkes, motbeviser ikke at det finnes en betydelig skjevhet an asiatisk menn blir vurdert i dating. Anonymkode: 12625...126 Du bruker faktisk anekdoter til å 'motbevise' en konklusjon som følger fra en annen anekdote. Generelt sett søker folk mot de som likner seg selv - det finnes det statistikk på. Så ALLE etnisme minoriteter stiller med litt dårligere kort i gjennomsnitt versus etnisk norske kvinner. Men, det betyr ikke at folk er sjanseløse på noe vis fordi de har slik og sånn etnisitet, men de må sannsynligvis tåle å bli avvist litt oftere hvis akkurat etniske nordmenn er "the target audience". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #43 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vil å se godt trent og muskuløs ut fjerne den stereotype om asiatere som nerder og tynne? Vil det hjelpe og øke sjansen min bedre? Jeg er fra Kambodsja forresten, men ikke så mørk i huden. Anonymkode: bbf32...9b3 Anbefaler deg å starte med kampsport. Da trener du kroppen allsidig, og det gir selvtillit. Selvtillit er noe damer finner tiltrekkende, ikke en som kanskje står i bakgrunnen og føler at han er den siste som blir valgt ute på byen. Vær trygg på deg selv, rett ryggen og se folk i øynene. Oppfør deg høflig og hyggelig. Jeg kjenner til flere damer som er sammen med menn av asiatisk opprinnelse, så det er ikke noen umulighet. Det kan sikkert hende at du blir valgt bort av de typisk høye norske damene, men om du er 1,72, så er du likevel høyere enn veldig mange kvinner. Anonymkode: 9a7ae...f1e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #44 Del Skrevet 23. januar Alt handler om preferanse. Jeg kan fint se at en ikke hvit mann er pen/kjekk. Men jeg har aldri blitt tiltrukket mot annet enn hvite menn. Jeg er selv halvt asiatisk og 173 cm, men født og oppvokst her og har null forbindelse med mine asiatiske røtter. Har alltid hatt ekstra dragning mot blå/grønne øyne og lyst hår og det var noe av det som øyeblikkelig trakk meg mot kjæresten. Men har flere venninner som fint kunne datet en som hadde asiatisk og som finner det eksotisk og sexy. Anonymkode: e7f9c...3ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #45 Del Skrevet 23. januar Jeg synes asiatiske menn kan være veldig vakre, men mange er også lave med tynn/feminin bygning og har liten tiss. Jeg, som er en høy og kraftig/muskuløs dame, tiltrekkes av ditto menn. Anonymkode: 650d8...ccf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #46 Del Skrevet 23. januar Mine preferanser ligger ikke hos asiatere og afrikanske. Som venn kunne du helt sikkert vært venn med meg, men aldri som noen kjæreste. Samtidig så er ikke mine preferanser likt hos alle. Kanskje du må stresse ned litt, det kommer alltids ei dame rekendes på en fjøl i din retning en dag også. Anonymkode: e9f61...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #47 Del Skrevet 23. januar Jeg er norsk kvinne som kun tenner på asiatiske menn, så helt håpløst er det ikke, Men om det er så mange av oss vet jeg ikke. Det sagt, at mannen er asiater gjør kun at han får en for innafor hos meg. Han må fortsatt ha en trivelig personlighet, og ikke minst må det være kjemi. Anonymkode: 8681e...166 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #48 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg synes asiatiske menn kan være veldig vakre, men mange er også lave med tynn/feminin bygning og har liten tiss. Jeg, som er en høy og kraftig/muskuløs dame, tiltrekkes av ditto menn. Anonymkode: 650d8...ccf Jeg er 177, og mitt eneste krav er at han må være minst like høy som meg. Slank benbygning liker jeg, gymbros er skikkelig avtennende for min del. Liten tiss driter jeg fullstendig i. Så forskjellig kan man være Anonymkode: 8681e...166 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #49 Del Skrevet 23. januar De fleste jeg kjenner med asiatisk utseende har kjæreste/kone, enten de er adopterte eller har innvandrerbakgrunn. Det er kanskje vanskeligere, spesielt på appene, men ikke umulig. Du må jobbe litt med personligheten, selvtillit er definitivt en attraktiv egenskap. Bli trygg i deg selv og hva du har å tilby. Skader aldri å være litt trent og se bra ut i tøyet, finn din egen stil. Du trenger ikke at «alle» vil ha deg, de aller færreste av oss kan velge og vrake, du må bare finne de damene som synes akkurat du er kjempeflott. Anonymkode: 5421b...8e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #50 Del Skrevet 23. januar Merk deg at de fleste veldig negative her er andre menn😅 For oss damer er det ikke sånn at "alle" har noe generelt imot asiatiske menn, det blir som alt annet med smak og behag, individuelt. Hovedproblemet blir med damer som er høye, de sliter allerede med at de ikke passer den typisk feminine stereotypien med liten og nett, så de blir ekstra følsomme for å ikke være den høyeste i parforholdet. Jeg vil ikke egentlig anbefale sjekking på utesteder for noen, vanskelig å få noe inntrykk av folk. Anonymkode: 26e39...5ee 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #51 Del Skrevet 23. januar knooters skrev (6 timer siden): Du bruker faktisk anekdoter til å 'motbevise' en konklusjon som følger fra en annen anekdote. Generelt sett søker folk mot de som likner seg selv - det finnes det statistikk på. Så ALLE etnisme minoriteter stiller med litt dårligere kort i gjennomsnitt versus etnisk norske kvinner. Men, det betyr ikke at folk er sjanseløse på noe vis fordi de har slik og sånn etnisitet, men de må sannsynligvis tåle å bli avvist litt oftere hvis akkurat etniske nordmenn er "the target audience". Jeg bruker ikke anekdoter for å motbevise, kun for å illustrere ett poeng. Det jeg sier er backet av flere studier og plattformer. Du er egentlig enig med meg, og det er tydelig fra svaret ditt, men du vil bare diskutere. Jeg sa aldri at han var sjangseløs, men at det blir noe vanskeligere for han. Dette med preferanser er helt normalt, og det er ikke noe som kun gjelder norske damer. Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke bare kan være ærlig om det? Anonymkode: 12625...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #52 Del Skrevet 23. januar Ja du har veldig dårlig sjans. Anonymkode: 027c1...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #53 Del Skrevet 23. januar Du har selvsagt sjans. Jeg kjenner til flere asiatiske menn med damer. Men nå skal jeg komme med et litt uortodoks forslag. Mange damer (inkludert meg selv) går mer etter en spesiell type, enn hudfarge, ansiktstrekk eller kroppsfasong. Så hvis du klarer å skape deg en litt iøynefallende stil så kan dette fremstå som at du har ekstra med selvtillit. Selv er jeg veldig svak for langt hår og rock/metal-typer. Og det er mange usikre, nerder i det miljøet som drar damer rett og slett fordi de har peiling på musikk og ellers har stilen som markerer denne interessen. Finnes sikkert andre type miljøer som har sin egen, særegne stil. Hvis du har trekk som får deg til å se litt ut som native american (indianer) så vil du iallfall kle langt hår 😍 Mange har siklet over denne typen her Nuno Bettencourt): Anonymkode: 07dc3...ecd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 23. januar #54 Del Skrevet 23. januar Skal aldri si aldri, men de norskasiatiske jeg kjenner har både norske og norskasiatiske partnere. Han som er sammen med ei med to norske foreldre er kjekk og sjarmerende i mine øyne. Men han er nok ikke typen som satt bakerst og ventet pent, jeg tror nok han hadde selvtillit nok til å vise at han likte sin fremtidige kone/babymama😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 23. januar #55 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du har selvsagt sjans. Jeg kjenner til flere asiatiske menn med damer. Men nå skal jeg komme med et litt uortodoks forslag. Mange damer (inkludert meg selv) går mer etter en spesiell type, enn hudfarge, ansiktstrekk eller kroppsfasong. Så hvis du klarer å skape deg en litt iøynefallende stil så kan dette fremstå som at du har ekstra med selvtillit. Selv er jeg veldig svak for langt hår og rock/metal-typer. Og det er mange usikre, nerder i det miljøet som drar damer rett og slett fordi de har peiling på musikk og ellers har stilen som markerer denne interessen. Finnes sikkert andre type miljøer som har sin egen, særegne stil. Hvis du har trekk som får deg til å se litt ut som native american (indianer) så vil du iallfall kle langt hår 😍 Mange har siklet over denne typen her Nuno Bettencourt): Anonymkode: 07dc3...ecd 😆😆😆😆😆😆😆🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 23. januar #56 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Adolf, Benito (Italia) og Japan, ja. Såkalte Axis Powers. Så ja, å gå etter norske damer er som å gå etter japanske damer i Japan. Eller etter italienske damer i Nord-Italia som er ekstra rasistisk. En fra Kambodsja har veldig lav sjanse. Anonymkode: 37963...472 Er italienere rasistiske? Ikke mot turister vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #57 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har sørøst-asiatiske opprinnelse men født og oppvokst i Norge. Er godt integrert og har norske venner. Men jeg sliter i damefronten. Har prøvd å sjekke opp damer på byen, men blir hele tiden avvist eller sett på som et tredje hjul bak de norske kompisene. Har hendt til og med at utenlandske kompiser som er arabisk og afrikansk tiltrekker oppmerksomhet enn jeg. Mister litt motet av dette. Anonymkode: bbf32...9b3 Hvor høy er du, hva er interessene og jobb, de siste to avgjør litt om hva slags jenter du møter på. Hadde satset på å finne dame på steder med felles interesser. Anonymkode: 3aaae...a22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #58 Del Skrevet 23. januar Da jeg var singel ble jeg nesten bare tiltrukket av sørøstasiatiske menn! 😅 Jeg tror det blir mer og mer vanlig å tiltrekkes av asiatiske menn i vesten, bl.a pga K-pop, K-drama, +++ Dog; Det er generelt vanskelig å finne partner i disse tider. Anonymkode: 4d8f3...dd4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #59 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Akkurat dette gjelder jo alle. Det handler om preferanser. For all del så kan det være at jeg synes at du er stygg som nøkken mens naboen synes du er all that. Ts, det finnes mange som liker deg som du er. Men har du likt de av dem du har møtt til nå? Jeg vet om mange flotte asiatere, jeg har selv vært i lag med to. Det var verdiene vi hadde som ikke klaffet.. Anonymkode: f2757...15b Det er ikke til å stikke under en stol at sørasiatere har et utseende som skiller seg fra alle andre folkeslag. Anonymkode: 576e0...036 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bbbb Skrevet 23. januar #60 Del Skrevet 23. januar Jeg har hatt kjæreste fra Japan tidligere og synes menn fra sør øst Asia kan være veldig attraktive. Jeg er i 30-årene og har ikke merket at mine venninner er negative til menn med sør øst asiatisk utseende. Hvor gammel er du, TS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå