AnonymBruker Skrevet 22. januar #21 Del Skrevet 22. januar Bryter ikke Danby Choi og Fredrik Solvang mytene om asiatere og hjelper de litt også? Anonymkode: bbf32...9b3 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #22 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og gaslighter ikke du også? Anonymkode: bbf32...9b3 Nei, jeg gaslighter ikke. Jeg anerkjenner at asiatiske menn har muligheter, men at oddsene deres objektivt sett er dårligere. Det er en stor forskjell mellom å si "du har det tøffere, men du kan fortsatt lykkes" og å si "du har akkurat samme forutsetninger som alle andre", noe som åpenbart ikke stemmer. Jeg driver med ærlig realisme, ikke gaslighting. Anonymkode: 12625...126 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #23 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, jeg gaslighter ikke. Jeg anerkjenner at asiatiske menn har muligheter, men at oddsene deres objektivt sett er dårligere. Det er en stor forskjell mellom å si "du har det tøffere, men du kan fortsatt lykkes" og å si "du har akkurat samme forutsetninger som alle andre", noe som åpenbart ikke stemmer. Jeg driver med ærlig realisme, ikke gaslighting. Hva med at de trener seg til å se ut som bodybuilder og vekk fra den stereotypiske tynne nerder med potteklipp og briller? Anonymkode: bbf32...9b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #24 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det har nok fint lite med utseendet ditt å gjøre, og mer å gjøre med utstrålingen din å gjøre, jobb med selvtilliten. Anonymkode: b3491...e9f Enig. En tiltrekkende mann, er en tiltrekkende mann - uansett etnisitet. Og å være tiltrekkende handler om veldig mye mer enn utseendet. Selvtillit har mye å si. Det betyr ikke at man må være "cocky" eller høy på seg selv, men være trygg på seg selv. Personlig er humor alfa og omega for min del. Mannen min får meg fortsatt daglig til å le etter snart ti år sammen, og jeg blir fortsatt sjarmert hver gang. Men det viktigste er altså å være seg selv og å være trygg på seg selv. Jobb med selvtilliten og selvbildet først og fremst. Anonymkode: f11e3...bad 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #25 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ignorer gaslightingen her. Sannheten er at du som asiatisk mann har en sjanse i datingmarkedet, men oddsene er betydelig dårligere sammenlignet med en nordmann eller en afrikaner. Nesten alle mine asiatiske kamerater har vært single hele livet, til tross for at de er fantastiske menn med gode utdanninger, verdier og holdninger. Likevel opplever de å bli avvist før de i det hele tatt rekker å åpne munnen, spesielt på byen. Å trekke frem at "jeg kjenner en asiat som har kjæreste" som motargument blir en anekdotisk feilslutning. Det at noen få lykkes, motbeviser ikke at det finnes en betydelig skjevhet an asiatisk menn blir vurdert i dating. Anonymkode: 12625...126 Nei, slutt da. Du kommer selv med anekdotiske eksempler. Anonymkode: f11e3...bad 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #26 Del Skrevet 22. januar Som asiater selv, jeg blir sikkelig demotivert og lei meg av alle disse påstandene om oss...... Anonymkode: bbf32...9b3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #27 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Nei, slutt da. Du kommer selv med anekdotiske eksempler. Anonymkode: f11e3...bad Anekdoter kan være nyttige for å illustrere et poeng, men de motbeviser ikke systematiske trender. Studier viser at asiatiske menn scorer lavest på datingapper, mens hvite menn scorer høyest - dette er et statistisk mønster, ikke en subjektiv oppfatning. Hvis du mener at dette ikke er reelt, da må du forklare hvorfor samme mønster dukker opp på tvers av ulike studier og plattformer. Å avfeie dette som 'anekdotisk' uten å forholde seg til data er rett og slett intellektuell latskap. Anonymkode: 12625...126 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #28 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anekdoter kan være nyttige for å illustrere et poeng, men de motbeviser ikke systematiske trender. Studier viser at asiatiske menn scorer lavest på datingapper, mens hvite menn scorer høyest - dette er et statistisk mønster, ikke en subjektiv oppfatning. Hvis du mener at dette ikke er reelt, da må du forklare hvorfor samme mønster dukker opp på tvers av ulike studier og plattformer. Å avfeie dette som 'anekdotisk' uten å forholde seg til data er rett og slett intellektuell latskap. Anonymkode: 12625...126 Men se bort ifra datingsapper, hvis asiatiske menn møter på singeltreff, turlag osv. Scorer de dårlig der og? Anonymkode: bbf32...9b3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #29 Del Skrevet 22. januar Hvor gammel er du da? Jeg har inntrykk av at din opprinnelse er veldig "it" blant mine jevnaldrende under 30, sikkert litt pga høy k-pop eksponering 🤩 Få opp selvtilliten, du har absolutt ikke etnisiteten å skylde for lite drag. Anonymkode: 45352...14c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #30 Del Skrevet 22. januar Jepp ikke håp for deg. Liten tisselur osv. Nei fra spøk til alvor, hvorfor tror du dette Anonymkode: 2c902...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #31 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men se bort ifra datingsapper, hvis asiatiske menn møter på singeltreff, turlag osv. Scorer de dårlig der og? Anonymkode: bbf32...9b3 Jeg har ikke kun basert meg på studier av datingapper, singeltreff eller turlag, og jeg vet ikke om asiatiske menn scorer dårligere i alle sosiale settinger. Men jeg forstår heller ikke hvorfor vi skal se bort fra datingapper, når datingapper nettopp isolerer det vi diskuterer utseendebasert diskriminering. På datingapper skjer valgene umiddelbart, basert på førsteinntrykk, uten påvirkning fra personlighet eller andre faktorer. Hvis asiatiske menn systematisk scorer dårligere på en plattform som kun handler om det ytre, hvordan kan du da argumentere for at dette ikke er en reell utfordring? Datingapper gir oss et perfekt testgrunnlag fordi de er overfladiske av natur. Anonymkode: 12625...126 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #32 Del Skrevet 22. januar jeg har hatt meg med en fra et asiatisk land! ikke noe tull med han. tror det var jeg som dret meg ut.. ruste meg på den tiden. lenge siden. Anonymkode: b8dfd...ba4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #33 Del Skrevet 22. januar Vet ikke hvor gammel du er, men for de i yngre generasjon har K-Pop og cred asiatiske filmer endret mye. Asiatiske men er hot Søsteren min er 23 og hun crusher på Kim Tae-hyung og andre jeg ikke husker navnet på. Pluss du er jo norsk, og ingen kulturforskjeller å ta hensyn til. Ikke mist motet! Anonymkode: 2a4fe...08d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #34 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hardt og brutalt, ditt utseende har folk et "elsk/hat" forhold til. Enten liker man det eller så liker man det ikke. MEN de damene som liker utseendet ditt, de liker deg virkelig. Og slutt å være 3. hjulet på vogna. Ta plass, ikke dilt etter dine norske kompiser om de bare tuller det til for deg. Anonymkode: 576e0...036 Akkurat dette gjelder jo alle. Det handler om preferanser. For all del så kan det være at jeg synes at du er stygg som nøkken mens naboen synes du er all that. Ts, det finnes mange som liker deg som du er. Men har du likt de av dem du har møtt til nå? Jeg vet om mange flotte asiatere, jeg har selv vært i lag med to. Det var verdiene vi hadde som ikke klaffet.. Anonymkode: f2757...15b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #35 Del Skrevet 22. januar Dessverre er det veldig få asiatiske menn som lykkes i datingmarkedet med mindre du ser kjekk ut eller har status. Det vil kreve mer fra deg hvis du har intet av disse. Viktig at man er flink til å prate og har gode sosiale antenner. Anonymkode: 7baf6...9fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #36 Del Skrevet 22. januar Mange asiatere kan være kjekke, særlig hvis de er litt muskuløse. Jeg er selv høy så derfor er en mann fra land som Korea, Vietnam etc for lave og «små» for meg som regel. Men det finnes jo mange lave damer:) Anonymkode: 4d2b8...d76 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #37 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Mange asiatere kan være kjekke, særlig hvis de er litt muskuløse. Jeg er selv høy så derfor er en mann fra land som Korea, Vietnam etc for lave og «små» for meg som regel. Men det finnes jo mange lave damer:) Anonymkode: 4d2b8...d76 Hva er lavt og høyt i Norge? En sørøst asiater mann som er 172 kan ikke være altfor lav? Anonymkode: bbf32...9b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #38 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er lavt og høyt i Norge? En sørøst asiater mann som er 172 kan ikke være altfor lav? Anonymkode: bbf32...9b3 Gjennomsnttshøyden til menn fra sørøst asia er 163 cm. Anonymkode: 46392...06a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #39 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan bare si det sånn at hvis du har fulgt med på 90 days fiance så finner damer nesten alltid menn fra afrika, midtøsten og karibien når de søker fra utlandet. Det er ytterst sjelden de har en asiatisk mann. Jeg er gift med ei filippinsk dame og vet at det er veldig sjelden at damer finner noen derfra mens vi menn liker damene derfra. Sorry for å ødelegge mye av håpet ditt, men damer pleier å se på asiatiske menn som feminine og lave. Jeg håper virkelig du klarer å finne noen enten her eller i utlandet, jeg dro selv til Asia etter at jeg traff noen tilfeldig derfra på noen dating apper. Anonymkode: 46392...06a Lave???? Anonymkode: 7664b...8d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #40 Del Skrevet 23. januar Man kan ikke noe for hva man er tiltrukket av. Og damer er særlig tiltrukket av maskulinitet og høyde. To ting menn fra det fjerne østen sjelden har. Som du nevner, menn fra midtøsten og afrika har nettopp disse trekkene og det er årsaken til at du opplever at vennene dine har helt andre forutsetninger når de sjekker damer. Du kan jo reise til Asia og finne partner der. Det vil være lettere å finne kvinner der som er tiltrukket av trekk du har. Så helt håpløst er ikke situasjonen din. Anonymkode: 9d071...0d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå