AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #21 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Og jeg har endret livet mitt drastisk siden jeg hadde første time. Jeg har hatt kostholdsveileder som hjelper meg til å spise riktig. Jeg er aktiv, og legger meg og står opp til fast tid. Men hverdagen er vanskelig. Jeg har jobber veldig hardt med meg selv, og alle folka rundt meg ser det og påpeker det. Jeg har funnet en veldig sunn hobby som gir meg glede. Likevel har ikke mine symptomsbildet endret seg. Mye av det som jeg strever med i dag følger tilbake til 3 års alderen. Men takk for svar. Jeg prøver virkelig Anonymkode: cf6ca...2f3 Du har vært knallflink! Men det tar dessverre mye lenger tid enn ett år å jobbe innenfra og ut med noe du har strevd med fra du var 3 år. Ofte i behandling så vil man heller forsøke å hjelpe pasienten med å akseptere en selv slik en er, og forplikte seg til å gjøre det beste ut av livet likevel. Terapi er ikke som en ibux, eller en kur, som fjerner symptomer. Men man kan lære å leve med seg selv slik man er, og kanskje utvikle noen bedre strategier for å møte symptomene inni seg. Hvilke tanker og reaksjoner du selv møter dine indre signaler på er helt avgjørende. Og du kan etter å ha vært i terapi en stund og du vet ca hva psykologen din vil si, ha en indre samtale med psykologen utenom timene, når symptomer merkes og du blir satt ut av spill. Anonymkode: 78d14...04a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #22 Del Skrevet 8 timer siden Det er ikke noe hjelp å få. Ser at du skriver at du er 50% ufør. Jeg er 100% ufør. Dette pisset med "positiv tankegang" er fullstendig drepende når man ser at man feiler gang på gang. Det er dette som er fakta, spesielt når man er ufør og syk og det er: Realistisk sett, kan man ikke bli bedre. Man kan i beste fall prøve desperat å leve bitte grann bedre i et allerede shitty life. Teoretisk sett: Man kan bli bedre om man kunne blitt født på nytt, eller reversert og fått tilbake all tiden man tapte, og alle jævlene som gjorde livet surt fikk som fortjent, og ikke minst at du vant både bedre helse og en Euro Jackpot med et to eller tre-sifret antall millioner av kroner, så begynner det å komme seg. Anonymkode: 4f493...799 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #23 Del Skrevet 8 timer siden Folk som jobber i mot hjelp. Vurderer faktisk å slette bruker min her. F ka psykotiske problemer det er med folk Anonymkode: 51c99...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 8 timer siden #24 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): jeg tenker det er riktig å utredde meg. Min familie har også sagt at de skal bli med. Fordi de mener også at de ikke ser noe fremgang hos meg med tanke på angst og depresjon. Når jeg sier at mine problemer startet i 3 års alder, så tenker jeg på at jeg utviklet ikke språk før jeg var i den alderen. Jeg slet med store lærevansker og konsentrasjonsvansker, angsten og depresjonen er noe som kom i voksenalder. Men jeg skjønner hva du mener ❤️ Jeg bare mener det er viktigere for meg å utrede meg før jeg kan få ro til å kunne vende blikket innover igjen. Altså både min mamma og pappa har adhd, pappa har også bipolar lidelse. Det samme med flere av mine onkler og søskenbarn. Så jeg mener jeg har rett til å få et svar på dette, og tilpasse hjelpen deretter om det er tilfellet. ts Anonymkode: cf6ca...2f3 Det er jeg helt enig med deg i. Rart at ikke DPS ser nytten i dette. Jeg syntes du skal be om å få bytte psykolog dersom psykologen ikke snur om på dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #25 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har vært knallflink! Men det tar dessverre mye lenger tid enn ett år å jobbe innenfra og ut med noe du har strevd med fra du var 3 år. Ofte i behandling så vil man heller forsøke å hjelpe pasienten med å akseptere en selv slik en er, og forplikte seg til å gjøre det beste ut av livet likevel. Terapi er ikke som en ibux, eller en kur, som fjerner symptomer. Men man kan lære å leve med seg selv slik man er, og kanskje utvikle noen bedre strategier for å møte symptomene inni seg. Hvilke tanker og reaksjoner du selv møter dine indre signaler på er helt avgjørende. Og du kan etter å ha vært i terapi en stund og du vet ca hva psykologen din vil si, ha en indre samtale med psykologen utenom timene, når symptomer merkes og du blir satt ut av spill. Anonymkode: 78d14...04a jeg vet det, men som noen andre her sier så er terapi håpløst om adhd eller bipolar ligger i grunn. Det er flere ting jeg ikke har nevnt her som taler sterkt for. Men jeg skal ikke utlevere meg for mye. Denne tråden har egentlig sport av for lenge siden, skulle ønske kg kunne stole på ts. Og det er viktig info, men om jeg sier det så har jeg avlsørt meg selv om jeg ikke har gjort det allerede. ts Anonymkode: cf6ca...2f3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #26 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): jeg tenker det er riktig å utredde meg. Min familie har også sagt at de skal bli med. Fordi de mener også at de ikke ser noe fremgang hos meg med tanke på angst og depresjon. Når jeg sier at mine problemer startet i 3 års alder, så tenker jeg på at jeg utviklet ikke språk før jeg var i den alderen. Jeg slet med store lærevansker og konsentrasjonsvansker, angsten og depresjonen er noe som kom i voksenalder. Men jeg skjønner hva du mener ❤️ Jeg bare mener det er viktigere for meg å utrede meg før jeg kan få ro til å kunne vende blikket innover igjen. Altså både min mamma og pappa har adhd, pappa har også bipolar lidelse. Det samme med flere av mine onkler og søskenbarn. Så jeg mener jeg har rett til å få et svar på dette, og tilpasse hjelpen deretter om det er tilfellet. ts Anonymkode: cf6ca...2f3 Ja, du bør utredes for ADHD. Du bør skrive opp detaljert når problemene oppstod, og hvordan problemene artet seg. Angst og depresjon kom ikke før senere hos meg heller, resultat av overbelastet nervesystem pga tankekjør, uro, og alt som hører med ADHD. ADHD er sterkt arvelig, og når du har begge foreldre med ADHD og en har i tillegg bipolar, så syns jeg det er veldig merkelig at DPS ikke kobler. Fastlegen din må vurdere å ta det høyere i systemet/klage inn hvis du ikke får utredning. Det er så ÅPENBART at du må utredes. Du vil aldri bli bra fra depresjon hvis du har ADHD og ikke får behandlet det først. Anonymkode: 8be95...ba2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #27 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Folk som jobber i mot hjelp. Vurderer faktisk å slette bruker min her. F ka psykotiske problemer det er med folk Anonymkode: 51c99...fa7 Hæ? Er du rusa? Anonymkode: aa3e8...2c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #28 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det at du er sliten etter time er ikke det samme som å ikke få den hjelpen du trenger. Helt vanlig å bli sliten etter terapi Anonymkode: 0cec6...3e6 Dette Anonymkode: c6a6f...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #29 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Både jeg og legen mener at jeg ikke får den hjelpen jeg trenger. Så det er en evig kamp. Så jeg får egentlig behandling som ikke gir meg noe. Selvom jeg prøver å si hva som egentlig plager meg. Nå er planen at jeg ikke orker dette mer. At jeg skal få legen til å bli med på et møte og se hva vi skal videre. Men jeg kjenner at jeg egentlig bare vil gi opp dette opplegget og gå privat. Jeg blir så tung til sinns og irritert. Etter hver time så er jeg helt skutt og har ingen energi. Det gjør at jeg ikke klarer å fokusere på jobben etter timene, så i dag ble jeg sendt hjem fra jobb. Fordi mine kollegaer ser hvor mye dette tapper meg. Er det virkelig sånn DPS er? Anonymkode: cf6ca...2f3 Ja man blir sliten av å gå i terapi og det at du faktisk reagerer på terapien viser jo at du får hjelp. Hadde det vært sånn at du gikk i terapi uten at det preget deg på noen som helst måte da kunne du snakket om at du ikke fikk hjelp. Anonymkode: f74ec...106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #30 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg skal ikke utlevere meg selv her. Da om jeg sier det så er det fare jeg blir gjenkjent om noen kjente er her. Men bare tro meg, vær så snill. Jeg har vært i behandling i over ett år og det er ikke fremgang. Selv med rutiner og gjør de oppgavene jeg får. Har stadig tilbakefall, slik har det også vært gjennom hele livet. Har slitt med depresjon og angst hele livet, jeg mener det kan være lurt å sjekke det i dybden og vende blikket utover, men det er ikke dps enig i. Legen mener også at vi burde begynne å se utover og ikke innover, fordi jeg har hatt så mange tilbakefall og vi har ikke opplevd noe fremgang til tross jeg har vært der ganske lenge. Derfor mener jeg vi burde se litt lenger utover enn innover. For å få bedre oversikt. ts Anonymkode: cf6ca...2f3 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ne, det er det både legen og jeg mener vi burde utrede for. Og heller fokusere på videre behandling etter den prosessen. Da får vi ihvertfall svar om det er det eller ikke. Men med tanke på at jeg ikke har fungert i en hverdag på så mange år og fikk 50% uføre kan tyde på at det er noe i den duren. Jeg er fullstendig klar over at det tar lang tid å bli frisk fra en depresjon og angst i seg selv. Her er det mer at det er tegn allerede fra barnehage, skoler da PPT var koblet inn og det var sterke ressusjer på meg da jeg gikk på grunnskolen. ts Anonymkode: cf6ca...2f3 Men det er først når du ikke har blitt så frisk som du selv forventer etter et år at dere plutselig begynner å tenke i baner av andre diagnoser…? Og la oss si at du hadde fått de utredningene og det ble konkludert med at du ikke hadde disse diagnosene hvem/hva har skylda for at du ikke blir bedre? Anonymkode: f74ec...106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå