Gå til innhold

Dynetrekkene mine er ALLTID for store hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke alle får dette fint til... Jeg har prøvd mange ganger, men blir ikke fint/skikkelig. Mange av trekkene har også trykknapper. 

Anonymkode: b8d1e...1fd

Det er enklest å gjøre sånt i toppen.

Anonymkode: 7f895...147

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan hende at dyna er veldig glatt og sklir inne i trekket. Vi har en sånn dyne og der sklir alltid dyna halvveis nedi trekket. Kjøp en dyne som ikke er så glatt i størrelse 220 Og trekk i samme størrelse. 

Anonymkode: 69446...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikeadyne i trekk fra kid. De er ti cm breiere enn standard norsk dyne, så da går det bra. Skal sies at jeg opplevde det samme som deg da jeg brukte trekk fra IKEA på Dyna fra IKEA, skikkelig irriterende.

Anonymkode: 29d7f...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke alle får dette fint til... Jeg har prøvd mange ganger, men blir ikke fint/skikkelig. Mange av trekkene har også trykknapper. 

Anonymkode: b8d1e...1fd

Øvelse gjør mester. Og trekkene har vel ikke trykknapper i begge ender.

Anonymkode: 4470c...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å ikke kjøpe type satengsett eller glatt bomull generelt. De sklir alltid slik at dyne ikke holder seg på plass. Vanlig bomull eller kropp sitter best synes jeg 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme problem som TS. Jeg har kjøpt meg en sånn «tag pistol» ( som man bruker til å feste feks prislapper på klær) og setter en sånn i hvert hjørne oppe. Det fungerer så utrolig bra. Når jeg skal vaske bare klipper jeg av den plasttaggen og når de skal på igjen bruker jeg det samme hullet. Bør vel kanskje ikke si det høyt her, men jeg kjøpte en sånn på Temu og den fungerer helt nydelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 19.34):

Det siste året har jeg kjøpt flere gode satengsett fra KID. Trekkene er kjempefine, gode mot huden og jeg er kjempefornøyd. Men de er ALLTID for store for dyna! Det blir konsekvent en remse med dynetrekk «til overs» mot ansiktet slik at dynetrekket øverst føles som en klut når jeg legger meg. Jeg har målt både dyna og dobbeltsjekker størrelser og dyna er absolutt 200 cm, samme størrelse som jeg kjøper trekkene i. Hva gjør folk for å unngå dette? Jeg har en helt normal mellomtykk dundyne, ikke en tynn sommerdyne. Må jeg kjøpe meg en dyne i 220? Hva slags dyner anbefaler dere i så fall? 

Anonymkode: b8cb5...cbb

Normalt å riste dyna når du står opp, og passe på at hele dyna ligger øverst i dynetrekket. 
Var en tråd for x antall uker siden, husker ikke når, der ts klaget over at dyna og dynetrekket ikke «samarbeidet». 

Jeg trodde det var en overdreven sak, men opplevde selv at når julesengetøyet kom på dynene så ville ikke dynene ligge skikkelig i dynetrekket, dynene levde sitt eget liv. 

Hva forklaringen på dette er aner jeg simpelthen ikke. Om det handler om stoff på dynene og stoff i dynetrekkene som ikke vil samarbeide eller hva? Jeg vet ikke. 

Anonymkode: 08001...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er no jævla herk! Trekkene er for lange og for vide. Det skal ikke være nødvendig å ta fram symaskin på noe man har betalt hundrevis av kroner for. Heldigvis fant jeg to trekk på Princess i sommer som er passe, så nå bruker jeg bare de to. Nei, det nytter ikke riste, vaske på 90 grader eller legge dem øverst i dyna. De sklir nedover. Trekkene er laget for store. Fatter ikke hvorfor de begynte med det. Og kjøper du 200 i stedet for 220, så er de fortsatt for vide. Og nei, ny dyne løser heller ikke problemer. 

Dritt. 

Anonymkode: 0f9da...fd0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 20.25):

Haha, ja jeg skjønner at det virker merkelig. Selvsagt rister jeg dynen hver eneste morgen og lar den «ramle» litt nedover i trekket når jeg rer opp. Men etter bare kort tid etter at jeg har lagt meg så sklir dynen ned igjen og innen jeg sovner er det bare en slapp klut. Jeg sover også på kaldt rom og har dynen godt trukket opp over haken, og når jeg da drar dynen opp mot ansiktet sklir den ned inne i trekket. 

Anonymkode: b8cb5...cbb

Så forferdelig irriterende, og komisk beskrevet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem. 
Jeg har dyne i 220, og har kjøpt dynetrekk på Princess i 220. 
Har målt dynetrekket, og det er faktisk 240! 
Har siden målt alle dynetrekkene, og de er konsekvent 20 cm lengre enn de skal være. Så jeg må kjøpe dynetrekk i 200. Men hvis du har 200-dyne har du et problem…

Anonymkode: 1371e...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...