Gå til innhold

Har uttrykket ''nice guys ends up last'' noe i seg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det stemmer, dessverre. Tragisk situasjon slik det er i dag der vi har helt crazy damer som er stuck-up Princess syndrom, mens samfunnet her hvor kvinner dominerer gjennom skole, kommunal- og offentlig sektor har silt ut et stadig økende antall menn inn i "grøfta" at vi nå (dessverre eller naturligvis) har en situasjon der partier som Frp er klart størst blant menn, tett etterfulgt av Høyre. Om vi ser fra andre land, det er alltid sånn det starter, før menn begynner å bli enda mer radikalisert. Det går ofte fra Reagan til Bush og så til Trump (USA) og fra Thatcher til Cameron og videre nå til Nigel Farage og Andrew Tate (UK). Bare for å ta noen eksempler, men det finnes mange flere. 

Det er vanskelig å være vanlig eller under-gjennomsnittet mann i dag da alt går mot en. Da snakker jeg spesielt om menn som heller ikke har noe særlig til formue eller penger. Sistnevnte er virkelig "drepende" på alle måter, for har man penger, så kan man i det minste rette blikket mot andre land og har noe annet interessant å tilby. 

Princess-syndrom damene her der også mange er ekstreme feminister, men de konservative damene er heller ikke noe bedre egentlig, for begge deler fortsatt hypergami klatre-fanatismen sin, så er det slik at de respekterer deg bare ut fra hvor "sterk bossy" og "hot" du er (muskler, arrogant holdning, helst stort lem) og så kommer penger og intelligens / akademiske titler rett etterpå siden damer har en akademisk fetisj har jeg lagt merke til, utover de vanlige fetisjene som jeg nettopp har nevnt. 

Hun respekterer deg dermed bare som lenge du er "løve", men du må ikke glemme at du ligger i senga med ei "løvinne", og blir du "snill som lam" eller viser for mye følelser eller uansett hva det måtte være som gjør at hun føler at du "ikke er god nok", så er man ferdig. 

Sex og nærhet, inkludert kyss og klemmer er veldig viktig for en person og det trenger man - og det er helseskadelig å være altfor lenge uten dette. Men man må også huske på at man ligger i senga med ei som mest sannsynlig respekterer en som lenge din "høye status" er intakt og det inkluderer utseendet ditt, musklene og at penisen fungerer hele tiden til enhver tid. 

Problemet for menn er at man må ha en dame ved sin side om man har lyst å få en sønn eller datter eller begge deler, så vi kommer ikke videre uten en dame. Og hvis man har fått barn, så blir gjerne de viktigst for begge foreldre. Men den store forskjellen er nettopp at mannen må ha en dame for å stifte familie, altså få barn. 

Slik situasjonen er i dag, så er det ganske kritisk for mange menn og vi ser mer ekstreme politiske strømninger i flere land som går imot dagens kvinner og deres holdninger. Virker som en del menn har fått nok. 

Anonymkode: 986d2...afa

For et dårlig menneskesyn du har! Ingenting som vitner om at du(eller menn du her beskriver) er et godt menneske/nice guy som står noe annet sted enn bakerst i et søk etter livsledsager i hvert fall, alle, både menn og kvinner må da sky deg som pesten? Hvorfor skulle man ønske at et menneske med slike holdninger skal være livslang kjæreste og far til sine barn? En hver annen, «tøffing» eller «tøffel» vil jo bli valgt før noen som mener slikt om potensielle kjærester og sine medmennesker generelt? Dette er verken ærlig eller snilt. Ikke er det tøft heller. Det er bare dumt og vitner om et kjipt, kjipt menneske. Ingen vil ha en slik i livet ditt, langt mindre i livet til sine barn. 

Anonymkode: e0d44...13b

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om det har noe i seg så har det uansett ikke noe FOR seg å gjøre det til utgangspunkt for tenkning. Hva skulle det være godt for? Ingenting.

Anonymkode: b31b2...c6b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Må menn være skikkelig tøffing og slu for å få resultater i parnersøket? Holder det å være helt ærlig og snill som en lam?

Anonymkode: cb7aa...c40

Nei, det er bullshit. Men det er forskjell på.å være snill og naiv dørmatte. Det er også svært mange menn slm skriver at de er "snille" her på kg, men så viser det seg ut fra det de slriver at de slett ikke er snille. Jeg mener også at snill betyr noe annet enn "ikke slem". Når man er snill, er man en person som gjerne går en ekstra omvei for å gjøre noe gor andre, uten tanke for egen vinning.

Nå er det også sånn at de færreste av oss forelsker oss i en partner fordi de er snille alene. Det må være en tiltrekning der. Hvis du ikke tar vare på egen kropp, ikke har en form for sjarm, ikke har noen hobbyer/interesser eller en jobb du kan snakke om, blir du jo fort en lite interessant person for mange. Mange menn som  syter over å lomme til kort på markedet, har gjort MINIMALT for å bli mer attraktive. Å bruke 5 min på å laste oop dårlige bilder med bitter tekst på Tinder kan alle klare. Men man må faktisk legge inn litt mer innsats om nannikke ser ut som en modell/ikke er millionær. Det gjelder også for kvinner.

Anonymkode: 75a9f...f40

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Problemet med enkelte menn, er att de gjør seg totalt usynlige, en vet ikke att de ønsker en livsledsager, og de viser det ikke, de sier det ikke, de ymter ikke om noe som helst i den retningen og,og de blir da gående aleine selvom de har alle kvaliteter ved seg.

Så da går de der, i den lille bobla si og styrer på med seg og sitt, og åra går... 

Kvinner er like lite tankelesere som menn, så en må iallefall vise litt interesse om en skal ha en mulighet, det er lite som ramler rett i fanget på en, dette gjelder også på den fronten. 

Anonymkode: d0e6c...fe0

De er vel kjedelige og har ikke så mye å markedsføre eller tilby

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nei, det er bullshit. Men det er forskjell på.å være snill og naiv dørmatte. Det er også svært mange menn slm skriver at de er "snille" her på kg, men så viser det seg ut fra det de slriver at de slett ikke er snille. Jeg mener også at snill betyr noe annet enn "ikke slem". Når man er snill, er man en person som gjerne går en ekstra omvei for å gjøre noe gor andre, uten tanke for egen vinning.

Nå er det også sånn at de færreste av oss forelsker oss i en partner fordi de er snille alene. Det må være en tiltrekning der. Hvis du ikke tar vare på egen kropp, ikke har en form for sjarm, ikke har noen hobbyer/interesser eller en jobb du kan snakke om, blir du jo fort en lite interessant person for mange. Mange menn som  syter over å lomme til kort på markedet, har gjort MINIMALT for å bli mer attraktive. Å bruke 5 min på å laste oop dårlige bilder med bitter tekst på Tinder kan alle klare. Men man må faktisk legge inn litt mer innsats om nannikke ser ut som en modell/ikke er millionær. Det gjelder også for kvinner.

Anonymkode: 75a9f...f40

Er en kjedelig må en kanskje være litt naiv dørmatte så lenge det går

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Må menn være skikkelig tøffing og slu for å få resultater i parnersøket? Holder det å være helt ærlig og snill som en lam?

For meg er det viktig at han er god med meg. Det setter jeg veldig pris på. Når han tør å vise meg hvem han er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange menn misforstår hva "nice guy" er. Mange mener de er snille, samtidig som de har helt begredelige holdninger til kvinner og livet ellers, og mener de FORBARMER seg over kvinner de finner mindre attraktive. For eksempel, det du skriver om "helt ærlig". Slike "helt ærlige" menn sier gjerne til kona at hun har blitt ei feit ku, at underlivet hennes ikke ser ut etter fødselen, at puppene henger og så videre. De påpeker gjerne også hvor sexy nabodama er. Dette er helt unødvendig "ærlighet", og egentlig veldig slemt.

Man kan gjerne være tøff, samtidig som man er snill. Man kan ha sine personlige grenser og ikke vike fra dem, samtidig som man er snill. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Erfaringsmessig så har det absolutt noe for seg. Min oppdragelse og det som faller naturlig for meg har vist seg å være et større hinder enn noe annet hva gjelder damers attraksjon mot meg. Etter å ha brukt 20-30 årene på å løse på floken, så var det ingen tvil om hva som gav resultater. Dessverre, men kanskje ikke, så  likte jeg ikke den personen jeg måtte være for å fange interessen for damer. Jeg er ærlig, og snill som et lam, selv om jeg har en kriger i meg. Det er bare ingen kriger som må tas i mitt liv. Så da er det lammet som tusler rundt i byen. Med dame eller ikke dame, det får så være. Usikkerheten er borte, og ingen dame vil klare å få dette lammet til å føle seg mindre mann bare fordi de ikke er tiltrukket av lammet

Anonymkode: ddaab...755

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer ikke i det hele tatt. De snilleste mennene jeg vet om er i stabile lange trygge forhold. 

Tøffingene får seg damer de også. Men det varer aldri. Helle unntaket.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice guys skal bare kjøre på, holde seg i form, skape seg en karriere og fikse en god økonomi og en trygg tilværelse.

Senere kan du mer eller mindre velge og vrake i kvinner, da er nemlig situasjonen motsatt og du kan velge deg ei som er relativt ung og barnløs, fremfor jevnaldrende alenemødre, som ikke så din vei når du var litt yngre.

Eventuelt finne deg ei utenfor Norges grenser, det er nok av damer som ikke er stuck-up og som tror at de vandrer rundt med gull og edelstener mellom bena som alle vil ha.

Man bør for øvrig slutte å se på kvinner som kjønnsobjekter, når du selv slapper av og tar de for dem de er, fremstår du også mindre fomlete, mer selvsikker og sågar til og med mer tiltrekkende. Du klarer også å luke ut de som uansett ikke er et godt kjæresteemne når du slutter å tenke T&A, og finne deg ei som passer deg utmerket.

Lykke til

Endret av RaulAngelsk
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle drittsekkene jeg kjenner har dame så og si hele livet, de snille er single mesteparten av livet men har dame i ny og ne.

Anonymkode: fff15...d45

Tror du de har dame fordi de er drittsekker? Ikke det, nei? 

Anonymkode: 65355...7e6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
RaulAngelsk skrev (18 minutter siden):

Nice guys skal bare kjøre på, holde seg i form, skape seg en karriere og fikse en god økonomi og en trykk tilværelse.

Senere kan du mer eller mindre velge og vrake i kvinner, da er nemlig situasjonen motsatt og du kan velge deg ei som er relativt ung og barnløs, fremfor jevnaldrende alenemødre, som ikke så din vei når du var litt yngre.

Eventuelt finne deg ei utenfor Norges grenser, det er nok av damer som ikke er stuck-up og som tror at de vandrer rundt med gull og edelstener mellom bena som alle vil ha.

Lykke til

Jeg er utenfor Norges grenser. Tro meg, både i Øst-Europa og i asiatiske land er kvinner mye mer på at mannen skal forsørge, og hennes funksjon er å være pen og holde huset rent, enn å dele på byrdene, slik norske damer gjør.

Så blir dere gamle, mens kona fortsatt er ung og full av energi. Hun er fortsatt pen nok til å finne seg en mann på egen alder. Så blir dere dumpet når dere er gamle, syke og hjelpeløse, og må tilbringe resten av livet alene og miserable. Lykke til, gutta.

Anonymkode: b5044...413

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Definer "snill".

Kjæresten min er langt fra machomann, behandler meg med respekt og kjærlighet og er ekstremt omsorgsfull ovenfor meg.

Men han er ingen pushover. Sterke meninger og ikke redd for en konfrontasjon.

Om du er "tøffel" som bare jatter med, ikke har egne meninger og lar seg overkjøre så er du ikke "snill", men en dørmatte.

Anonymkode: 2c3bc...ce2

Exactly. En "nice guy" er jo en som ser at kjæresten har en dårlig dag, går og lager en kopp te og gir henne en klem. Det går ikke på tvers av hverken maskulinitet eller egne ambisjoner som person.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er utenfor Norges grenser. Tro meg, både i Øst-Europa og i asiatiske land er kvinner mye mer på at mannen skal forsørge, og hennes funksjon er å være pen og holde huset rent, enn å dele på byrdene, slik norske damer gjør.

Så blir dere gamle, mens kona fortsatt er ung og full av energi. Hun er fortsatt pen nok til å finne seg en mann på egen alder. Så blir dere dumpet når dere er gamle, syke og hjelpeløse, og må tilbringe resten av livet alene og miserable. Lykke til, gutta.

Tja, om du er 65 og finner deg ei fatting jente i på 20 i den Thailandske jungelen, så har du hjernen på feil sted og legger jo opp til et salig rot selv.

For øvrig syder jo innlegget av bitterhet og dårlig skjult rasisme.

Er man 30-35, kan man enkelt finne kjærligheten blant kvinner i aldersgruppen 27-30 utenfor Norges grenser (det betyr ikke nødvendigvis Thailand). Det er flust med kvinner der ute som både har et litt mer tradisjonelt syn på kjønnsroller, men som også ønsker/har egen jobb og karriere og som sågar har god utdannelse men også god bakkekontakt.

Mange av dem er allerede i Norge, så man trenger egentlig ikke reise ut av landet heller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
RaulAngelsk skrev (12 minutter siden):

Tja, om du er 65 og finner deg ei fatting jente i på 20 i den Thailandske jungelen, så har du hjernen på feil sted og legger jo opp til et salig rot selv.

For øvrig syder jo innlegget av bitterhet og dårlig skjult rasisme.

Er man 30-35, kan man enkelt finne kjærligheten blant kvinner i aldersgruppen 27-30 utenfor Norges grenser (det betyr ikke nødvendigvis Thailand). Det er flust med kvinner der ute som både har et litt mer tradisjonelt syn på kjønnsroller, men som også ønsker/har egen jobb og karriere og som sågar har god utdannelse men også god bakkekontakt.

Mange av dem er allerede i Norge, så man trenger egentlig ikke reise ut av landet heller.

Tradisjonelle kjønnsroller forutsetter at mannen alene står for forsørgelsen av familien, mens kona er hjemme. Når begge har jobb utenfor huset, er det moderne. Da deler man også på oppgavene hjemme for å ha like mye fritid.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei. Min mann, faren min, brødrene mine, svogerne mine, kollegaene mine og vennene mine, samt mine venninners menn, er alle snille menn som har fått seg damer uten noe unormal tidsbruk på det. Ingen av dem vil jeg karakterisere som slu og tøffe, heller snille som lam.  
Det er vanlig å være ærlig og snill. Det er vanlig å være singel. Det er vanlig å være i parforhold. 

Anonymkode: e0d44...13b

Signerer denne. Min ektemann er snill, min far og min svoger er snille og gifte/samboende menn i min omgangskrets både på jobb og privat fremstår som helt normale, snille folk.

Men at Generasjon Z er ødelagt av TikTok og YouTube er det liten tvil om. De fleste norske under 20 år snakker ikke engang rent norsk grunnet titusenvis av timer på engelsk SoMe, hvor influensere sier og gjør de merkeligste ting for å få oppmerksomhet, (som f eks "nice guys end up last"?).

Anonymkode: ae3ce...3e4

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Par jeg kjenner av familie, venner, kolleger og naboer er alle helt normalt par. Mennene er helt normalt, snille og gode menn. Noen søte nerdete, noen litt mer maskuline, alle tar ansvar for barn og hus og er likeverd sin ektefelle/samboer. 

Anonymkode: 6278d...021

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

I flere asiatiske land er det faktisk gqnske vanlig at damene jobber og sliter seg ut mens mannen bruker penger på druk og tuller dem bort, særlig blant de med dårlig økonomi.

Anonymkode: b31b2...c6b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det stemmer, dessverre. Tragisk situasjon slik det er i dag der vi har helt crazy damer som er stuck-up Princess syndrom, mens samfunnet her hvor kvinner dominerer gjennom skole, kommunal- og offentlig sektor har silt ut et stadig økende antall menn inn i "grøfta" at vi nå (dessverre eller naturligvis) har en situasjon der partier som Frp er klart størst blant menn, tett etterfulgt av Høyre. Om vi ser fra andre land, det er alltid sånn det starter, før menn begynner å bli enda mer radikalisert. Det går ofte fra Reagan til Bush og så til Trump (USA) og fra Thatcher til Cameron og videre nå til Nigel Farage og Andrew Tate (UK). Bare for å ta noen eksempler, men det finnes mange flere. 

Det er vanskelig å være vanlig eller under-gjennomsnittet mann i dag da alt går mot en. Da snakker jeg spesielt om menn som heller ikke har noe særlig til formue eller penger. Sistnevnte er virkelig "drepende" på alle måter, for har man penger, så kan man i det minste rette blikket mot andre land og har noe annet interessant å tilby. 

Princess-syndrom damene her der også mange er ekstreme feminister, men de konservative damene er heller ikke noe bedre egentlig, for begge deler fortsatt hypergami klatre-fanatismen sin, så er det slik at de respekterer deg bare ut fra hvor "sterk bossy" og "hot" du er (muskler, arrogant holdning, helst stort lem) og så kommer penger og intelligens / akademiske titler rett etterpå siden damer har en akademisk fetisj har jeg lagt merke til, utover de vanlige fetisjene som jeg nettopp har nevnt. 

Hun respekterer deg dermed bare som lenge du er "løve", men du må ikke glemme at du ligger i senga med ei "løvinne", og blir du "snill som lam" eller viser for mye følelser eller uansett hva det måtte være som gjør at hun føler at du "ikke er god nok", så er man ferdig. 

Sex og nærhet, inkludert kyss og klemmer er veldig viktig for en person og det trenger man - og det er helseskadelig å være altfor lenge uten dette. Men man må også huske på at man ligger i senga med ei som mest sannsynlig respekterer en som lenge din "høye status" er intakt og det inkluderer utseendet ditt, musklene og at penisen fungerer hele tiden til enhver tid. 

Problemet for menn er at man må ha en dame ved sin side om man har lyst å få en sønn eller datter eller begge deler, så vi kommer ikke videre uten en dame. Og hvis man har fått barn, så blir gjerne de viktigst for begge foreldre. Men den store forskjellen er nettopp at mannen må ha en dame for å stifte familie, altså få barn. 

Slik situasjonen er i dag, så er det ganske kritisk for mange menn og vi ser mer ekstreme politiske strømninger i flere land som går imot dagens kvinner og deres holdninger. Virker som en del menn har fått nok. 

Anonymkode: 986d2...afa

Norske kvinner er kun sammen med barske, veltrente akademikere med stort lem og som oppfører seg som heite, dominante løver? Hmm... 

Muligens i den verdenen du lever i  som trolig er på TikTok og YouTube hvor algoritmer gjør at du fôres med stadig mer selvbekreftende propaganda jo mer du søker. Resten av oss lever imidlertid i det virkelige Norge,  som består av helt normale folk som gifter seg med helt normale folk.

Screenshot_20250123_112429_Chrome.jpg

Screenshot_20250123_112419_Chrome.jpg

Screenshot_20250123_112344_Chrome.jpg

Screenshot_20250123_112319_Chrome.jpg

Screenshot_20250123_112224_Chrome.jpg

Screenshot_20250123_112203_Chrome.jpg

Anonymkode: ae3ce...3e4

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Tradisjonelle kjønnsroller forutsetter at mannen alene står for forsørgelsen av familien, mens kona er hjemme. Når begge har jobb utenfor huset, er det moderne. Da deler man også på oppgavene hjemme for å ha like mye fritid.

Mulig det er DIN oppfatning, svarer du for samtlige (4 millarder) kvinnemennesker i denne verden eller?

Er du muligens et orakel?

Kanskje heller et skikkelig skrukketroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...