Gå til innhold

Har uttrykket ''nice guys ends up last'' noe i seg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Må menn være skikkelig tøffing og slu for å få resultater i parnersøket? Holder det å være helt ærlig og snill som en lam?

Anonymkode: cb7aa...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei. Kompisene mine som har dame er ikke drittsekker. Heller ikke mannlige familiemedlemmer. Hilsen mann.

Anonymkode: 62237...38f

• Liker 24
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei.

Er du sikker på det er et uttrykk, gitt at grammatikken er gal?

Anonymkode: 5065d...ba0

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil ha en snill og rolig nerd. Tøffinger er ikke noe for meg. Finner ingen, alle er jo opptatt. 

Og alle menn jeg kjenner i varige, stabile forhold er snille. 

Så nei, synes ikke det stemmer. 

Anonymkode: ad2c4...e65

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Svar til tittelen på tråden: Nei.

Anonymkode: 38406...1cc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stemmer ikke.

Anonymkode: ec256...934

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Min mann, faren min, brødrene mine, svogerne mine, kollegaene mine og vennene mine, samt mine venninners menn, er alle snille menn som har fått seg damer uten noe unormal tidsbruk på det. Ingen av dem vil jeg karakterisere som slu og tøffe, heller snille som lam.  
Det er vanlig å være ærlig og snill. Det er vanlig å være singel. Det er vanlig å være i parforhold. 

Anonymkode: e0d44...13b

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spørs jo hvordan man er nice. folk liker jo å bli behandlet nice. 

men har jo opplevd såkalte nice guys som det omtrent ligger tjukt i luften av at de forventer noe. det er ikke nice. 

Anonymkode: ab0bf...ab1

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. De bare prøver seg på feil damer til de gir opp. Mange menn går etter helt feil leauge eller går etter "influencer"-damene - og det er feil type damer for de snille mannfolka. I den form at i bransjen er det spisse albuer, og mye overfladisk, derav vil kvinnene enda opp med å såre snille menn, og da er vi igang med en negativ spiral. 

Anonymkode: c211f...163

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må menn være skikkelig tøffing og slu for å få resultater i parnersøket? Holder det å være helt ærlig og snill som en lam?

Ja men de nice guy jeg har møtt har vist seg å være snill på den måten de tror du vil, og når det ikke slår an blir de gretne og litt sure, skal diskutere alt og ser plutselig ned på deg. 

Anonymkode: 9cc4d...c10

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Begge deler, møter alle slags typer i en alder av førti iallefall. Noen fant aldri noen, andre var så kjipe at ingen vil ha dem, andre har barn og har hatt familie tidligere, andre igjen fant aldri roen med noen osv. osv. 

Anonymkode: 6e232...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet med logikken her er at det er mennene selv som definerer seg som «Nice guys». Om det var krav til at de fikk en psykolog eller et par kvinnelige venner til å skrive under på at de virkelig var trivelige mennesker? Da ville vi sett et helt annet bilde.

Trump definerer seg som en «Nice guy». Samme sikkert med Elon Musk. Gruppen «menn som selv definerer seg som hyggelige» er generelt en gruppe ingen faktisk anstendige menn(esker) ønsker assosiere seg med. 

Det samme gjelder for øvrig kvinner. Kvinner som definerer seg selv som «omsorgsmennesker» eller «empatiske kvinner» skremmer vettet av fornuftige folk. Fordi folk som selv velger å definere seg selv som «snille» har en utelukkede ond agenda med det valget. 

Anonymkode: 425c1...d04

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er mann og føler ikke det. De hyggelige gutta jeg har kjent har gjort det vel så bra i datinglivet som de drittsekkene jeg har støtt på.

Samtidig tror jeg man fort snakker litt forbi hverandre når man bruker sånne begreper.

For det første er det ikke nødvendigvis sammenfall mellom selvutnevnte "snille menn" og det å faktisk være en mann som er snill. Jeg tror mange som enten beskriver seg selv (eller av velmenende venner blir beskrevet som) som "nice guys" gjør det i jakten på en forklaring på hvorfor de ikke lykkes på datingmarkedet, egentlig uavhengig av hvor snille eller lite snille de måtte være. 

For det andre har mange en tendens til å blande det å være snill eller "nice guy" med det å være forsiktig, sjenert og tilbaketrukken. Det er klart en veldig forsiktig, sjenert og tilbaketrukken mann har et visst handikap i mange sosiale sammenhenger, dating inkludert. Dels fordi det nok alt i alt er mer tiltrekkende for gjennomsnittskvinnen med en mann som ikke først og fremst er livredd sin egen skygge, og kanskje særlig når man er ung. Dels fordi man jo rett og slett aldri kommer i prat hvis ingen tar initiativet. Det er selvfølgelig ikke synonymt med å være festens midtpunkt eller klassens klovn, og heller ikke med å prøve seg på alle kvinner man møter. Jeg tenker bare at det å ha litt lave skuldre, og fremstå som man har et minimum av selvtillit og ro på de tingene man først bryr seg om, naturlig nok vil være positivt. Samtidig tror jeg veldig mange sauser "en fyr som er noenlunde trygg i eget skinn" og "en brautende drittsekk" sammen langt mer enn det er grunnlag for.

Anonymkode: 0b974...25b

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Alle drittsekkene jeg kjenner har dame så og si hele livet, de snille er single mesteparten av livet men har dame i ny og ne.

Anonymkode: fff15...d45

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt tre kjærester som har vært svært forskjellige. To er godt gift med kone og familie. En av dem er singel og kommer nok til å være det. 

Min første kjæreste var snill som et lam. Utrolig kul og rolig type som bare ville mitt beste. Han var egentlig litt under min liga sånn utseendemessig, men jeg bare elsket personligheten hans. Det ble slutt etter 1 år siden vi var unge og ikke helt visste hva vi ville. Han fant seg ny dame ganske kjapt og er gift med henne enda - denne damen er også veldig rolig og snill. 

Så var jeg sammen med en med verdens spisseste albuer. Så opptatt av å ha det beste! Ganske dominerende type, men sjarmerende. Han tjente godt og var opptatt av fasade. Men han hadde flere lag, kunne være følsom av og til og var en partner som jeg ser tilbake på med et smil selv om han utfordret meg. Han var seg selv og var trygg på seg selv - og det kunne jeg ikke ta ham på. Det ble litt krasj i personlighetene våre og det ble slutt. Han møtte kjapt en ny jente og er gift i dag med en dame som også har spisse albuer.

Så var jeg sammen med en mann som var litt tafatt. Verken spisse albuer eller nice guy. Usikker på seg selv og lot dette gå utover meg. Han var i første øyekast en pen og morsom mann, men det var altså ingen hold i han. Og dette er det eneste forholdet som jeg virkelig ser tilbake på med avsky. Han var på en måte "ingen". Han kritiserte andre hele tiden! Han var opptatt av å være sportslig og ta vare på kroppen, men også dette mislykkes og han gikk opp og ned i vekt mens han latet som han var en treningsguru. Alt han gjorde bare mislykkes. Studiene gikk ikke bra, jobben gikk ikke bra, han var en elendig partner og hadde ingen mål i livet. Han var ikke snill av natur, men prøvde. Han var ikke en vinnerskalle av natur, men prøvde. Han er singel endaselv om dette er 10 ÅR SIDEN.

Konklusjonen må vell være at en mann kan ha spisse albuer eller være nice guy og finne noen som er lik seg og ha det bra. MEN disse mennene som prøver å være noe midt i mellom er de minst ettertraktede!! De som er verken eller og som prøver å være begge deler. Ender opp med en sykt usjarmerende personlighet som oser av misnøye for seg selv og andre, samtidig som de prøver hardt å være både rike og pene og snille og populære. De er ikke seg selv... 

Anonymkode: 92e78...7c1

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Alle drittsekkene jeg kjenner har dame så og si hele livet, de snille er single mesteparten av livet men har dame i ny og ne.

Anonymkode: fff15...d45

Kan det være at de snille har litt standarder mens drittsekkene tar hva som helst? 😊

Anonymkode: 6d02a...fb7

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å svare ja ville jo hinte om noe lite flatterende ved kvinners adferd, og dette er jo kvinneguiden, så NEI!

Anonymkode: 1e637...113

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...