AnonymBruker Skrevet 22. januar #1 Del Skrevet 22. januar Vi ser oss litt rundt... Har en 5 åring og en 2,5 åring. Hvor er fine steder vi burde sjekke ut? Med gode skoler og barnehager. Hvor ville dere IKKE bodd? Nå bor vi på melkeplassen Anonymkode: 873ad...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #2 Del Skrevet 22. januar Ville gått for Bønes eller indre Sandviken om jeg hadde råd. ville holdt meg unna Fana. Mye bråk der de siste årene. Ville jevnt over holdt meg unna steder i nærhet til bybane linje 1. Loddefjord og Fyllingsdalen har satset mye på bomiljø og er mye bedre enn ryktene skulle tilsi 😊 Anonymkode: 22bc4...e72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #3 Del Skrevet 22. januar Fyllingsdalen, Kalfaret, Landås Anonymkode: b1622...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #4 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 19.02): ville holdt meg unna Fana. Mye bråk der de siste årene. Ville jevnt over holdt meg unna steder i nærhet til bybane linje 1 Nå er Fana kjempestort. At det er leven rundt Lagunen og på Nesttun betyr jo ikke at resten av bydelen har mye bråk. Totland, Bontveit, Nordvik og Krokeide er også i Fana og uten mye bråk😊Tror området rundt Fana kirke også er ganske rolig… Anonymkode: 60a2f...e69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #5 Del Skrevet 23. januar Dere bør bo sånn at det er greit å komme seg til og fra jobb, uten å måtte kjøre fra Hylkje til Krokeide på daglig basis. Personlig vil jeg si Kalfaret, Kronstad, Landås, , Natland, Paradis, men man kan finne fine bomiljø i de fleste bydeler. Anonymkode: 375b2...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #6 Del Skrevet 24. januar Ytre Sandviken ❤️ Anonymkode: 073d0...cb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #7 Del Skrevet 25. januar Hvor er det egentlig bråk på Nesttun, er det på senteret de henger? Har bodd 5min unna (på Hop) i to år nå og aldri sett noe. Har sett ungdomsgjenger på lagunen men ikke sett noe bråk. De eneste opplevelsene jeg har hatt har vært rundt sentrum. Virker veldig rolig i Hop/Paradis-området, tar jeg feil? Vi valgte å styre unna Sletten/Slettebakken da vi så etter hus, mtp barn/skole. Nattlandsfjellet lå vel på topp på levekårsundersøkelsen de fleste punkter. Tror også Skjold/Mårdalen er bra. Anonymkode: 41470...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #8 Del Skrevet 25. januar Støtter Bønes eller Indre/Ytre Sandviken. Natlandsfjellet er heller ikke dumt, men synes det kan være litt knotete når det kommer til logistikken. Men sjekk ut skolene. Det er noen skoler i Bergen som har veldig dårlig rykte. Anonymkode: 5e2c4...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #9 Del Skrevet 25. januar Fyllingsdalen er sentralt og billigere enn sentrum. Vi har bybanen linje 2 pluss masse busser, gode skoler og barnehager, idretts- hall, nybygd svømmehall, bra kjøpesenter og alle slags matbutikker her, mange idrettslag, grønt og nærhet til fjell og vann. Hyggelige restauranter og Kniksen. Barneteateret. Og skal bygges nytt kulturhus her, og kjøpesenteret skal utvides med uteområder. Anonymkode: cff48...ce7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #10 Del Skrevet 25. januar Kommer an på hvor dere jobber. Vi bor på Skjold og er veldig fornøyd. Barnehage og skole like i nærheten, og det samme er bybanen og Lagunen. Vi har begge under 20 minutters reisetid med bybanen til jobb. Miljøet for barn her er veldig bra, og dette området har scoret høyt på levekårsunderøkelsen for Bergen. Anonymkode: 65d44...95e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #11 Del Skrevet 26. januar Mange bra steder å bo i og rundt Bergen. Møhlenpris har et nydelig nabolag med barn som leker i gaten. Samme med området rundt Mulebanen. Om du vil ut av byen, liker vi veldig godt Bergen Vest. Har to barn som nå begynner å bli voksne- og har ikke opplevd noe tull verken på barne- eller ungdomsskolen. Loddefjord har et gammelt og rufsete rykte- men områdesatsningen de siste tiårene har gjort bydelen veldig fin. Sjekk ut hvilke skoler og hvilket omdømme skolene har før dere velger. Selv ble vi anbefalt Mathopen eller Vadmyra skole foran Alvøen- av helsesøster. Siden Alvøen var en så stor skole med mye mobbing og bråk den gangen. Valgte å stole på henne og har aldri angret. Anonymkode: 3ada5...d01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå