AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:28 #21 Del Skrevet onsdag kl 07:28 Sjefen kan ikke ha særlig store fullmakter, hvis h*n må fremme et krav om at du skal få ny stilling med bedre lønn. Er dette offentlig eller privat sektor? Jeg jobber i privat næringsliv og det eneste vi krever er at stillingen lyses ut internt (men ledelsen velger jo selv hvem de ansetter) Ellers er vi glad for alle som får høyere lønn og ville aldri jobbet for at noen av våre medlemmer ikke skal få lønnstillegg. Hvis noen derimot får bedre betalt enn andre som stiller på lik linje og gjør samme jobb, vil vi kreve tilsvarende lønnsheving for alle. Anonymkode: febb4...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:35 #22 Del Skrevet onsdag kl 07:35 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg synes ikke du skal konkludere med det kun basert på disse svarene. Snakk med den som er tillitsvalgt først. Det kan være grunner til det, for eksempel hvis stillingen du står i nå er på en lønnsstige, mens den andre stillingskoden ikke er det. Men få mer informasjon før du konkluderer. Anonymkode: 11937...3a1 Godt poeng! Av og til ender en forhandling med null eller liten lønnsøkning, men en ny plassering som på sikt vil gi muligheter for høyere lønnsøkning og jevne lønnshopp etter hvert som ansiennitet øker. Anonymkode: 3cb9c...9bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:40 #23 Del Skrevet onsdag kl 07:40 Bobly skrev (11 timer siden): Men er det ikke arbeidsgiver som burde være bekymret for presedens? Det er jo i favør for arbeidstakerorganisasjonene at deres medlemmer forfremmes? Er det ikke det vi betaler medlemskontigenten for? At organisasjonene skal hjelpe til med karriere, ikke bråstoppe den. Det er helt umulig å svare på når vi ikke vet hva slags stilling eller bransje det er snakk om. Men snakk med den tillitsvalgte og be om begrunnelsen for hvorfor det ble slik. Ville også tenkt meg grundig om angående å melde seg ut av fagforening eller bytte, for det er et langsiktig prosjekt og det som kan gi en kortsiktig gevinst nå (eventuelt at du får dekket ditt behov for å "straff" dem) kan gi andre utslag på sikt. Anonymkode: 3cb9c...9bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:54 #24 Del Skrevet onsdag kl 08:54 Mandagsunge skrev (18 timer siden): Sant - men fagforbunda kan vel ikkje setje foten ned for stillingsendringar med mindre det går ut over ein annan medlem? Hvordan skulle det at Ola blir seniorkonsulent gå utover et annet medlem? Hos oss ser de i alle fall på endringene i stillingen opp i mot den lokale lønnspolitikken. Det samme gjør ledelsen. Anonymkode: afd88...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:25 #25 Del Skrevet onsdag kl 11:25 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Godt poeng! Av og til ender en forhandling med null eller liten lønnsøkning, men en ny plassering som på sikt vil gi muligheter for høyere lønnsøkning og jevne lønnshopp etter hvert som ansiennitet øker. Anonymkode: 3cb9c...9bf Her var det faktisk omvendt jeg tenkte på, hvis TS nå er i en stilling som er i lønnsstige. Men ellers er jeg enig, ja. Det kan være gunstig å gå fra en stillingskode hvor man er på topp i virksomheten, til en stillingskode hvor man er på bunn lønnsmessig i virksomheten. I neste års lønnsforhandlinger er det da lett for tillitsvalgte å si at «Per tjener 100k mindre enn gjennomsnittet for seniorrådgiverne i virksomheten, Per må få mer lønn». Anonymkode: 11937...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:31 #26 Del Skrevet onsdag kl 11:31 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her var det faktisk omvendt jeg tenkte på, hvis TS nå er i en stilling som er i lønnsstige. Men ellers er jeg enig, ja. Det kan være gunstig å gå fra en stillingskode hvor man er på topp i virksomheten, til en stillingskode hvor man er på bunn lønnsmessig i virksomheten. I neste års lønnsforhandlinger er det da lett for tillitsvalgte å si at «Per tjener 100k mindre enn gjennomsnittet for seniorrådgiverne i virksomheten, Per må få mer lønn». Anonymkode: 11937...3a1 Ja, og det viser jo igjen hvor kompliserte slike forhandlinger kan være! For arbeidsgiver kan det være gunstig med en ansatt som har nådd toppgrensen i en stillingskode, men for den ansatte er det gunstig å være på bunn slik at det er mulig å klatre på lønnsstigen. Så det beste TS kan gjøre er å spørre sin tillitsvalgte hvorfor det ble som det ble. Anonymkode: 3cb9c...9bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå