Gå til innhold

Plutselig hovne ankler og føtter, skoene er nesten for trang, og det er ubehagelig å stå og gå..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Merket det først i går, men det er like ille i dag. Jeg har høyt blodtrykk og kolesterol, og var innlagt på hjerteavdelingen for ca en mnd siden pga brystsmerter. De fant da er uregelmessigheter på ekg'en, men de sa ikke så mye om det, bare at det ikke betydde så mye/ikke var noe å bekymre seg for.

Jeg er ellers mer trøtt og sliten enn før, men det har jeg vært det siste året ca. 

Bør jeg være bekymret mtp de hovne bena/føttene, eller krisemaksimerer jeg nå?🙈 Jeg skal til legen i morgen for noe annet, så jeg skal selvsagt ta det opp da, jeg er bare nysgjerrig på hva folk tenker om dette?

Anonymkode: 1bdde...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Urinsyregikt?

Anonymkode: 80874...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 23186...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville ringt lege i morgen! 

Anonymkode: a3782...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ring legevakten, da får du eksperthjelp. 
116 117

Anonymkode: 8d86e...9db

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legevakten for råd. Mulig de vil ha deg inn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Merket det først i går, men det er like ille i dag. Jeg har høyt blodtrykk og kolesterol, og var innlagt på hjerteavdelingen for ca en mnd siden pga brystsmerter. De fant da er uregelmessigheter på ekg'en, men de sa ikke så mye om det, bare at det ikke betydde så mye/ikke var noe å bekymre seg for.

Jeg er ellers mer trøtt og sliten enn før, men det har jeg vært det siste året ca. 

Bør jeg være bekymret mtp de hovne bena/føttene, eller krisemaksimerer jeg nå?🙈 Jeg skal til legen i morgen for noe annet, så jeg skal selvsagt ta det opp da, jeg er bare nysgjerrig på hva folk tenker om dette?

Jeg tenker økt mengde væske i kroppen pluss høyt blodtrykk pluss reell mistanke om problemer med hjertet tilsier at du ringer legevakt. 

Ja, selvsagt tar du det opp i morgen, men var jeg deg ville jeg ikke på noen måte tatt sjansen på å vente uten å først søke medisinsk bistand.

Anonymkode: 1058d...9d0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes du burde kontakte legevakt og høre hva de sier. En sånn plutselig opphopning av vann kan ha alvorlige årsaker.

Anonymkode: a2656...bf7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ring legevakt nå, lykke til🤗❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker hjerte svikt etter 15 år i ambulanse tjenesten.falt meg inn først uten å kjenne sykdomshistork din. Er nok ikke det Men bør sjekkes omgående 

Anonymkode: 437c2...a1d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ring legevakten.

Anonymkode: 6a81d...39c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom høyt blodtrykk forårsaker hjertesvikt, vil slik hjertesvikt primært forårsake tungpust, og ikke hovne bein.
Hvilke blodtrykksmedisiner bruker du? Mange blodtrykksmedisiner (kalsiumkanalblokkere) er kjent for å ha hovne ankler som bivirkning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kontakt legevakt i tilfelle blodpropp. Jeg tror ikke det, men best å være på den sikre siden. God bedring ❤️

Anonymkode: 8df6c...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvordan går det, ts?❤️

Anonymkode: 101ae...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Urinsyregikt?

Anonymkode: 80874...fdb

Slenger du bare ut et tilfeldig ord, uten tanker for hvilke symptomer urinsyregikt gir? 

Anonymkode: b9dcd...19a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kontakt legevakt i tilfelle blodpropp. Jeg tror ikke det, men best å være på den sikre siden. God bedring ❤️

Anonymkode: 8df6c...26e

Blodpropp i begge beina samtidig? Med helt like symptom? :dåne:

Anonymkode: b9dcd...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...