AnonymBruker Skrevet 26. januar #61 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tror helt ærlig at mange som tyr til slankesprøyter faktisk ikke prøver ordentlig. Bare det at du kaster bort kalorier på sukkerbrus sier meg at du ikke har jobbet inn gode kostvaner. Det kan man gjøre uten medisin. Ta små steg, endre livsstil og jobbe med seg selv. Spise ordentlige måltider med masse protein og grønnsaker (ikke rugsprø med mager ost som ernæringsfolka anbefaler. Da blir man raskt sulten). Du må faktisk endre deg. Det er som å slutte å røyke. Hardt men mulig. Les Marit Kolby sin bok. Du kan definitivt ikke nok om kosthold Anonymkode: 382b6...9e4 Hei. Har du gått i mine sko? Ts Anonymkode: b0e92...29e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #62 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hei. Har du gått i mine sko? Ts Anonymkode: b0e92...29e Det er nok ingen andre som har gått i dine sko, men tråden er full av svar fra folk som har klart å slanke seg både med og uten slankesprøyter. Folk prøver å gi deg råd og tips, mens du svarer ofte med en veldig negativ tone. Jeg tror ikke du greier å slanke deg før du endrer innstilling, men det blir jo ditt problem. Anonymkode: 28179...20d 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #63 Del Skrevet 26. januar Ja TS, du kan jo gjerne forsøke slankesprøyter hvis du er villig til og har råd til å gå på det resten av livet. Ingen garanti for at de hjelper mot søtsug, men det er absolutt en mulighet. Du må uansett være villig til å gjøre en jobb selv, det vil si å prioritere riktig mat blant annet. Egen erfaring etter å ha gått ned 35 kg over lang tid, og delvis ved hjelp av sprøyter er at du må finne et opplegg du kan leve med over år siden du har såpass mange kg å gå ned. Og det er selvfølgelig et poeng at du ikke går opp igjen. Anonymkode: ac686...2a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:17 #64 Del Skrevet onsdag kl 16:17 Du kommer aldri til å endre deg før du faktisk endrer deg. Om du ikke en gang er villig til å kutte cola så er det lite som kan hjelpe deg desverre. Du må faktisk ta tak. Det er hardt men gjennomførbart Anonymkode: 382b6...9e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:17 #65 Del Skrevet onsdag kl 23:17 Ja, har du prøvd alt annet, synes jeg absolutt du skal prøve Wegovy. Det kan hjelpe deg med å endre vaner og bli vant til å holde på nye vaner. Få tett oppfølging av lege mtp. bivirkninger som depresjon og annet. Lykke til på reisen mot et lettere og bedre liv! Anonymkode: 62a59...1e5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:08 #66 Del Skrevet torsdag kl 20:08 171 høy og veide 125 kg juni i fjor, begynte på wegovy og gått ned 37 kg!! går på dose 3 og skal ikke øke mer enn det. Går ned ca 0,8-1 kg i uka. anbefales fra min side 😊 Anonymkode: 62b43...ba2 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #67 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 17.18): Er 168 høy og 120 kg. 40 år. Er så forbannet på meg selv at jeg lot det gå sånn her. Men årevis med depresjoner og dårlige opplevelser i livet har vel bidratt. Jeg har legetime neste uke og tenker å høre om Wegovy. Jeg går turer og spiser sunn mat, men jeg klarer ikke å styre meg med coca cola og sukker, så tenker kanskje denne kan hjelpe. Hvor mye gikk dere som er veldig overvektig ned i starten? Hvor mye har dere gått ned totalt? Jeg vet at er man så feit som meg så går man ofte ned mye i starten uansett hvordan man gjør det. Men jeg trenger noe som gjør at sukker byr meg imot... Anonymkode: b0e92...29e Hvis problemet ditt er søtsug som du dekker med sjokolade og godteri, så vil jeg si at wegovy kan hjelpe deg med en "avvenning" og normalisering. Jeg tror alle som har prøvd, vil være enig i at søtsug forsvinner når man ikke gir etter for det. Derfor vil wegovy kunne hjelpe deg. Hvis problemet ditt er cola, så tviler jeg egentlig på at wegovy vil være spesielt nyttig for å være ærlig. Jeg opplever ikke at wegovy fjerne søtsuget helt, men det gjør at man blir fort mett og fornøyd. Dermed spiser jeg 50 g sjokolade på wegovy når jeg før kunne spise 200 g. Men cola? det er jo væske. Det tenker jeg du vil orke å få ned selv om du går på wegovy, så jeg tror ikke wegovy er så veldig hensiktsmessig. Jeg tenker at istedet for å skifte til sukkerfri cola, eller gå rett i "jeg kan ikke leve uten cola"-mode, så bør du prøve å finne ut hvorfor du er så avhengig av cola. Er det sukkeret? For da er den ubehagelige sannheten at du bare må kutte det. Cold turkey eller gradvis nedtrapping - gjør det som passer best for deg. TIllatt deg cola i helgen, så du slipper å føle en "aldri mer-sorg" over noe som plutselig ble forbudt. Så vil du sannsynligvis oppdage, som så mange andre har oppdaget før deg, at sukkertrollet forsvinner når du ikke forer det. Koffeinen? Den ukjente x-en som gjør at mange opplever en slags avhengighet til cola (enten det er med eller uten sukker)? Jeg har hatt den avhengigheten selv, men heldigvis bare på pepsi max, og jeg klarte å bytte den ut med farris. For meg var det egentlig bare at jeg synes kalde drikker med kullsyre er mer leskende enn springvann, så det var ikke så vanskelig. Men som gammel storrøyker så må jeg si at denne avhengigheten som mange mener de har på coladrikker, er en bagatell. Jeg er helt sikker på at den i og for seg er reell. Men i forhold til andre avhengighetsskapende ting, som f.eks, nikotin, så er det en bagatell å venne seg av med coladrikker. Anonymkode: 270eb...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #68 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 17.56): Kan du ikke drikke sukkerfri cola? Da kan du drikke så mye du vil. anbefaler først og fremst treningsveiledning og kostholdsplan. F.eks strongbody tilbyr dette online. Lær deg å spise skikkelig mat Anonymkode: 382b6...9e4 Har du kunnskap om hvordan sukkerfri drikke påvirker tarmfloraen. Ikkje lurt å anbefale dette om en skal ned i vekt. Anonymkode: e2163...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #69 Del Skrevet 23 timer siden Ville spurt om kostholdsveileder i tillegg til wegowy. Anonymkode: e2163...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #70 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 17.18): Er 168 høy og 120 kg. 40 år. Er så forbannet på meg selv at jeg lot det gå sånn her. Men årevis med depresjoner og dårlige opplevelser i livet har vel bidratt. Jeg har legetime neste uke og tenker å høre om Wegovy. Jeg går turer og spiser sunn mat, men jeg klarer ikke å styre meg med coca cola og sukker, så tenker kanskje denne kan hjelpe. Hvor mye gikk dere som er veldig overvektig ned i starten? Hvor mye har dere gått ned totalt? Jeg vet at er man så feit som meg så går man ofte ned mye i starten uansett hvordan man gjør det. Men jeg trenger noe som gjør at sukker byr meg imot... Anonymkode: b0e92...29e Ingenting å lure på. Det er så deilig å slippe å være fysen hele tiden. Bare kjør på du har ingenting å tape. Jeg starta i sommer og har gått ned 8 kg. Jeg prøver å etablere gode og sunne kostholdsvaner og være aktiv. Tenker å trene etterhvert. Husk å drikk mye og forsiktig med fett og store måltid. Anonymkode: a2b84...1c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #71 Del Skrevet 17 timer siden Hei, har startet med wegovy idag! Og jeg må tisse hele tiden! Er dette vanlige B virkninger? Anonymkode: 160df...0f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 17 timer siden #72 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei, har startet med wegovy idag! Og jeg må tisse hele tiden! Er dette vanlige B virkninger? Anonymkode: 160df...0f0 Sjekk felleskatalogen under bivirkninger på medikamentet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #73 Del Skrevet 17 timer siden AlternativX skrev (7 minutter siden): Sjekk felleskatalogen under bivirkninger på medikamentet. Fant ingenting Anonymkode: 160df...0f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 17 timer siden #74 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fant ingenting Anonymkode: 160df...0f0 Da er det ikke vanlige bivirkninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #75 Del Skrevet 16 timer siden Jeg gikk ned 30 kg på Saxenda og Wegovy. Gikk samtidig på livsstilskurs, så ble fulgt opp av både lege, psykolog, ernæringsfysiolog og fysioterapeut. Fikk inn gode treningsvaner, og kostholdet gikk strålende. Ingen sult eller matstøy i hjernen på sprøytene. Jeg klarte å holde vekta i 2 år etter å ha sluttet på sprøytene, men da begynte kiloene å snike seg på, sakte, men sikkert. Og plutselig veide jeg mer enn hva jeg gjorde før jeg begynte på sprøytene. Og dessverre er det kun 5% av de som går ned som klarer å holde vekta nede over tid. Bortsett fra de som er slankeopererte. For meg var det ikke et alternativ å fortsette på sprøytene, fikk gallesteinsproblemer (jæskla vondt). Jeg var helt fortvilt, for jeg har virkelig prøvd ALT. Men så begynte jeg å tenke, har jeg virkelig prøvd alt? Nei, jeg har jo ikke det. Jeg har ikke prøvd å gå i kaloriunderskudd HVER bidige dag. Jeg har vært flink i ukedagene, og kost meg litt ekstra i helgene. Dermed gikk jeg opp og ned de samme kiloene mange ganger. Så nå fører jeg alt jeg spiser inn i Lifesum, og går i kaloriunderskudd hver dag. Og jeg går saaaakte, men sikkert ned. Ingen kos i helgene, men spiser litt kake på bursdagene til mine nærmeste (4 stk). Jeg er mye sulten (psykisk sult) og kan nesten klikke av godterisug, men det finnes ingen vei utenom (for meg). Jeg VIL ned i vekt! Så gjenstår det å se om jeg klarer å holde vekten denne gangen. Jeg vil tro at det er flere enn meg som føler at de prøvd alt, men har du/dere virkelig det? Anonymkode: 3d034...df3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #76 Del Skrevet 15 timer siden Hvordan gikk det med legebesøket? Fikk du det utskrevet? Jeg ville ikke spurt her en gang. Du får selvfølgelig svar om at dette må du klare å fikse selv, og det kan man fint gjøre med en 10 kg overvekt, men har man en BMI på 43 så krever det litt ekstra hjelp. Disse hjelpemidlene er nettopp for folk i din situasjon, ikke for kjendiser som ønsker å gå fra vanlig slank til tynn. Hva har du landet på? Anonymkode: a0fac...de7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #77 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 19.19): Du tror ikke at jeg har prøvd dette med kostholdsplan og alskens dietter OG terapi? Jeg har prøvd å kutte ut sukker, og i perioder funket det. Jeg har prøvd alt. Derfor vil jeg prøve dette nå. Ps: Pepsi Max smaker verre enn noe annet i hele verden. Jeg har prøvd å heller drikke det, men jeg klarte det ikke. Ts Anonymkode: b0e92...29e Prøv den sukkerfrie Grans-colaen med blå etikette, fra Rema. Hvor fikk du terapi? Min mann har vært i behandling på fedmeklinikk siste 2 årene. RÆVA oppfølging, og ikke et snev av hjelp og få. Anonymkode: 3e60c...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #78 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 22.46): Jeg ville definitivt prøvd wegovy. Hele Hollywood går jo på den! Ja, den er dyr, men du sparer jo fort inn det du bruker ved at matbudsjettet bli mye lavere. En bekjent går på den, hun har gått mye ned. Anonymkode: 6add2...de9 Jeg brukte Wegovy i 10 mnd. og gikk ned 3 kg. Vil ikke akkurat si at jeg sparte inn så mye på matbudsjettet nei... Jeg var omtrent akkurat like sulten som før, og jeg hadde omtrent samme sug etter sjokolade/godteri/kaker som før. Og jeg hadde ikke bivirkninger som kunne "hjelpe meg" å spise mindre 😞 Nå har jeg sluttet. Og sparer de 3.000 kronene i måneden. Ellres er det meste som det alltid har vært, Wegovy eller ikke. Anonymkode: b4474...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå